După ce a raportat câştiguri record în 2018, grupul PSA a anunţat că-şi va reduce dependenţa de Europa prin lansarea Peugeot în America de Nord, Citroen în India şi Opel in Rusia, transmit Automotive News şi Reuters.
Profitul operaţional recurent al grupului auto francez a crescut cu 43% în 2018, pe fondul majorării vânzărilor de SUV-uri şi a modelelor Peugeot 3008 şi Peugeot 5008.
Anul trecut, profitul a urcat la 5,69 miliarde de euro (6,46 miliarde de dolari), în timp ce vânzările au înregistrat un avans de 19%, la 74,03 miliarde de euro, iar marja de profit a urcat la 7,7%.
Performanţa financiară "demonstrează capacitatea grupului nostru de a înregistra o creştere profitabilă solidă", a afirmat directorul general Carlos Tavares. Acesta a adăugat că grupul vrea să-şi reducă dependenţa de Europa şi până în 2021 va lansa brandul Citroen în India iar Opel va reveni pe piaţa din Rusia.
La rândul său, directorul financiar Philippe de Rovira a apreciat că obiectivele companiei ţin cont de toate scenariile, inclusiv o ieşire a marii Britanii din UE fără un acord - "hard Brexit" - precum şi potenţiale dificultăţi pe alte pieţe.
Tonul încrezător al celor de la PSA contrastează cu cel al rivalului intern Renault, care a anunţat luna aceasta o reducere a ţintei anuale de profit.
Divizia Peugeot-Citroen-DS a raportat o marjă de profit record, de 8,4%, datorită creşterii vânzărilor cu 18,9%, în timp ce Opel-Vauxhall a înregistrat o marjă de profit de 4,7%, la vânzări de 18,31 miliarde de euro şi un profit de 859 de milioane de euro.