GUVERNUL GRINDEANU A PICAT Moţiunea de cenzură a trecut cu 241 de voturi "pentru"
Mina Irina
Politică / 21 iunie 2017
Actualizare 21:05 USR este dispus să intre la guvernare dacă primeşte Ministerul Justiţiei şi din Guvern nu va face parte PSD
Uniunea Salvaţi România (USR) a decis astăzi, în şedinţa Biroului Naţional, să meargă la consultările cu preşedintele Klaus Iohannis cu mai multe condiţii pentru susţinerea unui viitor Guvern: Ministerul Justiţiei să fie oferit USR, premierul să fie o persoană credibilă şi integră şi să primească garanţii pentru schimbarea legii alegerilor locale, astfel încât să se revină la alegerea primarilor în două tururi, informează News.ro.
Purtătorul de cuvânt al USR, Dan Barna, a declarat la finalul şedinţei Biroului Naţional: "Nu vom face o propunere de premier, este un atribut al preşedintelui în care avem încredere. Putem susţine însă un premier care va îndeplini criteriile noastre legate de integritate, notorietate, credibilitate. (...) Pentru noi însă este importantă garantarea menţinerii unei justiţii independente şi nepartizane. Solicitarea pe care noi am avea-o în cadrul unei astfel de dezbateri ar fi aceea de a propune ministrul justiţiei tocmai pentru a putea să asigurăm faţă de electoratul nostru garanţiile pe justiţie, care sunt una dintre priorităţile noastre ca partid în Parlament".
Barna a mai spus că alte două condiţii pentru intrarea USR la guvernare le reprezintă absenţa PSD din formula guvernamentală şi garanţii pentru schimbarea legii alegerilor locale, astfel încât să se revină la alegerea primarilor în două tururi. "Am decis că USR nu va susţine niciun fel de structură care presupune asocierea sau susţinerea PSD", a anunţat Barna.
El a motivat atitudinea USR prin faptul că PSD şi-a pierdut legitimitatea morală în urma crizei guvernamentală declanşate: "Putem lua în calcul, dacă în urma discuţiilor de la Cotroceni se va ajunge acolo, varianta susţinerii unui premier care să fie credibil şi să provină din afara PSD, să fie o persoană integră şi credibilă pentru societate. Noi considerăm că PSD şi actuala majoritate şi-a pierdut legitimitatea morală în urma spectacolului pe care l-a furnizat în aceste două săptămâni. Şi-a pierdut legitimitatea morală de a mai guverna România. Considerăm că este nevoie de un premier credibil, de o persoană integră care să asigure o echipă de guvernare de acelaşi calibru de profesionalism şi seriozitate".
Deputatul a mai spus că delegaţia USR la consultările cu preşedintele Klaus Iohannis va fi condusă de preşedintele interimar al fomaţiunii, Elek Levente, şi va avea în componenţă vicepreşedinţii cu cele mai multe voturi obţinute la congresul din luna mai.
(S.A.)
-----------
Actualizare 19:50 Dragnea, după moţiune: "Nu sunt nici mai mare, nici mai mic, nici mai frumos, nici mai urât"
Liderul PSD, Liviu Dragnea, a declarat, întrebat care este poziţia sa în partid după votul la moţiunea de cenzură, că nu este "nici mai mare, nici mai mic, nici mai slab, nici mai gras, nici mai frumos, nici mai urât", ci doar liderul celui mai mare partid din România, care a trecut prin multe încercări şi din care a ieşit din ce în ce mai întărit.
Într-o conferinţă de presă susţinută la Parlament, Dragnea a spus: "Nu sunt nici mai mare, nici mai mic, nici mai slab, nici mai gras, nici mai frumos, nici mai urât. Sunt acelaşi om, preşedintele unui partid, cel mai mare partid din România şi cel mai susţinut, care a trecut prin multe încercări şi trece în continuare şi iese din ce în ce mai întârit".
Întrebat dacă se pune problema unui congres PSD, liderul PSD a spus că "niciodată".
(S.A.)
-----------
Actualizare 18:50 Ponta: "În loc să meargă spre viitor, PSD s-a întors într-un trecut de care nu mă pot ataşa"
Secretarul general al Guvernului, Victor Ponta, consideră că prin adoptarea moţiunii de cenzură "PSD s-a întors în trecut" şi că, începând de astăzi, Liviu Dragnea are tot ce şi-a dorit, şi anume "toată puterea".
Vcitor Ponta a scris, pe pagina sa de Facebook: "Am votat conform credinţei absolute că fac ceea ce este bine şi corect! După ce am văzut poziţiile publice ale lui Liviu Dragnea şi «bucuria» pesediştilor care au dat jos PSD sunt şi mai convins că am făcut bine! În loc să meargă spre viitor PSD s-a întors într-un trecut de care eu nu mă pot ataşa. (...) Cred că acest vot a fost o uriaşă greşeală pentru PSD - o greşeală care va fi decontată la un moment dat".
Fostul premier a precizat că va rămâne alături de Sorin Grindeanu până la votarea noului guvern: "Nu am vrut să plec din PSD (mai ales în asemenea condiţii), dar accept decizia conducerii - şi sunt convins că pentru mine există viaţă, inclusiv politică, şi dincolo de PSD. (...) Voi rămâne alături de Sorin Grindeanu ca secretar general până la votarea noului Guvern. După acest moment îmi voi relua activitatea de deputat de Gorj", a mai susţinut Ponta".
Potrivit lui Ponta, conducerea PSD a instituit, la votul de astăzi din plenul Parlamentului, "un control poliţienesc": "S-au promis zeci de funcţii de miniştri, avantaje politice şi materiale, plus ameninţări şi linşaje publice de la jurnaliştii «prietenei» fără precedent! Conducerea PSD a instituit un control poliţienesc fără precedent asupra modului în care au votat parlamentarii - şi au obţinut o «majoritate» de numai 8 voturi. Asta arată că există în cadrul PSD ALDE o atmosfera de suspiciune, frică şi insecuritate pe care nu poţi să construieşti nimic pozitiv! Să vedem la votarea noului Guvern dacă se schimbă ceva în bine".
(S.A.)
-----------
Actualizare 18:30 Grindeanu: "Am spus în partid că vreau să renunţ după adoptarea OUG 13"
Premierul Sorin Grindeanu a declarat astăzi că după scandalul generat de adoptarea Ordonanţei de Urgenţă (OUG) 13 a vrut să îşi dea demisia, însă a fost asigurat de liderii PSD că beneficiază de toată susţinerea lor.
Întrebat dacă cel mai mare regret al său rămâne OUG 13, Grindeanu a răspuns: "Am mai răspuns în urmă cu câteva zile, spunând că aş fi dat în mod sigur Ordonanţa 14. Până a se ajunge acolo, probabil că puteau fi făcute alte lucruri (...). Chiar am crezut ceea ce mi s-a spus, şi anume că o să am (...) în dreapta mea un prieten, care mă va ajuta (...). După ordonanţă, deşi mai sunt câteva etape interesante până atunci, (...) am venit şi am spus multor colegi din partid că eu vreau să renunţ, că nu cred că e normal să mai rămân şi cu rugăminţi ale aceluiaşi CEx, în unanimitate: «Nu, aveţi susţinerea» (...). Atunci am înţeles iarăşi că e de datoria mea să rămân, pentru că altfel tot ceea ce (...) gândisem ca şi program guvernamental (...) exista acest risc de a nu fi pus în practică".
