Germania a anunţat astăzi planuri pentru o nouă reţea de transport de înaltă performanţă în următorii ani, inclusiv renovarea celor mai congestionate coridoare feroviare ale ţării, transmite Reuters, conform Agerpres.
Activitatea de renovare va începe în 2024, conform campaniei de modernizare, care va necesita "finanţare suplimentară considerabilă pentru căile ferate", potrivit unui document al Ministerului Transporturilor. Sunt vizate pentru renovare cele mai congestionate coridoare feroviare, inclusiv conexiunile care deservesc marile oraşe, cum ar fi Frankfurt, Hamburg şi Munchen.
Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, le-a spus jurnaliştilor la Berlin că nu este încă posibilă prezentarea unei cifre privind investiţiile necesare, dar a subliniat că este asigurată finanţarea.
Pe cele mai congestionate coridoare feroviare, Deutsche Bahn intenţionează să înlocuiască gradual şi să îmbunătăţească tot echipamentul învechit, obiectivul fiind transformarea sa "într-o ancoră de stabilitate" pentru întreaga reţea de cale ferată până în 2030, a anunţat într-un comunicat compania naţională de căi ferate.
De asemenea, Deutsche Bahn va spori bugetul pentru lucrările anuale de mentenanţă preventivă cu sute de milioane de euro.
Până în 2030, Guvernul german vrea să dubleze numărul de pasageri care vor călători cu trenul, pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Asociaţiile şi rivalii Deutsche Bahn cer de mult timp investiţii pentru extinderea infrastructurii feroviare, astfel încât să poată fi crescută viteza de călătorie.
Companiile au avertizat că, fără investiţii majore, infrastructura învechită poate frâna creşterea.
Sunt necesare lucrări urgente de reparaţii la podurile de pe rutele majore care au o vechime de peste 100 de ani.
Recent, Deutsche Bahn şi-a anunţat intenţia de a investi 13,6 miliarde de euro în infrastructura feroviară din Germania în acest an. Suma anunţată de compania deţinută de statul german este cu 900 de milioane de euro mai mare decât cea investită în 2021. Operatorul feroviar german intenţionează să modernizeze 1.800 de kilometri de cale ferată, 2.000 de macazuri, 140 de poduri şi 800 de staţii.
Chiar dacă aceste investiţii vor creşte capacitatea de transport feroviar, lucrările de construcţie vor conduce la noi perturbări ale traficului, a avertizat Ronald Pofalla, responsabil pentru infrastructură în boardul Deutsche Bahn. Aceasta după ce anul trecut gradul de punctualitate al trenurilor germane a scăzut până la 75% pentru cele pe distanţe lungi, din cauza lucrărilor de construcţie.
Directorul general al Deutsche Bahn, Richard Lutz, a admis că reţeaua naţională de cale ferată a Germaniei nu a reuşit să se extindă şi să se modernizeze în acelaşi timp.