Grupul Bosch a generat vânzări de 91,6 miliarde de euro, în ciuda condiţiilor economice şi de piaţă nefavorabile. Aceasta reprezintă o creştere de 3,8 procente sau una de 8 procente ajustată în funcţie de cursul de schimb valutar, conform unui comunicat de presă al companiei.
Prezentând cifrele anuale ale companiei, Stefan Hartung, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, a declarat: "În anul financiar 2023 ne-am atins obiectivele financiare şi ne-am consolidat poziţia pe piaţă într-o serie de domenii de activitate, de la semiconductori la sisteme integrate pentru clădiri. Vizăm inovaţii, parteneriate şi achiziţii pentru a ne asigura că ne dezvoltăm pe măsură ce industriile noastre se transformă, în ciuda dificultăţilor economice." Pe termen lung, furnizorul de tehnologie şi servicii doreşte să atingă o creştere medie anuală între 6 şi 8 procente, cu o marjă de cel puţin 7 procente. De asemenea, îşi propune să se claseze printre primii trei furnizori de pe pieţele sale cheie din toate regiunile lumii.
De asemenea, Bosch îşi extinde strategic domeniile de inovare cu oportunităţi de dezvoltare. În domeniul tehnicii medicale, de exemplu, a anunţat va lucra la o nouă tehnologie, BioMEMS, care combină diagnosticarea moleculară cu tehnologia microsistemelor. Aceasta asigură efectuarea unor teste precise pentru până la 250 de trăsături genetice, cum ar fi agenţi patogeni sau mutaţii genetice, pe un singur cip şi direct la locul acordării de asistenţă medicală, de exemplu în cabinetul unui medic. "BioMEMS combină diagnosticarea moleculară cu tehnologia microsistemelor pe care Bosch le implementează în smartphone-uri şi sisteme ESP antiderapare", a spus Hartung. Unul dintre primele teste BioMEMS la care lucrează compania va viza diferiţi agenţi patogeni care provoacă septicemie sau otrăvirea sângelui. În acest scop, Bosch a încheiat recent un parteneriat de dezvoltare şi vânzări cu Randox. Un alt parteneriat strategic cu R Biopharm este destinat să accelereze dezvoltarea unui test complet automatizat pentru bacterii multirezistente. Împreună cu aceşti doi parteneri, Bosch plănuieşte să investească aproximativ 300 de milioane de euro până în anul 2030.
Veniturile din operaţiuni înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) s-au ridicat la 4,8 miliarde de euro (2022: 3,8 miliarde de euro). La 5,3 procente, marja EBIT din operaţiuni a fost cu 1 punct procentual mai mare decât anul precedent. A fost mai mare decât se preconiza, dar totuşi mai mică decât marja-ţintă de cel puţin 7 procente cerută pe termen lung. Bosch intenţionează să atingă această cifră până în 2026. "Avem nevoie de un nivel ridicat de rentabilitate şi putere financiară, astfel încât să ne putem autofinanţa obiectivele de dezvoltare cât de mult posibil", a declarat Markus Forschner, membru al consiliului de administraţie şi director financiar al Robert Bosch GmbH. "Un sprint final de succes a contribuit la îndeplinirea aşteptărilor noastre, din 2023, în general. Cu toate acestea, anul financiar 2024 va fi cel puţin la fel de provocator ca 2023."
Sectorul de activitate Mobilitate a înregistrat o creştere a cifrei vânzărilor de 6,9 procente, până la 56,2 miliarde de euro. Ajustată pentru efectele cursului de schimb valutar, creşterea echivalează cu 10,9 procente. Marja EBIT din operaţiuni a fost de 4,4 procente (2022: 3,4 procente). În sectorul de activitate Tehnologie industrială, cifra vânzărilor a crescut la 7,4 miliarde de euro.
Această creştere de 6,8 procente, sau valoarea ajustată în funcţie de cursul de schimb valutar de 10,2 procente, se datorează consolidării pentru prima dată a achiziţiilor HydraForce şi Elmo Motion Control. Marja EBIT s-a stabilizat la 9,1 procente (2022: 9,8 procente). În sectorul de activitate Bunuri de larg consum, cifra vânzărilor a scăzut cu 6,6 procente faţă de anul precedent, la 19,9 miliarde de euro; valoarea ajustată pentru efectele cursului de schimb valutar înregistrează o scădere uşoară, de 1,2 procente. Marja EBIT din operaţiuni a rămas neschimbată, de 4,5 procente. În sectorul de activitate Tehnologie pentru construcţii şi energie, cifra vânzărilor a crescut cu 10,5 procente, până la 7,7 miliarde de euro, sau 13,2 procente după ajustarea pentru efectele cursului de schimb. Marja EBIT din operaţiuni a atins 9 procente (2022: 6 procente).
Anul financiar 2023: dezvoltarea pe regiune
În Europa, vânzările au totalizat 46,8 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creştere de 5,5 procente faţă de anul precedent, sau 7,9 procente după ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar. În America de Nord, vânzările au crescut cu 6,2 procente, până la 15,2 miliarde de euro. Cu ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, aceasta reprezintă o creştere de 8 procente. Vânzările în America de Sud au totalizat 1,7 miliarde de euro, comparativ cu 1,8 miliarde de euro în anul precedent. După ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, această scădere de 6,2 procente echivalează cu o creştere de 1,8 procente. În Asia Pacific, inclusiv în alte regiuni, vânzările au totalizat 27,9 miliarde de euro. După ajustarea pentru efectele cursului de schimb valutar, această uşoară creştere de 0,6 procente reprezintă o creştere semnificativă de 8,6 la sută.
Anul financiar 2023: umărul de angajaţi în creştere cu aproximativ 2 la sută La finalul anului, compania avea 429.416 de angajaţi la nivel mondial, adică cu aproximativ 8.078 mai mulţi decât în anul precedent. Anul trecut, numărul angajaţilor a crescut în toate regiunile, inclusiv în Germania. Cea mai puternică creştere regională a fost înregistrată în America.