Premierul a mai fost întrebat când va răspunde public la întrebările legate de noaptea în care a fost aprobată OUG 13 şi lucrurile care au decurs după această decizie, iar Grindeanu a afirmat că pentru el "toate lucrurile sunt clar legate de acea seară". El adăugat: "Am venit aici şi am făcut anunţul privind Ordonanţa 14. Nu am mers în altă parte. Nici acea conferinţă de presă nu a fost simplă, cu sute de mii de oameni în faţă, dar eram şi sunt prim-ministrul României. Nu poţi să faci conferinţă de presă de pe scări, din altă parte şi aşa mai departe".
Grindeanu a fost solicitat să spună dacă dacă Dragnea i-a cerut ca Executivul să nu adopte OUG 14, iar premierul a răspuns: "Azi nu detaliem".
(S.A.)
-----------
Actualizare 18:20 Grindeanu suţine că nu îi este foarte clar care este statutul său în PSD
Premierul Sorin Grindeanu a declarat astăzi că nu îi este clar care este statutul său în PSD şi că hârtia cu excluderea sa din partid nu ajunsese la Timişoara.
Întrebat la Palatul Victoria ce statut are în PSD, Grindeanu a răspuns: "Nu mi-e foarte clar. (...) Dispăruse statutul PSD de pe site în urmă cu câteva zile (...), hârtia nu venise la Timiş. Sunt lucruri care poate ţin de o anumită birocraţie, fiind ocupaţi cu alte lucruri".
De asemenea, chestionat dacă îi este teamă că apropiaţii lui Liviu Dragnea se vor răzbuna pentru că nu a vrut să demisioneze din funcţia de premier, Sorin Grindeanu a precizat: "La mine marea problemă a fost tocmai aceasta, că nu aveau cu ce. Eu sper să nu, faţă de apropiaţii mei şi faţă de cei care şi-au declarat pe faţă susţinerea faţă de mine şi de ceilalţi. Cred că s-a depăşit acest moment, deşi nu sunt foarte sigur".
(S.A.)
---------
Actualizare 18:05 Tăriceanu: "Lui Borza i s-a propus funcţia de ministru al Energiei"
Liderul ALDE, Călin Popescu-Tăriceanu, a declarat astăzi că deputatul Remus Borza, care a votat împotriva moţiunii de cenzură, a recunoscut că premierul Sorin Grindeanu i-a propus funcţia de ministru al Energiei.
Într-o conferinţă de presă, Tăriceanu a afirmat: "Remus Borza, cu o candoare greu de imaginat, le-a spus unor colegi că a fost ieri la discuţii cu Grindeanu şi i s-a propus funcţia de ministru al Energiei şi că el s-a simţit obligat să-şi respecte angajamentul. Şi eu l-am întrebat: dar cine te-a pus pe lista parlamentară de ai ajuns deputat? Te-a pus domnul Grindeanu cumva sau altcineva?".
Tăriceanu a subliniat că va solicita forurilor statutare din partid excluderea lui Remus Borza: "N-am altă soluţie, am şi spus, dacă aş putea eu să semnez, dar nu pot statutar să fac acest lucru, să semnez demiterea lui, aş fi făcut-o. Voi propune structurii statutare demiterea domnului Borza din ALDE".
(S.A.)
----------
Actualizare 17:56 Dragnea, depre Tudorel Toader: "Îl văd bine, arată bine şi profesional; sita în CEx va fi foarte deasă"
Liderul PSD, Liviu Dragnea, a afirmat, întrebat dacă Tudorel Toader reprezintă o variantă pentru conducerea Ministerului Justiţiei şi în noul Guvern, că "îl vede bine" şi "arată bine" inclusiv profesional, subliniind, însă, că sita Comitetului Executiv (CEx) Naţional va fi foarte "deasă" la formarea noului Cabinet.
(S.A.)
----------
Actualizare 17:33 Dragnea: "Programul de guvernare va suferi câteva modificări pentru flexibilizare"
Programul de guvernare va suferi câteva modificări pentru flexibilizare, în condiţiile în care este vorba despre o serie de întârzieri din cauza Guvernului Grindeanu, a anunţat astăzi liderul PSD, Liviu Dragnea.
El a declarat: "Programul de guvernare va conţine câteva modificări pentru flexibilizare pentru că este vorba de o serie de întârzieri care au şi generat evenimentul de astăzi, acţiunea de astăzi şi, de asemenea, ultima săptămână o luăm în calcul. Am discutat deja cu colegii de zilele trecute, se lucrează la acest modificări. Facem aceste modificări pentru a ajunge la aceleaşi obiective, schimbăm poate doar câteva maşinuţe".
Întrebat dacă se vor face modificări de substanţă în privinţa salariilor şi pensiilor, liderul PSD a precizat: "Nu, am spus doar că va fi flexibilizat pentru a fi recuperate întârzierile. Obiectivele rămân aceleaşi".
(S.A.)
-----------
Actualizare 17:19 Liviu Dragnea: "Grindeanu să fie atent la cei cu care s-a aliat; nu începem o vânătoare de vrăjitoare"
Liderul PSD, Liviu Dragnea, l-a avertizat pe Sorin Grindeanu să aibă grijă la oamenii cu care s-a înconjurat şi a precizat că în partid nu va începe "o vânătoare de vrăjitoare" împotriva celor care au votat împotriva moţiunii de cenzură.
Liviu Dragnea a afirmat: "Din partea mea sau din partea colegilor mei, domnul Grindeanu nu va avea de suferit. Aş vrea să lămurim lucrurile astea. Noi nu începem o vânătoare de vrăjitoare. Nu mai este membru PSD. El trebuie să fie atent, după părerea mea, la cei cu care s-a aliat, la cei cu care s-a înconjurat, la ce au făcut acolo, în zilele trecute. Acolo să aibă grijă, cu noi nu are nicio problemă".
Întrebat ce se va întâmpla cu parlamentarii care au votat împotriva moţiunii de cenzură, liderul PSD a spus că situaţia lor va fi tranşată în organizaţiile din care provin, precizând că va fi "o discuţie foarte interesantă".
El a adăugat că Victor Ponta şi Sorin Grindeanu nu mai sunt membri PSD.
Dragnea a mai declarat: "Iar vreţi să-mi spună că sunt foarte autoritar. Azi nu discutăm despre vânătoare de vrăjitoare. Miza noastră după această moţiune de cenzură nu e cum plătim nişte poliţe. Am stabilit cu colegii: fiecare organizaţie în zilele următoare va discuta fiecare caz în parte".
Liderul PSD a adăugat că, în cazul în care organizaţiile locale nu vor rezolva problema celor care au votat împotriva moţiunii, decizia va fi luată de Comitetul Executiv Naţional.
(S.A.)
----------
Actualizare 17:07 Liviu Dragnea: "Mai mulţi parlamentari PSD au fost ameninţaţi cu dosare dacă votează moţiunea"
Liderul PSD, Liviu Dragnea, a afirmat că mai mulţi parlamentari ai partidului au fost ameninţaţi cu dosare, de către alţi social-democraţi, dacă vor vota moţiunea de cenzură depusă împotriva Guvernului Grindeanu.
