Grupul Nestle raportează vânzările pe primele trei luni ale anului 2024 şi anunţă o creştere organică de 1,4%, cu pricing de 3,4% şi creştere internă reală (RIG) de -2,0%. Vânzările totale raportate au fost de 22,1 miliarde CHF, o scădere de 5,9% (la 3 luni în 2023: 23,5 miliarde CHF). În general, creşterea organică a vânzărilor Grupului a fost determinată de Zona Europa şi de pieţele emergente, cu un impact negativ din America de Nord. Se confirmă prognoza pentru întregul an 2024: o creştere organică a vânzărilor de aproximativ 4%, conform unui comunicat de presă al companiei.
Mark Schneider, Nestle CEO, a comentat: "Ne-am aşteptat la un început lent şi preconizăm o revenire puternică a creşterii interne reale în al doilea trimestru, cu livrări fiabile pentru restul anului. O gamă largă de iniţiative de creştere în cadrul Grupului încep acum să dea rezultate. În America de Nord, continuăm să inovăm şi am crescut nivelul activităţilor comerciale, în special în domeniul alimentelor congelate, care au pierdut teren în primul trimestru. Planul de integrare pentru divizia de vitamine şi suplimente minerale a Nestle Health Science este pe drumul cel bun, cu un punct de cotitură asteptat in al doilea trimestru şi o creştere puternică preconizată ulterior. Principalele priorităţi ale Nestle rămân să execute cu excelenţa, să valorifice expertiza ştiinţifică şi nutriţională şi să stimuleze creşterea brandurilor de miliarde. Reiterăm obiectivele noastre pentru 2024 şi privim înainte cu încredere".
Creşterea organică a fost de 4,4%, cu pricing de 4,6% şi creştere internă reală de -0,2%. Schimbul valutar a avut un impact negativ asupra vânzărilor cu 5,8%. Cesionările nete au redus vânzările cu 3,6%. Vânzările raportate în Zona Europa au scăzut cu 5,0%, la 4,6 miliarde CHF. Creşterea a fost generalizată în toate zonele geografice şi categoriile. Zona a înregistrat creşteri ale cotei de piaţă în hrana pentru animale de companie şi nutriţia pentru sugari. Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la creştere a fost PURINA PetCare, condus de mărcile premium Purina One, Felix şi Gourmet. Vânzările de cafea au crescut cu o rată medie de o singură cifră, cu contribuţii puternice din partea produselor NESCAFÉ şi Starbucks. Dulciurile au înregistrat o creştere medie de o singură cifră, cu o cerere puternică pentru KITKAT şi produse sezoniere. În ianuarie, Zona a lansat KITKAT Breaks for Good, primul baton de ciocolată făcut cu cacao provenită de la familii de fermieri susţinute de programul Nestle Income Accelerator. Categoria de produse culinare a crescut cu o rată scăzută de o singură cifră, conduse de Maggi, care şi-a extins distribuţia pentru portofoliul său de tăiţei. Categoria de nutriţie pentru sugari şi copii de vârstă mică a înregistrat o creştere scăzută de o singură cifră.
Rezultatele financiare ale Nestle România pentru trimestrul 1 al anului 2024
"Am avut un început de an cu o creştere organică de 2,1% în primul trimestru, cu contribuţii importante de la şapte dintre cele zece categorii din portofoliul nostru. Suntem încrezători în faptul că produsele noastre de calitate şi noile lansări vor convinge consumatorii să continue să ne aleagă. De 28 de ani contribuim la economia locală şi la dezvoltarea comunităţii prin proiectele educaţionale şi de sustenabilitate pe care le derulăm. Direcţiile noastre strategice de anul acesta vor fi consolidarea brandurilor, menţinerea în topul preferinţelor consumatorilor, sprijinul acordat familiilor, tinerilor şi mediului prin proiectele in derulare, dar şi prin sprijinul nostru pentru reducerea risipei alimentare", declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România.
Business-ul ca forţă a binelui: Abordarea integrată a Nespresso în ceea ce priveşte durabilitatea
Nespresso optează pentru o cafea cu adevărat excepţională, preparată pornind de la o materie primă fără egal. Încă de la început, compania a înţeles că un gust deosebit trebuie să meargă mână în mână cu un angajament real faţă de sustenabilitate: de la cultivarea cafelei şi până la furnizarea unei cafele deosebite. Nespresso foloseşte cantitatea potrivită de cafea, apă şi energie pentru fiecare ceaşcă, contribuind în acelaşi timp la îmbunătăţirea mijloacelor de trai ale cultivatorilor de cafea şi la protejarea mediului înconjurător. Astăzi, Nespresso este recunoscută ca fiind una dintre cele mai bune 100 de mărci din lume de către Interbrand, o companie globală de consultanţă în domeniul mărcilor. Afacerea integrează iniţiativele sale de producţie şi consum sustenabile în comunicarea şi implicarea sa cu consumatorii. După ce a obţinut certificarea B Corp în 2022, Nespresso face parte dintr-o comunitate globală de companii care respectă standarde înalte de performanţă socială şi de mediu, responsabilitate şi transparenţă.
Sustenabilitatea afacerii se concentrează pe două aspecte-cheie: lanţul de aprovizionare şi sfârşitul ciclului de viaţă pentru materialele utilizate.
Programul Nespresso AAA Sustainable Quality sprijină cultivatorii de cafea în implementarea celor mai bune practici agricole, îmbunătăţirea productivităţii acestora şi producţia de cafea de calitate superioară. Creat împreună cu Rainforest Alliance, programul a sărbătorit anul trecut cea de-a 20-a aniversare şi ajută fermierii să facă tranziţia către o agricultură regenerativă.
Având în vedere că peste 95% din cafeaua sa verde are un preţ mai mare decât preţul minim Fairtrade International, Nespresso contribuie la asigurarea unui venit stabil pentru cultivatorii de cafea AAA. De asemenea, se dezvoltă un program de asigurare a culturilor pentru a le oferi fermierilor o plasă de siguranţă atunci când sunt afectaţi de evenimente meteorologice. În plus, colaborează cu parteneri pentru a relansa producţia de cafea în ţări care au suferit în urma unor dezastre naturale sau a unor conflicte, inclusiv în Cuba, Republica Democratică Congo, Puerto Rico şi Uganda.