Strabag SE, grupul tehnologic european listat la bursă pentru servicii de construcţii, s-a confruntat în 2023 cu pieţe în mare parte în declin. Cu toate acestea, volumul producţiei Grupului a crescut cu 8%, ajungând la 19,1 miliarde de euro, iar portofoliul de comenzi a rămas mai mult sau mai puţin stabil la un nivel foarte ridicat de 23,5 miliarde de euro. Profitul net după minorităţi a crescut cu 33%, ajungând la 631 milioane de euro, cea mai mare cifră din istoria STRABAG SE, conform unui comunicat de presă al companiei.
Compania a înregistrat anul trecut o creştere de 65% a volumului de producţie, de la 315,46 milioane de euro în 2022 la 519,26 milioane de euro.
În special, în 2023 a fost finalizat proiectul Cheţani - Câmpia Turzii pe Autostrada Transilvania (A3) cu un avans remarcabil de 8 luni faţă de termen, asigurând o conectivitate critică, de mare viteză, între Târgu Mureş, Timişoara şi Arad, precum şi cu Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac.
În plus, în 2023, a fost atinsă o altă etapă importantă odată cu finalizarea noului Terminal T4 de la Aeroportul Iaşi, care va spori şi mai mult conectivitatea regională.
Managementul strategic al proiectelor în lucru: În ciuda unei scăderi de 13% a portofoliului de comenzi, de la 567,13 milioane de euro în 2022 la 495,74 milioane de euro în 2023, STRABAG continuă să livreze proiecte semnificative cu o eficienţă şi o viteză remarcabile.
Pe piaţa românească, STRABAG este activă din 1991, stabilindu şi sediul central în Bucureşti în 1994. În prezent, STRABAG SRL, subsidiara din România, are birouri în toate oraşele mari ale ţării: Bucureşti, Timişoara, Sibiu, Cluj, Iaşi. În România, compania activează în toate sectoarele de construcţii, în special în segmentele de infrastructură de transport, construcţii de clădiri şi inginerie civilă, precum şi în proiecte de construcţii de mediu, şi se întinde pe toate domeniile industriei construcţiilor şi acoperă întregul lanţ valoric al construcţiilor.