Dragnea a susţinut la Parlament, într-o conferinţă de presă: "Unii dintre colegi au fost ameninţaţi cu dosare. Eu am şi câteva SMS-uri trimise, nu le arăt deocamdată, o să-i întreb, s-ar putea să le aibă şi alţii şi o să le arate. Au fost ameninţaţi, din păcate. Au fost ameninţaţi cu dosare, ceea ce este nepermis. Sigur că în aceste condiţii toţi membrii de partid, toţi parlamentarii noştri au fost oripilaţi că colegi de-ai lor îi ameninţă cu dosare dacă votează moţiunea de cenzură. Suntem, totuşi, în anul 2017. Nici nu ştiu dacă cei care ameninţau se bazau pe ceva. Faptul în sine este foarte grav".
(S.A.)
----------
Actualizare 17:02 Liviu Dragnea: "Nu se pune problema majorităţii parlamentare pentru instalarea noului guvern PSD-ALDE"
Liderul PSD, Liviu Dragnea, a declarat că nu se pune problema majorităţii parlamentare pentru instalarea noului guvern, în condiţiile în care social-democraţii au avut o majoritate calificată pentru a trece moţiunea de cenzură împotriva cabinetului Grindeanu.
Într-o conferinţă de presă ţinută la Parlament, Dragnea a spus: "Din câte ştiu eu, majoritatea este mai mare decât minoritatea, cred că această regulă a rămas. În condiţiile în care în această încleştare, cu toate aceste presiuni din ultimele zile, noi am reuşit să avem o majoritate calificată pentru a trece moţiunea de cenzură, nu se pune problema majorităţii instalării noului Guvern. Vă aduc aminte că în 2012 noi am dat jos Guvernul Ungureanu cu trei voturi peste limita cerută, azi avem mai multe voturi. Nu se pune problema majorităţii pentru instalarea unui nou Guvern şi susţinerea unei formule guvernamentale".
(S.A.)
-----------
Actualizare 16:56 Dragnea: "Îmi cer iertare tuturor românilor pentru greşeala pe care am făcut-o de a-l propune pe Sorin Grindeanu premier"
Liderul PSD, Liviu Dragnea, şi-a cerut, într-o conferinţă de presă, iertare tuturor românilor pentru "greşeala" pe care a făcut-o de a-l propune pe Sorin Grindeanu pentru funcţia de prim-ministru.
El a afirmat: "În primul rând vreau să îmi cer iertare tuturor românilor pentru greşeala pe care am făcut-o, în sensul că ar fi trebuit să discutăm mai mult în partid despre variantele de prim-ministru".
Liderul social-democrat a precizat că nu are o problemă personală cu Sorin Grindeanu şi că nu îi doreşte răul: "Repet, am crezut în acest om, nici acum nu am niciun fel de problemă personală cu el, nu îi doresc răul, îi doresc să fie foarte atent şi să aibă grijă în continuare. Ca şi garanţie vor fi discuţiile care se vor purta în zilele următoare până când vom ajunge la o propunere unică pentru a merge la Cotroceni".
(S.A.)
-----------
Actualizare 16:51 Nicuşor Dan: "Există în continuare o majoritate favorabilă lui Dragnea, deci favorabilă şubrezirii statului de drept"
Votul de astăzi din Parlament, de la moţiunea de cenzură împotriva Guvernului Grindeanu, arată că există în continuare o majoritate de guvernare favorabilă lui Liviu Dragnea, deci favorabilă implicit corupţiei şi şubrezirii statului de drept, consideră deputatul Nicuşor Dan, fostul lider al Uniunii Salvaţi România (USR).
El a precizat, pe pagina sa de Facebook: "Totodată, modalitatea în care susţinătorii moţiunii de cenzură au votat împotriva propriului guvern arată că în sânul acestei majorităţi nu există principii sau conştiinţe individuale, ci doar teama de 'biciul' şefului: cu prea puţine excepţii, înainte să voteze, parlamentarii coaliţiei şi-au arătat opţiunea domnului Dragnea, care a supravegheat personal şi cu foarte mare atenţie întreg votul".
(S.A.)
----------
Actualizare 16:42 Moţiunea de cenzură împotriva Guvernului condus de Sorin Grindeanu şi rezultatul votului au fost publicate în Monitorul Oficial
(S.A.)
----------
Actualizare 16:33 Dragnea: "Sunt absolut convins că preşedintele va accepta propunerea de premier pe care o vom face; eu am patru variante"
Liderul social-democrat, Liviu Dragnea, a afirmat că este "absolut convins" că luni preşedintele Klaus Iohannis va accepta propunerea de premier pe care PSD şi ALDE o vor face.
"Sunt absolut convins că luni, la consultări, când eu cu domnul Călin Popescu-Tăriceanu vom fi prezenţi la Cotroceni, (Klaus Iohannis, n.r.) va accepta propunerea noastră", a spus Liviu Dragnea.
Dragnea a precizat că în zilele următoare va avea loc o reuniune a Consiliului Executiv al PSD, iar duminică o întâlnire a grupurilor parlamentare ale partidului, astfel încât, luni, să prezinte o propunere de premier la consultările cu preşedintele Klaus Iohannis.
Liderul PSD a precizat că el are în vedere patru nume pentru postul de premier: "Eu am patru variante, şi doamne şi domni. Avem toate argumentele să finalizăm săptămâna viitoare votul pentru noul guvern. Dacă luni avem desemnarea de la Cotroceni, în câteva zile intrăm cu votul în parlament. (...) Sunt absolut convins că nici preşedintele nu ia în calcul scenariul anticipatelor".
Întrebat dacă are convingerea că preşedintele Iohannis va desemna un premier de la PSD, Dragnea a răspuns: "Eu am convingerea în continuare că preşedintele Iohannis doreşte stabilitatea României".
Liderul PSD a spus că întâi se va discuta în partid despre candidatul la funcţia de premier, iar după ce preşedintele va desemna prim-ministrul, se vor discuta în Comitetul Executiv propunerile de miniştri.
Întrebat cum trebuie să fie viitorul premier, Dragnea a precizat: "Un om corect, un om repsonsabil, un om care să nu fie aventurier, capabil de implementarea programului de guvernare, care să aibă capacitate de muncă extraordinară, un om cinstit".
(S.A.)
------------
Actualizare 16:42 Liderul PSD, Liviu Dragnea, susţine o conferinţă de presă
Liviu Dragnea a declarat: "România a reintrat în normalitate după votul de astăzi. Moţiunea a fost o acţiune politică asumată de PSD şi ALDE, asumându-ne şi un risc politic. Nu puteam risca ca un program de guvernare ambiţios să fie pus sub semnul întrebării. Pentru noi rămâne cel mai important programul de guvernare care schimbă România în bine".
Liderul PSD a mai afirmat: "PSD a ieşit întărit din această încercare. (...) Există în continuare presiuni pentru ca această coaliţie să nu reuşească să îşi ducă programul de guvernare la capăt. Această încercare eşuată a unui grup de câţiva cetăţeni, unii oameni politici, alţii oameni de afaceri, de a prelua prin forţă guvernarea, a eşuat".
(S.A.)
