Gun Media a înregistrat venituri de circa 5 milioane de lei

A.B.
Companii / 14 ianuarie

Gun Media a înregistrat venituri de circa 5 milioane de lei

Agenţia de marketing online Gun Media, specializată în e-commerce, raportează pentru 2024 un plus de 10% faţă de rezultatele din 2023, ajungând la venituri de circa 5 milioane de lei, potrivit unui comunicat emis redacţiei. În pofida incertitudinii pieţei, cauzate de schimbările şi tendinţele remarcate pe zona de comerţ online, rezultatul de creştere vine pe fondul unui portofoliu solid de soluţii competitive de digital marketing, construite pe profilul unic al clientului şi specificaţiilor industriei, dar şi ca urmare a evoluţiei întregii industrii.

După o expansiune rapidă în ultimii ani şi o creştere importantă în 2024, susţinută de inovaţii tehnologice şi adaptabilitate la cerinţele consumatorilor, valoarea pieţei locale de e-commerce a ajuns pe locul 3 în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia, conform Raportului European Ecommerce 2024. "Am observat, în cursul ultimului an, o schimbare în comportamentul consumatorilor români, ei fiind din ce în ce mai atraşi de ofertele online internaţionale. Acest lucru va avea efecte pe termen lung asupra pieţei de e-commerce din România", spune Ana Florea, Co-Founder şi Managing Partner Gun Media.

Din rândul tendinţelor care au marcat anul trecut se numără optimizarea bugetelor de promovare şi a canalelor de vânzare în rândul magazinelor online, în încercarea de maximizare a profitului. De asemenea, antreprenorii s-au orientat spre strategii de marketing mai complexe, care să conţină promovare online, PR, branding şi abordarea tendinţelor momentului, cum e live stream shoppingul, alături de utilizarea de videoclipuri scurte pentru promovarea produselor.

În plus, intrarea pe piaţă a retailerilor precum Trendyol a intensificat concurenţa între magazinele online din România, care au fost nevoite să îşi ajusteze şi să îşi intensifice eforturile de marketing şi optimizare a campaniilor. Astfel, businessurile de profil au fost nevoite să apeleze la diverse strategii de adaptabilitate şi au investit constant în tehnologii noi. Deşi piaţa a fost dominată şi de platforme ca Shein şi Temu, retailerii locali nu văd în ele concurenţi direcţi. Motivele constau în calitatea scăzută a acestor produse şi faptul că businessurile autohtone consideră că se diferenţiază şi prin segmentele de piaţă şi brandingul creat. Totuşi, platformele asiatice sunt deja cunoscute pentru strategiile de marketing agresive şi oferirea unei game variate de produse la preţuri competitive, motiv pentru care aproape 10 milioane de români le-au accesat într-o singură lună.

În ceea ce priveşte utilizarea AI în e-commerce, aceasta s-a limitat anul acesta la aplicaţii de personalizare a experienţei cumpărătorilor şi automatizarea serviciului cu clienţii în online (chat-uri), dar şi la optimizarea gestionării stocurilor.

În legătură cu evenimentul Black Friday din 2024, Gun Media remarcă tendinţe precum o creştere de 20-25% a costurilor de promovare în rândul comercianţilor, un clasament al categoriilor care au înregistrat rezultate bune condus de magazinele pentru cumpărături mari: home & deco, electrocasnice, sanitare, IT, dar şi o scădere pe categorii non-esenţiale, cum sunt segmentele beauty şi fashion. Conform unui studiu realizat de MKOR, bugetul mediu individual alocat de români pentru cumpărăturile de Black Friday a fost de aproximativ 400 de euro, în creştere cu 20% faţă de anul precedent. "Per total, Black Friday 2024 a fost marcat de o evoluţie de 5-15% a numărului de tranzacţii şi a valorii vânzărilor. Cu toate acestea, analizele arată o scădere a numărului de produse vândute comparativ cu anii anteriori, o consecinţă directă a inflaţiei care a crescut semnificativ preţurile, în unele cazuri cu 20-30%. Inflaţia a afectat în mod special sectoarele de fashion şi de beauty, unde majorarea preţurilor a fost cel mai puternic simţită. Astfel, profitabilitatea businessurilor active pe aceste categorii a fost cel mai probabil afectată negativ, chiar dacă au existat creşteri a valorii totale a vânzărilor", explică Ana Florea.

În 2025, elementele cheie care vor influenţa strategia Gun Media, axată pe oferirea de soluţii competitive de digital marketing pentru clienţi, sunt reprezentate de integrarea tool-urilor de ultimă generaţie în agenţie şi de activitatea continuă de cercetare şi dezvoltare (R&D).

La nivel de industrie, Ana Florea preconizează că trendul de creştere va continua şi anul următor, încurajat de progresul tehnologic şi de extinderea infrastructurii digitale, menite să suporte o piaţă e-commerce din ce în ce mai dinamică şi competitivă. "În plus, inteligenţa artificială ne va ajuta să livrăm experienţe mult mai personalizate prin analize de date ca istoricul achiziţiilor şi comportamentul de navigare, venind în întâmpinarea nevoilor consumatorului în timp real. De asemenea, popularitatea platformelor ca Instagram şi TikTok va continua să crească, iar formatul video de scurtă durată va fi o componentă importantă a strategiilor de marketing", spune cofondatorul Gun Media.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Ian. 2025
Euro (EUR)Euro4.9742
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8491
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2925
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9080
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.7350

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
greenenergyexpo-romenvirotec.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb