Grampet Group anunţă finalizarea şi începerea testelor pentru cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa, în urma unei investiţii de 10 milioane de euro, conform unui comunicat de presă al companiei.
Situat la Dorneşti (judeţul Suceava), la frontiera cu Ucraina, noul complex dedicat transbordării produselor agricole marchează un nou capitol în eforturile grupului de companii GRAMPET de a moderniza şi eficientiza infrastructura feroviară din regiune şi de a sprijini reconstrucţia Ucrainei.
"România are un rol major în funcţionarea culoarelor de solidaritate create de ţările membre UE pentru a facilita transportul mărfurilor provenite din Ucraina. După declanşarea războiului, operatorii feroviari din cadrul GRAMPET Group au contribuit substanţial la fluidizarea traficului şi reactivarea coridoarelor principale pe axa Nord-Sud, asigurând transportul a peste 1,5 milioane de tone de mărfuri în relaţia cu Ucraina. Noul complex de la Dorneşti va permite transportul a 240.000 de tone de cereale şi produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanţa. Această investiţie de 10 milioane de euro reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care ni l-am asumat în urmă cu 25 de ani de a contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar din România şi de a ne conecta la regiune. Este o realizare remarcabilă pentru GRAMPET, dar şi pentru România, şi dorim să mulţumim partenerilor noştri ucraineni şi tuturor celor care au fost implicaţi în finalizarea proiectului." - Gruia STOICA, preşedintele GRAMPET Group.
500 de tone de marfă/oră - capacitatea maximă de încărcare/descărcare la Dorneşti
Terminalul de la Dorneşti, primul operat de Grup Feroviar Român şi al cincilea de GRAMPET Group, este proiectat să funcţioneze 24 de ore din 24, 7 zile din 7, 365 de zile pe an.
Cu o capacitate maximă proiectată de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o staţie de încărcare a vagoanelor (128 m lungime) şi una de descărcare (120 m lungime), ce permit încărcarea/descărcarea simultană a 8 vagoane. Dotările sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime şi fluviale, ceea ce face posibil transportul produselor fără pierderi de calitate şi la capacitate maximă, respectiv 500 de tone pe oră.
Soluţiile tehnologice moderne şi abordările inovatoare fac posibilă furnizarea de indicatori optimi ai consumului de energie electrică per tonă de produs transbordat. Toate procesele tehnologice sunt automatizate şi coordonate de echipe dedicate de specialişti. În plus, fiecare linie/bandă transportoare poate lucra pe un traseu separat sau simultan în perechi, ceea ce asigură un flux de transport continuu şi rapid pentru cerealele şi produsele agricole provenite din Ucraina şi destinate exportului prin portul Constanţa.
Cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa va fi inaugurat imedit după finalizarea perioadei de testare.