----------
Actualizare 15:47 Tăriceanu: "O să propun excluderea lui Remus Borza din ALDE
Liderul ALDE, Călin Popescu-Tăriceanu, a anunţat, după votarea moţiunii de cenzură, că va propune ca deputatul Remus Borza, care a votat împotriva moţiunii de cenzură, să fie exclus din ALDE.
(S.A.)
----------
Actualizare 15:27 Grindeanu: "L-am informat pe Iohannis despre situaţia votului în Parlament"
Premierul Sorin Grindeanu a anunţat că l-a informat pe preşedintele Klaus Iohannis, prin SMS, de rezultatul votului din Parlament la moţiunea de cenzură, după care au avut o discuţie telefonică.
Într-o conferinţă de presă susţinută la Palatul Victoria, Grindeanu a declarat: "Eu l-am informat pe preşedinte despre situaţia votului în Parlament. Era absolut normal".
(S.A.)
-----------
Actualizare 15:20 Grindeanu: "PSD nu înseamnă nici Dragnea şi nici Grindeanu; sper ca în şase luni să nu ajungem într-o situaţie similară, pentru că România nu merită aşa ceva"
PSD trebuie să rămână unit, a declarat premierul Sorin Grindeanu, după adoptarea moţiunii de cenzură împotriva Cabinetului său.
El a mai afirmat, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria, că speră ca în şase luni să nu ajungem într-o situaţie similară: "O să-mi fac datoria până la căpăt, pănă când ţara va avea un guvern funcţional. Sper ca votul de azi din Parlament să nu fie o mare greşeală, iar PSD să numească viitorul premier. Important este să ieşim din acest blocaj. Important este ca românii să simtă cât mai puţin efectele acestei crize politice.(...) Voi rămâne în PSD. Partidul trebuie să rămână unit. PSD nu înseamnă nici Liviu Dragnea, nici Sorin Grindeanu şi nu trebuia să treacă prin asemenea încercare, să dea jos propriul Guvern pentru că aşa vrea un singur om. Sper ca în şase luni să nu ajungem într-o situaţie similară, România nu merită aşa ceva".
Premierul le-a mulţumit tuturor miniştrilor, spunând că trebuie să vină la serviciu până la numirea unui noi Guvern. De asemenea, Grindeanu i-a mulţumit lui Victor Ponta pentru că a fost alături de el în această perioadă.
(S.A.)
---------
Actualizare 14:59 Liderul PSD, Liviu Dragnea, a anunţat o conferinţă de presă la ora 15.00
--------
Actualizare 14:58 Băsescu: "Alianţa PSD-ALDE a pierdut majoritatea. Este normal să piardă şi guvernarea"
Liderul PMP, Traian Băsescu, consideră că alianţa PSD-ALDE a pierdut majoritatea, pentru că moţiunea de cenzură a trecut cu voturile minorităţilor, şi susţine că este normal ca această coaliţie să piardă şi guvernarea.
După votul de la moţiunea de cenzură din plen, fostul şef de stat a scris, pe pagina sa de Facebook: "Dragnea şi Tăriceanu, aţi pierdut! Fără voturile minorităţilor, moţiunea de cenzură nu ar fi trecut. Alianţa PSD-ALDE a pierdut majoritatea. Deci, este normal să piardă şi guvernarea".
(S.A.)
---------
Actualizare 14:53 Remus Borza: "Am votat împotriva moţiunii de cenzură; am discutat cu Victor Ponta, nu am cerut şi nu mi-a oferit nimic"
Deputatul ALDE Remus Borza a delarat la Parlament că a votat împotriva moţiunii de cenzură împotriva Guvernului Grindeanu şi a precizat că să aşteaptă să fie exclus din ALDE în urma acestui vot.
Borza a spus: "Fiecare vot este al parlamentarului, nu ar trebui să fie viciat, deturnat de către partid. Până la urmă, suntem parlamentari ai României şi trebuie să avem propria noastră judecată şi evaluare".
Întrebat dacă va pleca din ALDE, deputatul a precizat: "E posibil, din perspectiva acestui vot, să devin eu indezirabil faţă de ALDE, incomod eram oricum faţă de partid, şi risc probabil excluderea din ALDE sau eventual voi avea eu o opţiune să merg în altă parte".
De asemenea, Borza a confirmat că a avut discuţii cu fostul premier Victor Ponta înainte de votul din plen: "Evident, am avut discuţii ieri cu Victor Ponta. După cum ştiţi, a fost colegul meu, ne ştim din 1991, am fost colegi de facultate. (...) Nu am cerut şi nu mi-a oferit nimic".
(S.A.)
-----------
Actualizare 14:34 Dacian Cioloş: "Prin adoptarea moţiunii, PSD şi ALDE au recunoscut oficial că nu au capacitatea să guverneze"
Fostul premier Dacian Cioloş consideră că, prin adoptarea moţiunii de cenzură împotriva Guvernului Grindeanu, PSD şi ALDE au recunoscut oficial că nu au capacitatea să guverneze.
Cioloş a scris, pe pagina sa de Facebook: "Prin adoptarea moţiunii de azi, PSD şi ALDE au recunoscut oficial, prin vot, că nu au capacitatea să guverneze ţara. Demiterea lui Sorin Grindeanu este o premieră europeană, imposibil de explicat oricărui partener străin. De asemenea, nu este numai sfârşitul unei aventuri politice periculoase, ci creează condiţiile unei guvernări a cărei principală legitimitate este voinţa preşedintelui PSD. Minciuna, lupta pentru putere şi pentru rezolvarea problemelor penale ale unor lideri politici, vor ţine loc de bună guvernare, bunăstare, credibilitate şi transparenţă. Valorile democraţiei şi interesul ţării nu vor trece dincolo de pofta şefului de partid.
Criza politică creată artificial de liderii PSD şi ALDE are deja un impact negativ vizibil asupra economiei - cursul leului se apropie de un maxim istoric, ca să nu mai vorbim de semnalele transmise de mediul de afaceri, de investitori şi de partenerii internaţionali care urmăresc cu mirare agitaţia politică de la Bucureşti.
Mai grav, discuţiile lansate de Liviu Dragnea cu UDMR, adică tocmai de liderul partidului care îşi asuma anul trecut apărarea românilor împotriva celor pe care, aberant, îi numeau "tehnocraţi vânduţi lui Soroş" a stârnit ieri pasiuni şi discursuri pe care le speram apuse. Îi invit pe liderii celor două partide de guvernare, dar mai ales pe membrii lor de partid şi pe oamenii cinstiţi şi muncitori care i-au votat sperând într-o viaţă mai bună, să se gândească serios la cine poartă responsabilitatea acestei crize, ale cărei costuri vor fi plătite de România şi de fiecare dintre noi.
Alegerile viitoare trebuie să fie între partide politice responsabile, conduse de oameni cinstiţi, profesionişti, care lucrează pentru binele public şi priorităţile ţării".
(S.A.)
-----------
Actualizare 14:30 Şedinţă a parlamentarilor PSD şi ALDE, după moţiune
Parlamentarii PSD şi ALDE s-au reunit într-o şedinţă desfăşurată în Parlament, după anunţarea rezultatului votului la moţiunea de cenzură.
Preşedinţii PSD şi ALDE Liviu Dragnea şi Călin Popescu Tăriceanu nu au făcut declaraţii la începutul şedinţei.
Între timp, premierul demis, Sorin Grindeanu, a plecat la Palatul Victoria, fără a face declaraţii.
