Când inflaţia creşte, iar economia suferă o destabilizare pregnantă, obiceiurile de consum nu pot rămâne neschimbate. www.glami.ro, platformă pentru descoperirea modei din România, a realizat un sondaj pentru a înţelege cum se adaptează clienţii în această perioadă problematică şi care sunt soluţiile optime pentru satisfacerea nevoilor lor, la acest capitol şi nu numai, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Potrivit sursei citate, acest studiu face parte din Fashion (Re)search, proiect ce analizează periodic tendinţele pieţei. Datele au fost colectate printr-un chestionar, în perioada 4-18 septembrie, pe care l-au completat peste 4.000 de vizitatori ai platformei GLAMI.ro.
Cumpărăturile de haine, în legătură directă cu facturile din această toamnă şi iarnă
"Temperatura camerei" va avea un sens diferit pentru mare parte dintre români sezonul acesta. 27% dintre respondenţi au afirmat că plănuiesc să economisească energie electrică şi gaz, dar să compenseze căldura redusă din încăperi cu un strat suplimentar de haine.
17% au susţinut că deja procedau astfel, deci nu au posibilitatea de a suporta o temperatură şi mai scăzută în locuinţă. 24% aşteaptă să vadă cum evoluează preţurile, decizia fiind luată pe baza fluctuaţiilor viitoare. Între timp, doar 24% nu sunt dispuşi să renunţe la confortul cu care s-au obişnuit.
Decizia de cumpărare este influenţată de creşterea preţurilor
Un procent covârşitor al participanţilor la sondaj, 77%, observă o creştere a preţurilor când vine vorba de îmbrăcăminte şi încălţăminte (cu 10% mai mare decât răspunsurile primite la aceeaşi întrebare din studiul Fashion (Re)search, realizat în luna aprilie de www.glami.ro).
Ca urmare, 16% dintre participanţii la studiu intenţionează să reducă semnificativ cheltuielile de modă. 5 români din 10 (53%) plănuiesc să profite mai mult de promoţii şi reduceri finale, însă nu-şi doresc în mod special diminuarea bugetului. 3% nu ştiu încă modul în care vor acţiona, însă cei 28% care refuză schimbarea obiceiurilor la acest capitol au motive diverse, cele mai comune fiind: mereu au achiziţionat doar articolele necesare, deci nu pot cumpăra mai puţin de atât (30%); trecerea la sezonul rece - copiii şi adulţii au nevoie de haine groase (27%); prezenţa impulsului psihologic pozitiv al cumpărăturilor, ce provoacă o stare de bine (25%), se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.09.2022, 16:16)
Dar nu de la Glami ci de la Guccii