Compania Electroputere VFU Paşcani, parte a Grupului Grampet, a început testarea primului vagon modernizat cu ajutorul fondurilor accesate prin contractele finanţate din PNRR, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
În prezent, vagonul se află la Centrul de Testări Feroviare Făurei, al Autorităţii Feroviare Române în vederea efectuării testelor de parcurs, în timp ce structura carcasei vagonului a fost deja supusă testelor de încercări statice.
În anul 2023, fabrica de la Paşcani a câştigat două licitaţii în urma cărora a încheiat cu SNTFC CFR Călători SA două contracte de modernizare a 42 de vagoane de călători, finanţate prin PNRR, a căror valoare cumulată depăşeşte 66 de milioane de euro.
"Industria feroviară este vitală pentru economie. Transportul pe calea ferată este mai sustenabil decât alte tipuri de transport, iar statul român trebuie să sprijine dezvoltarea acestei industrii strategice pentru ţară. Vagonul care se află acum în teste este doar primul dintre multe altele şi sperăm ca pe viitor să ne putem angaja în numeroase astfel de proiecte, prin care să contribuim la dezvoltarea şi modernizarea întregii flote de vagoane de pasageri din România. Starea actuală a reţelei de cale ferată din ţară reprezintă pentru noi, companiile din domeniu, o provocare ce odată depăşită, va aduce oportunităţi majore. Pe acestea ne dorim să le putem valorifica în favoarea tuturor, dar mai ales a călătorilor care vor beneficia de condiţii de călătorie mai bune" - Gruia Stoica, preşedintele Grupului GRAMPET.
Vagoanele modernizate la Paşcani vor circula în Europa
Acestea sunt cele mai complexe proiecte de modernizare a vagoanelor de călători, realizate la Electroputere VFU Paşcani, vagoane ce respectă Specificaţiile Tehnice de Interoperabilitate, iar după încheierea testelor vor fi certificate CE.
Termenul limită de modernizare a tuturor celor 42 de vagoane este luna iunie a anului 2026. Contractele includ, pe lângă serviciile de modernizare a garniturilor, şi servicii de mentenanţă preventivă şi corectivă, pe o perioadă de nouă ani după modernizarea lor.
Cele 42 de vagoane vor circula pe căile ferate din România, Austria şi Ungaria.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.09.2024, 22:34)
Faceti ba vagoane ca cele din 2000. Vagoanele de clasa 2a aveau compartimente cu 6 locuri, scaune care se intindeau (un pic), radio cu volum reglabil, geam care se deschide !
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.09.2024, 08:34)
Tu nu vezi ca de ala este?
Ce va mai place sa circotiti!