(S.A.)
---------
Actualizare 14:27 Victor Ponta: "Dragnea are toată puterea"
Victor Ponta a declarat după adoptarea moţiunii de cenzură, că liderul PSD Liviu Dragnea are acum "toată puterea" şi l-a sfătuit să o folosească "mai bine decât în ultimele şase luni".
Fostul premier a spus, la Parlament: "Are toată puterea (Liviu Dragnea - n.r.). Să o folosească mai bine decât a folosit-o în ultimele şase luni. (...) În acest moment, domnul Dragnea este PSD".
El s-a referit şi la Sorin Grindeanu, apreciind că acesta "are foarte mult potenţial pentru viitor".
"A încercat să facă o ruptură care era necesară în PSD, între trecut şi viitor", a precizat fostul premier.
(S.A.)
----------
Actualizare 14:10 Ponta: "Sunt dezamăgit pentru că am văzut colegii de la PSD bucurându-se că au trecut moţiunea împotriva PSD"
Victor Ponta a spus, după ce moţiunea de cenzură împotriva Guvernului a trecut, că este dezamăgit de faptul că şi-a văzut colegii social-democraţi bucurându-se că "moţiunea împotriva PSD a trecut".
Ponta a firmat: "Dezamăgit sunt pentru că am văzut colegii de la PSD bucurându-se că au trecut moţiunea împotriva PSD. Eu cred că PSD azi a pierdut, dar poate câştigă România, cine ştie, poate ne învăţăm minte".
Fostul premier a mai acuzat faptul că parlamentarii PSD au fost obligaţi să voteze cu bilele la vedere şi au făcut acest lucru de "spaimă".
El a precizat că va sta lângă premierul Sorin Grindeanu până când viitorul prim-ministru îşi va prelua atribuţiile.
Întrebat ce va face mai departe, în contextul în care nici nu mai e membru al PSD, Ponta a spus: "Eu cred că viaţa nu se termină dacă nu mai eşti membru al PSD. Sunt român şi voi face orice pot pentru România".
(S.A.)
-----------
Actualizare 14:02 Orban: "Azi am scăpat de o gaşcă din PSD"
Preşedintele PNL, Ludovic Orban, a declarat că niciun parlamentar al partidului nu a votat la moţiune, afirmând că "azi am scăpat de o gaşcă din PSD".
"Azi am scăpat de o gaşcă din PSD, gaşca Ponta-Grindeanu. Pentru ca lucrurile să revină la normal şi România să meargă înainte trebuie să scăpăm şi de a doua gaşcă din PSD - Dragnea-Olguţa-Firea", a spus Orban, la Palatul Parlamentului, după adoptarea moţiunii de cenzură.
El a subliniat că lucrurile vor reveni la normal în România când "toţi pesediştii vor fi trimişi acasă".
Liderul PNL a mai declarat: "Când am fost ales preşedinte am spus un lucru simplu: toate deciziile importante ale partidului vor fi luate cu consultarea bazei partidului. Mâine la 11:00 am convocat Biroul Executiv pentru a analiza situaţia şi pentru identificarea posibilelor căi de urmat pentru PNL. După şedinţa acestui Birou Executiv, în tot cursul weekend-ului vom declanşa consultarea bazei partidului în fiecare filială judeţeană, iar la finalul acestei consultări, luni, vom avea o reuniune a Biroului Politic Naţional împreună cu grupurile parlamentare pentru a stabili strategia PNL".
(A.C.)
-----
Actualizare 13:57 Moţiunea de cenzură depusă de PSD+ALDE a fost adoptată, a anunţat secretarul Camerei Deputaţilor, Ioana Bran.
Au votat "pentru" un număr de 241 de parlamentari şi zece au fost "împotrivă", a precizat Bran. Numărul total de voturi valabil exprimate a fost 251.
(S.A.)
----------
Actualizare 13:53 Preşedintele Iohannis convoavă luni consultări cu partidele în vederea formării noului Guvern
Preşedintele Klaus Iohannis va convoca pentru luni consultări cu partidele parlamentare în vederea formării noului Guvern, a anunţat purtătorul de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale, Mădălina Dobrovolschi.
Dobrovolschi a declarat astăzi: "Preşedintele a fost informat şi a luat act de rezultatul votului din Parlament. Preşedintele va convoca consultări cu partidele parlamentare pentru ziua de luni, în vederea formării unui nou guvern".
(S.A.)
---------
Actualizare 13:40
Moţiunea de cenzură a fost adoptată, de Parlament cu 241 voturi "pentru" şi 10 voturi "împotrivă", astfel că Guvernul Grindeanu este demis, potrivit televiziunilor de ştiri.
Anunţul a fost făcut de către deputatul Mircea Drăghici, la ieşirea din sala în care au fost numărate voturile.
Rezultatul votului urmează să fie anunţat şi în plen.
Pentru ca moţiunea să fie adoptată, erau necesare 233 de voturi favorabile.
(A.C.)
-------
Actualizare 13:32
Un număr de 248 de parlamentari au votat la moţiunea de cenzură depusă de PSD şi ALDE împotriva prim-ministrului Sorin Grindeanu, fiind astfel îndeplinit cvorumul minim pentru ca procedura să fie validă, potrivit Digi24.
Romania TV precizează că un număr de 244 de parlamentari au votat.
Au absentat sau nu au votat 12 parlamentari PSD şi doi de la minorităţi.
Doar parlamentarii PSD, ALDE şi cei ai minorităţilor naţionale şi-au exprimat votul la moţiunea de cenzură.
PNL şi USR au stat în plen, dar nu au votat, în vreme ce senatorii şi deputaţii UDMR şi PMP nu au fost nici măcar prezenţi.
Parlamentarii social-democraţi au fost obligaţi să voteze cu bilele la vedere pentru ca Liviu Dragnea să ştie cine a votat pentru şi cine împotriva moţiunii.
De asemenea, în faţa sălii de plen au stat în picioare, pe durata votului, numeroşi parlamentari PSD şi ALDE, în frunte cu Dragnea şi Tăriceanu.
(A.C.)
-------
Actualizare 12:55 A început votul la moţiunea de cenzură împotriva Guvernului
Votarea moţiunii de cenzură împotriva Executivului Grindeanu a început, votul fiind secret cu bile.
Primul care a votat a fost Victor Ponta. El a votat împotriva moţiunii, cu bilele la vedere.
Mihai Goţiu, parlamentar USR, a verificat urnele de vot să nu aibă bile ascunse înauntru chiar înainte de începerea votului la moţiunea de cenzură.
Parlamentarul USR a ridicat capacul fiecareia dintre cele două urne şi le-a pipăit în interior.
Florin Roman (senator PNL), Mihai Goţiu (USR), Claudiu Manda şi Mihai Fifor (ambii PSD) sunt oamenii trimişi de partide în faţa urnelor de vot pentru a supraveghea modul în care parlamentarii votează moţiunea de cenzură.
Florin Roman a început sa filmeze votul, în timp ce Mihai Goţiu stă lânga el şi notează. Cei doi PSD-isti, Manda şi Fifor, stau de-o parte şi de alta a urnelor şi supraveghează votul.
Remus Borza (ALDE) a votat împotriva moţiunii de cenzură.
(A.C.)
