Falimentul Euroins se instalase de mai bine de un an, susţine avocatul Gheorghe Piperea într-o postare pe pagina sa de Facebook.
"Întârzierea cu mai mult de 7 luni a declaraţiei de faliment este infracţiune: se numeşte bancrută simplă.
Într-un an s-a putut colecta o sumă enormă din prime RCA. Zeci de milioane de euro, poate chiar sute. De la şoferii obligaţi să deţină poliţa de asigurare RCA, pentru a circula pe drumurile publice.
Bulgarii au avut timp să transfere activele către un « re-asigurător ». Inclusiv aceste încasări. Acum, peste 100 de mii de inşi sunt târâţi în instanţe pentru a-şi recupera pagubele de la «asigurător». Culmea este că sunt peste 2,8 milioane de şoferi «asiguraţi» la Euroins, plus zeci de mii de transportatori de marfă sau persoabe care acum trebuie să plătească alte poliţe, mult mai scumpe.
Această externalizare de active şi bani este tot o infracţiune: dacă transferul s-a făcut în dauna creditorilor, fapta se numeşte bancrută frauduloasă.
În plan civil, actele juridice de transfer vor putea fi anulate în procedura de faliment, iar activele, banii aduşi înapoi, la masa bunurilor şi valorile de lichidat, cu consecinţa dublă că vinovaţii vor fi pedepsiţi, iar presiunea pe banii publici va fi fost mai mică sau chiar eliminată.
Un lichidator profesionist, curajos şi independent va putea face ambele treburi.
Un lichidator pus cu mâna de ştiţi-voi-cine va pune batistuţa roz pe ţambal, atât în legătură cu bancruta, cât şi în legătură cu acţiunea în reîntregirea patrimoniului deja golit al Euroins.
Avertizorii de integritate spun că anul de zile de întârziere de care este vorba mai sus ar fi fost lăsat să treacă pentru ca bulgarii, strânşi cu uşa, să sară cu sfânta şpagă. Chiar managerul bulgar al Eurohold dădea de înţeles acum o lună că ăsta e motivul real al controalelor repetate efectuate de ASF, dar numai pipăind fondul (sau trăgând mâţa de coadă), iar nu luând taurul de coarne. Adică, un şantaj soft, ca să fie bine şi să nu fie rău - cum bine zicea un mare filosof bulgar anonim.
Eu consider că bulgarii, mai degrabă, s-au scos cu acest an de zile de respiro. Dacă lumea bună a tehnocraţiei şi a judecătorimii şi a serviciilor secretoase vor reuşi acea punere a batistuţei roz pe ţambal, frauda va fi fost relativ repede uitată şi vinovaţii, scăpaţi. Oricum, vin crize şi falimente bancare mult mai mari - cine o să se mai uite la un mizilic de 400 de milioane de euro?
Hint: aţi văzut cumva vreo arestare, vreo mişcare măcar, de la diicot, în dosarul City Insurance? Nu, nu aţi văzut, că nici eu nu am văzut. Nici nu veţi vedea, până la împlinirea termenului de prescripţie", menţionează Gheorghe Piperea pe Facebook.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.03.2023, 07:38)
Bună. ziua, sunt pensionar dar am lucrat ca inspector daune la Astra, Carpatica și Euroins. Consider ca principalul vinovat este ASF,asociat cu politicul. De la sponsorizarea exclusiv a PD, respectiv Traian Băsescu de către răposatul Adamescu, presiunea pe dosarele penale ale lui Carabulea, asociate cu șpăgile solicitate, totul a fost făcut sub umbrela ASF, instituție comandata politic. Sunt mii de acuzații la adresa societăților de asigurări dar nici una la adresa unităților reparatoare care s-au îmbogățit pe seama facturilor de reparație cu 100% adaus comercial la piese și materiale, respecțiv 500-700 lei fără TVA ora de manopera. Băgare în faliment a cel puțin 4 societăți de asigurare de-a lungul a doar 8 ani simbolizează interesul aleșilor pentru noi, alegătorii. Nimeni nu se gândește la miile de locuri de munca desființate, la banii pe care păgubiții ii primesc după ani de zile sau niciodata. Dumnezeu e sus și vede? Ma îndoiesc!
1.1. “Dumnezeu e sus și vede” (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Ion ion în data de 19.03.2023, 08:29)
Service-urile nu sunt o piața reglementată, ca asigurarea RCA, bă mai mult, legea e clară: își pot folosi propria valoare a orei pe manopera. Eu cred ca fix asta a permis euroins sa fure atat, ca nu vine nimeni sa aplice textul asta de lege.
Haideți sa ne uitam la sumele încasate de asiguratori, e vreunul service in România care poate face competiție cu ei ?
Când omul duce intr un service o mașina e 100.000 euro, e absolut normal tariful de 700 lei/h pentru ca mașina aiaa trebuie sa iasă ȚIPLĂ! Și asta necesita timp, atenție, materiale de calitate.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.03.2023, 10:32)
Da nene, dar hotii din service practica aceleasi tarife si daca duci o masina de 5000 euro. Aici fura toti, service-urile cel mai mult.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.03.2023, 09:19)
Dormi liniștit că ASF-ul veghează asupra banii tai.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.03.2023, 09:58)
Daca acum eram in strada toti si dadeam de pamant cu PSD, PNL si UDMR, cu Iohannis, cu Ciuca si cu ASF altfel ar sta treaba, dar asa vom fi tapuiti si ne place.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.03.2023, 12:22)
Nu e timpul trecut. Daca maine in parlament PSD incearca sa ii salveze pe groparii asigurarilor, trebuie sa iesim.