Google oferă un serviciu de afiliere cu plată denumit "AdWords", care permite oricărui operator economic să determine, prin intermediul selectării unuia sau a mai multor cuvinte cheie, apariţia unui link promoţional către site-ul său, în cazul în care există o concordanţă între acest cuvânt sau aceste cuvinte şi cel sau cele cuprinse în căutarea introdusă de un utilizator de internet în motorul de căutare.
Vuitton, titulara mărcii comunitare "Vuitton" şi a mărcilor naţionale franceze "Louis Vuitton" şi "LV", Viaticum, titulara mărcilor franceze "Bourse des Vols", "Bourse des Voyages" şi "BDV", precum şi domnul Thonet, titularul mărcii franceze "Eurochallenges" au constatat că, la utilizarea motorului de căutare Google, introducerea termenilor din care sunt constituite mărcile vizate mai sus determină apariţia în cadrul rubricii "legături sponsorizate" a unor linkuri către site-urile concurenţilor Viaticum şi ai Centre national de recherche en relations humaines. Aceştia au formulat împotriva societăţii Google o acţiune vizând constatarea atingerii aduse de aceasta mărcilor lor.
Cour de Cassation, ca instanţă de ultim grad în procedurile introduse de titularii mărcilor împotriva Google, a interpelat Curtea de Justiţie cu privire la legalitatea utilizării, în calitate de cuvinte-cheie în cadrul unui serviciu de afiliere pe internet, a unor semne care corespund anumitor mărci, fără ca titularii acestora să îşi fi dat consimţământul, potrivit unui comunicat remis redacţiei.