------
Actualizare 12:50 Băsescu: "PSD şi ALDE se dovedesc inapţi pentru guvernare?"
Traian Băsescu a susţinut un discurs extrem de scurt la moţiunea de cenzură, spunând doar că "PSD şi ALDE se dovedesc inapţi pentru guvernare. Indiferent de rezultatul votului, drumul pe care trebuie să-l luaţi e în Opoziţie!".
Băsescu şi-a început însă scurtul discurs cu o glumă: în drum spre pupitru, l-a întrebat râzând pe Dragnea: "Liviule, îmi dai nişte minute în plus?"
(A.C.)
------
Actualizare 12:45 Sorin Grindeanu: "Am auzit acuze nefondate şi insinuări"
"Am auzit acuze nefondate şi insinuări", a revenit Sorin Grindeanu, în plenul Parlamentului.
În replica sa, premierul susţine că nu a negociat cu "absolut nimeni" şi nu a intrat în negocieri care erau "împotriva interesului naţional al României".
"Singurele lucruri clare sunt promisiunile făcute mie şi lui Victor Ponta de preşedintele PSD", a mai adăugat Grindeanu.
Ironic la adresa lui Liviu Dragnea, premierul a mai spus că nu a mângâiat ghipsul sistemului.
Remus Borza (ALDE) a anunţat că va vota cu bilele la vedere, dar împotriva moţiunii de cenzură.
(A.C.)
-----
Actualizare 12:40 Valeriu Pambuccian: "Vom vota fiecare cum crede de cuviinţă"
Membrii partidului minorităţilor vor vota fiecare cum crede de cuviinţă, fără ca niciunul să ştie cum a votat celălalt coleg, a declarat Varujan Pambuccian, liderul grupului minorităţilor, altele decât cea maghiară.
"Nu am negociat nimic, nu suntem pe niciuna dintre baricade", a mai spus Pambuccian.
(A.C.)
-------
Actualizare 12:34 Ponta: "După 14 ani ca deputat şi membru PSD am solicitat să iau cuvântul în plen; Conducerea Parlamentului a spus Nu"
Fostul premierul Victor Ponta susţine că după 14 ani ca deputat şi membru PSD a solicitat în cadrul dezbaterilor la moţiunea de cenzură să ia cuvântul pentru trei minute, iar răspunsul conducerii Parlamentului a fost negativ. Acesta anunţă că după şedinţa Legislativului va posta pe Facebook ceea ce intenţiona să spună.
Ponta a scris: "În decembrie 2004 am avut primul meu discurs în Parlamentul României - după 14 ani ca deputat şi membru PSD am solicitat azi în cadrul dezbaterilor să iau cuvântul pentru 3 minute (din timpul alocat Guvernului şi PSD )! Răspunsul conducerii Parlamentului a fost NU!".
El mai spune că, "din fericire, în 2017 există Facebook - şi mai există jurnalişti care nu pot fi cumpăraţi".
"Aşa că o să postez aici, după finalizarea dezbaterilor - tot ceea ce nu mi-a dat voie conducerea Parlamentului să spun în plen", anunţă Ponta.
--------
Actualizare 12:31 Varujan Vosganian: "Sorin Grindeanu nu este capriciul unui om, nu are legătură cu ambiţiile sale politice"
Varujan Vosganian, fost membru PNL, în prezent parlamentar ALDE, susţine că demiterea lui Sorin Grindeanu nu este capriciul unui om, nu are legătură cu ambiţiile sale politice.
Vosganian citează din Plutarh, îl menţionează pe Caragiale şi acuză opoziţia că nu are o atitudine principială în legătură cu Guvernul. Atitudine care, în opinia lui Vosganian, ar însemna să voteze căderea Executivului condus de Sorin Grindeanu.
(A.C.)
------
Actualizare 12:15 PSD a ieşit din sală la discursul liderului PNL
Social democraţii au ieşit în masă, din sala unde se dezbate moţiunea la discursul liderului PNL, Raluca Turcan.
Liviu Dragnea a coborât de la prezidiu şi a venit printre bănci, unde discuta cu colegii săi.
Raluca Turcan i s-a adresat premierului, referitor la declaraţia lui Sorin Grindeanu, potrivit căruia Liviu Dragnea i-a cerut lucruri incorecte.
"Faceţi un bine interesului public şi clarificaţi care sunt lucrurile incorecte pe care vi le-a cerut Liviu Dragnea, i-a transmis Turcan. Această criză este ca o reglare de conturi mafiotă"
Turcan a subliniat şi faptul că ea se răsfrânge şi asupra cursului.
"PNL nu va vota moţiunea de cenzură", a conchis Raluca Turcan.
Tariceanu i-a tăiat microfonul Ralucăi Turcan, pentru depăşirea timpului.
Dan Barna (USR) a precizat că USR nu va vota la moţiune.
(A.C.)
------
Actualizare 12:00 Dragnea: "Premierul nu a performat; Nu a mers rău, a mers binişor, dar nu e de ajuns"
"E o zi tristă pentru noi. Premierul nu a performat. Nu a mers rău, a mers binişor, dar nu e de ajuns", a declarat Liviu Dragnea în discursul de la moţiunea de cenzură depusă de PSD împotriva guvernului Grindeanu.
"Dar PSD nu câştigă 45% la alegeri dacă le promitea românilor că vor trăi binişor", a mai spus Dragnea.
"Astăzi nu e o zi fericită pentru mine, mai ales după ce l-am ascultat pe domnul Sorin Grindeanu, au fost primele cuvinte ale lui Liviu Dragnea, de la tribuna Parlamentului.
Liviu Dragnea le-a adus aminte parlamentarilor PSD că a venit în fruntea partidului într-un moment dificil, după mai multe eşecuri, ale USL, dar şi cel de la prezidenţiale, iar perspectiva câştigării alegerilor generale din 2016 era neclară. Trădarea, a afirmat Dragnea, a fost unul din motivele principale ale marilor nereuşite înregistrate de PSD.
Preşedintele social-democraţilor l-a acuzat pe Victor Ponta, fără a-i pronunţa însă numele, că a jucat alături de alt partid în campania electorală precedentă. "Alături de PRU", a precizat Liviu Dragnea.
Dragnea a mai spus: "Am fost acuzat că sunt autoritar. Sunt autoritar pentru că am spus să separăm politica de servicii? Luni şi marţi, preşedintele executiv al PSD şi preşedintele comisiei de control SRI din Parlament au fost chemaţi la DNA, aşa că martori, altul (Darius Vâlcov - n.r.) a fost luat cu mascaţii de acasă. Asta e calea de urmat, ţară să rămână captivă unor forţe care nu participa în alegeri?".
(A.C.)
-------
Actualizare 11:43 Grindeanu: "Am acceptat să fiu premier pentru că Dragnea mi-a promis că va fi prietenul meu"
Premierul Sorin Grindeanu a susţinut, miercuri, în plenul reunit al Parlamentului, că primul său răspuns atunci când i s-a propus să fie premier a fost "Nu", pentru că avea proiecte la Timişoara, dar prietenii din partid l-au rugat, iar Liviu Dragnea i-a promis că îi va fi prieten şi că vor face un guvern de oameni competenţi.
