Grupul german Volkswagen se aşteaptă să fie nevoit să răscumpere aproximativ 115.000 de maşini vândute în Statele Unite, ca urmare a scandalului emisiilor poluante, a scris astăzi presa germană, preluată de Reuters.
Volkswagen estimează că va trebui să restituie banii pentru o cincime din maşinile diesel afectate sau să ofere maşini noi cu discount semnificativ, a scris cotidianul Sueddeutsche Zeitung, fără să citeze surse.
Restul autotuvehiculelor impalicate în scandal vor avea nevoie de lucrări majore, implicând costuri mari pentru pentru piese, întrucât o parte semnificativă a sistemului de evacuare a emisiilor trebuie reconstruită şi aprobată.
Reuters nu a putut contacta reprezentanţii Volkswagen pentru comentarii.
Directorul de brand al Volkswagen, Herbert Diess, a declarat, marţi, că producătorul auto este încrezător în privinţa unui acord cu autorităţile americane pentru a reduce nivelul emisiilor la aproximativ 500.000 de maşini diesel, astfel încât acestea să respecte normele din SUA.
Unii politicieni din SUA, dar şi autoritţi de reglementare, au afirmat în ultimele luni că grupul german ar putea fi nevoit să răscumpere modelele mai vechi, pentru care remedierea deficienţelor privind emisiile poluante este mai dificilă.
Volkswagen a anunţat la sfârşitul lunii septembrie că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante.
Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat Volkswagen că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.
Constructorul auto german a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii.
Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. În Europa, probleme similare au fost semnalate şi la alte mărci ale grupului VW.