Grupul Electrolux anunţă că şi-a redus cu 82% emisiile de gaze cu efect de seră din operaţiunile directe şi indirecte şi cu 25% emisiile rezultate din utilizarea directă a produselor electrocasnice, potrivit unui comunicat al companiei, remis astăzi redacţiei.
Conform strategiei de sustenabilitate, For the Better 2030, compania şi-a setat aceste ţinte ambiţioase pentru anul 2025, aşadar rezultatele înregistrate confirmă faptul că Electrolux şi-a îndeplinit obiectivele climatice bazate pe ştiinţă, cu trei ani mai devreme decât era planificat. Obiectivele au fost setate ca urmare a Iniţiativei obiectivelor stabilite pe criterii ştiinţifice (SBTi), dezvoltată în cadrul Acordului de la Paris de a limita încălzirea globală, angajament susţinut şi de Electrolux. Eforturile companiei de a contribui la protejarea climei sunt publicate în cel mai recent raport de sustenabilitate lansat de grupul Electrolux, pentru anul 2022.
Schimbările climatice reprezintă una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă întreaga planetă, aşadar nevoia de a acţiona este esenţială. Prin urmare, grupul Electrolux şi-a luat angajamentul de a contribui la protejarea climei printr-o serie de obiective ambiţioase: să reducă emisiile de gaze cu efect de seră din operaţiuni cu 80% şi emisiile rezultatele din utilizarea produselor cu până la 25%, până în 2025, urmând ca pe termen lung, până în 2050, să devină o companie neutră din punct de vedere climatic, cu zero emisii de carbon. Aceste ţinte au fost setate în 2015 şi revizuite şi aprobate în 2018, de către Iniţiativa obiectivelor stabilite pe criterii ştiinţifice (SBTi), Electrolux fiind printre primele companii care au aderat la acest pact. Iniţiativa ajută companiile să stabilească o cale de reducere a emisiilor, în conformitate cu cele mai recente date ştiinţifice în ceea ce priveşte schimbările climatice.
Progresele înregistrate pe aceste obiective, precum şi alte măsuri şi soluţii sustenabile sunt publicate în noul raport de sustenabilitate, aferent anului 2022, un demers de transparenţă ce analizează şi evaluează impactul activităţii de business asupra economiei, societăţii şi mediului din cadrul grupului Electrolux. Totodată, documentul reprezintă o analiză a strategiei de sustenabilitate, For The Better 2030, prin care Electrolux îşi propune să fie o companie mai sustenabilă, să ofere soluţii eficiente pe piaţă şi să contribuie la o viaţă mai bună a consumatorilor.
"Rezultatele înregistrate în anul 2022 de grupul Electrolux sunt o confirmare a faptului că integrarea sustenabilităţii pe întreg lanţul valoric este fundamentală pentru a avea o dezvoltare armonioasă din punct de vedere al business-ului şi pentru a inspira consumatorii să facă alegerile potrivite pentru casa lor. Îndeplinirea celor două obiective de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, cu trei ani mai devreme decât termenul stabilit, este o realizare de care suntem extrem de mândri şi care ne oferă curaj şi încredere că putem contribui la dezvoltarea unui viitor mai bun. Pe plan local, ne propunem să contribuim la atingerea obiectivelor prin continuarea programelor lansate de grup, precum Food Heroes care a ajuns deja la a treia ediţie şi în România, dar şi promovarea unor obiceiuri sustenabile în rândul consumatorilor, pe toate segmentele de consum, de la îngrijirea hainelor, reducerea risipei alimentare sau promovarea produselor care au un impact redus asupra mediului", a spus Teodora Juravle, Director de Marketing Electrolux România.