Grindeanu a precizat, în plenul reunit al Parlamentului, că se află "în cel mai de neînţeles moment", când Liviu Dragnea depune o moţiune de cenzură împotriva Guvernului PSD şi le-a cerut parlamentarilor să se gândească bine de ce află azi acolo cu toată România şi Europa uitându-se la ei.
Grindeanu a spus, de la tribuna Parlamentul, că, în decembrie 2016, chiar şi după ce PSD a câştigat alegerile "cu un scor istoric", social-democraţii urmăreau "cu sufletul la gură" cum Klaus Iohannis, preşedintele României, conform Constituţiei, numeşte sau nu un premier de la PSD. El a amintit că prima opţiune, Sevil Shhaideh, a fost respinsă, ceea ce a durat două săptămâni în care România a stat fără buget şi în incertitudine.
El a spus apoi că în ianuarie 2017 Liviu Dragnea l-a rugat să accepte funcţia de premier..
"Şi ştiţi, câţiva colegi, care a fost primul meu răspuns: Nu", a completat Grindeanu, menţionând argumentele pentru refuzul său iniţial: câştigase alegerile, era preşedintele CJ Timiş, iar familia sa locuieşte în Timişoara.
Sorin Grindeanu a relatat că, după primul său răspuns, prietenii săi din PSD, colegi pe care îi vede în băncile Parlamentului, au insistat că ar trebuie să accepte pentru stabilitate, pentru că este un om onest şi muncitor, "bănăţean care îşi vede de treabă.
"Şi am spus Da şi pentru că Liviu Dragnea mi-a a promis că este prietenul meu, că mă va susţine, că facem un guvern din miniştri competenţi", a adăugat Grindeanu.
Sorin Grindeanu şi-a cerut scuze pentru faptul că ţara noastră trece prin această situaţie, prin această criză artificială. "Mi-aş fi dorit ca astăzi să fi invitat opoziţia să ne critice proiectele, nu să ne certăm unii cu alţii în interiorul aceluiaşi partid".
Grindeanu a mai precizat: "Vă spun cât se poate de deschis, eu nu înţeleg de ce suntem azi în Parlament şi cred că nici românii nu înţeleg asta, nu înţeleg de ce atâta scandal în PSD . Lucrurile şi guvernarea merg foarte bine. Mă uit la dumneavoastră şi văd că mare parte nu înţelegeţi. O să mă întrebaţi de ce premierul dă atâtea explicaţii despre viaţa internă a PSD. Pentru că în 21 de ani mă aflu în cel mai de neînţeles moment, când Liviu Dragnea depune moţiune împotriva propriului guvern, fără să ne ceară opoziţia".
Premierul a afirmat: "Am luat decizia să nu demisionez pentru că făceam două greşeli uriaşe. Nu am demisionat pentru că PSD riscă să piardă guvernarea şi să ajungă iarăşi la decizia preşedintelui Iohannis. Am considerat că România se afla săptămâna trecută la o răscruce - ne puteam întoarce la epoca de dinainte 1989 sau să ne gândim la viitorul copiilor. Nu îmi doresc să ne întoarcem în trecut".
(A.C.)
------
Actualizare 11:37 Nicolae Bănicioiu: "Nu voi vota moţiunea de cenzură; nu pot să merg la această aventură"
Deputatul PSD Nicolae Bănicioiu a declarat, la Parlament, că nu va vota moţiunea de cenzură împotriva Guvernului Grindeanu, deoarece i se pare "ciudat" să îşi dai jos propriul Cabinet şi nu poate să meargă la această "aventură", potrivit surselor din presă.
Bănicioiu a precizat, citat de News.ro: "Nu voi vota această moţiune pentru că mi se pare de-a dreptul ciudat să îţi dai jos propriul Guvern. Nu pot să merg la aventura asta, îmi pare rău. (...) Dar de ce să fiu exclus din PSD? De ce? Totuşi eu am fost într-un singur partid politic, PSD. Cine să mă dea afară? Pentru că am o părere diferită?".
(A.C.)
-------
Actualizare 11:32 Ponta: "Am convingerea că după această moţiune va fi un guvern Grindeanu 2, susţinut de PSD-ALDE"
Secretarul general al guvernului, Victor Ponta, a declarat, înainte de a intra în plen, că are convingerea că după această moţiune va fi un guvern Grindeanu 2, susţinut de PSD-ALDE cu miniştrii mult mai buni şi cu premierul "cu adevărat la Palatul Victoria, şi nu la sediul din Kiseleff", precizând că în acest fel nu se va ajunge la preşedintele Klaus Iohannis să decidă viitorul prim-ministru.
"Voturile nu le are nimeni, le are fiecare parlamentar în parte", a declarat secretarul general al Guvernului, Victor Ponta, întrebat dacă tabăra lui Grindeanu are voturile necesare pentru a nu trece moţiunea de cenzură.
Ponta a mai trimis: "Eu voi vota la vedere împotriva moţiunii de cenzură cu convingerea că după această moţiune un guvern Grindeanu 2, susţinut de PSD-ALDE cu miniştrii mult mai buni, cu primul ministrul cu adevărat la Palatul Victoria, şi nu la sediul din Kiseleff şi în acest fel neajungând din nou la Palatul Cotroceni pentru ca preşedintele să decidă".
Victor Ponta a precizat că "este de departe cea mai urâtă situaţie" în care se află.
"În 14 ani de parlamentar am votat multe moţiuni, niciodată nu mi-a cerut cineva să votez împotriva partidului meu. Vedem la vot ce vor decide colegii", a precizat Ponta.
(A.C.)
--------
Actualizare 11:24 Dezbaterea moţiunii împotriva Executivului a început
Şedinţa plenului reunit a început şi este condusă de către preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu.
În banca Guvernului se află doar Sorin Grindeanu, Victor Ponta şi Augustin Jianu.
Parlamentarii liberali au venit cu afişe pe care scrie "Ruşine PSD".
Deputatul PNL de Maramureş Corneliu Olar a venit îmbrăcat cu ie şi are un tulnic.
În balcoanele sălii de plen sunt aproape o sută de persoane care asistă la şedinţa plenului, cele mai multe venind la invitaţia unor social-democraţi.
Şedinţa începe cu o nouă lectură a textului moţiunii de cenzură, aceasta fiind citită prima dată în plen duminica trecută. PSD şi ALDE au finalizat, duminică la prânz, textul moţiunii de cenzură, document care are puţin peste trei pagini şi care se intitulează "România nu poate fi confiscată! Apărăm democraţia şi votul românilor".
În moţiune se menţionează că, la cinci luni de la instalarea Guvernului, coaliţia de guvernare a făcut o evaluare a activităţii Executivului, în urma căreia a decis să retragă sprijinul politic acordat Cabintelui. Decizia a dus la demisia a 25 din cei 27 de membri ai Cabinetului, care au înţeles "corect reponsabilitatea politică ce le revine în cadrul unei democraţii constituţionale", menţionează textul.
Documentul vorbeşte în continuare de "Guvernul" Ponta-Jianu-Grindeanu, pe care îi acuză de dispreţ faţă de regulile democratice ale funcţionării instituţiilor.
Iniţiatorii susţin că nu este vorba despre o moţiune PSD-ALDE, ci despre "un act de responsabilitate politică pe care trebuie să îl facă Parlamentul României pentru a prezerva constituţionalitatea funcţionării democratice a statului, respectarea legii şi a votului cetăţenilor României".
