Clienţii, în special companii, trebuie să vină la banca la care au împrumutul "ca la doctor", în cazul în care simt că nu mai pot plăti, pentru a reeşalona şi restructura creditul, a spus ieri preşedintele CEC Bank, Radu Graţian Gheţea.
"Băncile fac eforturi în această perioadă pentru reeşalonarea şi restructurarea creditelor. Clienţii care simt că nu mai pot trebuie să vină la bancă ca la doctor pentru a nu ajunge în faza executării silite", a completat Gheţea, citat de NewsIn.
Băncile au început cu renegocierea creditelor companiilor şi vor continua cu împrumuturile acordate populaţiei, în cazul cărora se caută încă soluţii.
"Căutăm metode simple pentru reeşalonarea creditelor, astfel încât şi operatorul de la ghişeu, consilierul de credit, să poată, într-o discuţie cu clientul, să ofere soluţii. Eu, ca bancă, pot spune că dacă ţi-au mai rămas 1-2 ani până la achitare să-mi plăteşti doar dobânda, dar pentru asta clientul trebuie să demonstreze că are serviciu, iar banca să tragă concluzia că nu e în pericolul de a fi disponibilizat", a adăugat preşedintele CEC Bank, care deţine şi funcţia de preşedinte al ARB.
Potrivit ultimelor date publicate de BNR, restanţele populaţiei la credite au crescut într-un an cu 73%, până la 989,6 milioane lei (261,8 milioane euro) la finalul lui noiembrie 2008, numai în perioada septembrie - noiembrie majorându-se cu 30,5%.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.03.2009, 22:30)
vrajeli vrajeli de 2 bani chestia cu reesalonarea am patito pe pielea mea la piraeus bank,am vrut sa suspend rata pentru o luna de zile din motive medicale am dus si dovezi in acest sens mau purtat pe drumuri ca se rezolva si la sfirsit au inrosit telefoanele ca nu am platit rata excroci cu totii o sa piarda mai mult