După citirea textului, Sorin Grindeanu va prezenta poziţia Guvernului său faţă de moţiune, după care va urma dezbaterea în plen, fiecărui grup parlamentar fiindu-i atribuit un număr de minute stabilite, în funcţie de ponderea sa, iar la final premierul va avea din nou cuvântul, înainte de a se trece la vot.
Moţiunea de cenzură împotriva Guvernului Grindeanu este semnată de 222 parlamentari de la PSD şi ALDE. De la PSD, deputaţii Victor Ponta şi Alin Văcaru au refuzat să semneze. De asemenea, 11 deputaţi PSD nu au fost prezenţi duminică. De la ALDE, lipsesc trei semnături. Pentru ca moţiunea să treacă, este nevoie ca 233 de parlamentari să voteze în favoarea acesteia.
Un număr de 385 de parlamentari sunt prezenţi în plen.
(A.C.)
------------
Actualizare 11:07 Grindeanu: "M-am întâlnit cu Dragnea, mi-a cerut din nou să demisionez, acest lucru nu e posibil, mergem la vot"
Premierul Sorin Grindeanu a declarat, la Parlament, că a avut o discuţie cu liderul PSD Liviu Dragnea, care i-a cerut din nou să demisioneze, însă acest lucru nu este posibil, aşa că merge la vot.
"Cu domnul Dragnea am avut (o discuţie - n.t.), am încercat să găsim o soluţie, dânsul continuă să rişte cerând să demisionez înainte de a intra în sala de vot. Lucrul acest nu este posibil, deci mergem la vot", a transmis Grindeanu.
Acesta a susţinut că moţiunea "nu va trece".
La răndul său, Liviu Dragnea a spus că a fost "o discuţie privată" cu Sorin Grindeanu.
Votul este secret cu bile.
(A.C.)
------
Actualizare 10:53 Grindeanu, Dragnea şi Tăriceanu nu s-au înţeles în ultima şedinţă înainte de moţiunea de cenzură
Sorin Grindeanu, Liviu Dragnea şi Călin Popescu-Tăriceanu nu au reuşit să se înţeleagă în ultima şedinţă, înainte de moţiunea de cenzură, a grupurilor parlamentare reunite ale PSD şi ALDE, potrivit posturilor de televiziune.
La ora 10:00 a fost programată şedinţa grupurilor parlamentare reunite ale PSD şi ALDE pentru a definitiva ultimele chestiuni cu privire la votul moţiunii de cenzură.
(A.C.)
-------
Actualizare 10: 08 Sorin Grindeanu a ajuns la Parlament, unde se va vota moţiunea de cenzură
Premierul Sorin Grindeanu a ajuns la Parlament, unde urmează să fie şedinţa plenului reunit al Camerei Deputaţilor şi Senatului unde se va dezbate şi vota moţiunea de cenzură împotriva Guvernului său, potrivit surselor din presă.
Sorin Grindeanu se află în biroul deputatului Victor Ponta, care este şi preşedintele Comisiei pentru afaceri europene.
(A.C.)
--------
Actualizare 08:16 Orban: "Li s-au oferit posturi de miniştri unor colegi din PNL pentru a vota moţiunea"
Preşedintele PNL, Ludovic Orban,a declarat marţi, la B1, că lideri ai PSD şi ALDE au încercat să convingă parlamentari liberali să voteze moţiunea de cenzură împotriva guvernului Grindeanu, inclusiv cu promisiunea că vor primi portofolii de miniştri în viitorul guvern PSD-ALDE, transmit surse din presă.
Orban a declarat, potrivit News.ro: "S-au dat telefoane, s-au făcut oferte, s-au făcut presiuni. Inclusiv liderul ALDE a ajuns să dea telefoane şi să facă oferte (...) Li s-au oferit unor colegi de-ai noştri posturi de miniştri, de preşedinţi de filială".
În legătură cu speculaţiile legate de susţinerea moţiunii de către unii liberali, Orban a spus că nu există acest pericol, conform sursei citate: "Sunt spuse ale unor lideri PSD şi ALDE. Am vorbit personal cu toţi parlamentarii PNL, iar atitudinea lor a fost clară".
(M.I.)
-------
Moţiunea iniţiată de 222 deputaţi şi senatori din PSD şi ALDE împotriva guvernului Grindeanu va fi dezbătută şi supusă votului, astăzi, de la ora 11, în plenul Camerelor reunite ale Parlamentului, potrivit programului de lucru al Camerei Deputaţilor.
Pentru prima dată după 1989, un guvern trebuie să treacă testul unei moţiuni depuse de formaţiunile care l-au susţinut la învestire, însă rezultatul este incert în condiţiile în care partidele de opoziţie nu sunt dispuse să-i ajute pe social-democraţi să-şi dărâme propriul guvern, iar numărul susţinătorilor lui Grindeanu din rândul parlamentarilor PSD este greu de evaluat, transmite News.ro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Cristi C în data de 21.06.2017, 10:59)
Grindeanu, chiar și până azi, tot nu înțeleg ce ai tu să îi reproșezi lui Dragnea. Spune-o cu subiect și predicat. Și scutește-ne cu ifosele de om tâmpit, precum "vrea toată puterea, miaaaau, și îmi calcă jucăriile în picioare, aaaauuuuu".
Dacă ai o problemă cu Dragnea ca om de partid, dă-ți demisia de șef al guvernului și dedică-te luptei de partid ca membru PSD. Nu le poți face pe ambele.
Grindeanule, tu ca prim ministru, trebuia să te concentrezi la niște lucruri. Iar complotarea pentru răsturnarea lui Dragnea NU ERA PRINTRE ELE.
În mediul privat dar și la stat, dacă ai o firmă personală iar ea îți ocupă mult timp (sau intră în concurență cu angajatorul principal), te retragi. Nu le poți face pe ambele.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 21.06.2017, 11:18)
Este mai putin interesant ce i-ar reprosa Grindeanu lui Dragnea, cit faptul ca Dragnea in libertate este inacceptabil, intrucit este capabil sa declanseze manifestatii precum cele din februarie si este dispus sa ofere orice din ceea ce nu-i al lui, ca sa-si atinga scopurile.
Asa ca, indiferent ce i-ar putea reprosa Grindeanu lui Dragnea, pe drept sau pe nedrept, sper ca toata intimplarea sa-l rastoarne pe Dragnea din pozitia de influenta in care se afla si daca se poate legal, curespectarea drepturilor omului, sa fie bagat la zdup.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2017, 11:30)
Dragnea și-ar rezolva toate problemele datorate hărțuirii securiste cu legea răspunderii magistraților.
Decât să rezolvăm problema unui singur om și să-l aruncăm pe Dragnea la beci, mai bine rezolvăm problema de sistem a Justiției și adoptăm legea răspunderii magistraților. Nu se va mai lucra ca la colhoz nici măcar la DNA. :)
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 21.06.2017, 11:35)
Tulburi limpezimea: deocamdata, azi, acum - Dragnea!; magistratii, oricind vrei tu.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2017, 12:23)
Putem să mai amânăm abuzurile securiste. Le lăsăm pentru anii '50.
1.5. Unde ai fost pana acum? (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2017, 17:37)
Ing. Grindeanu care nu a profesat nici o data si am spus tot.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Capitanul Ciubuk în data de 21.06.2017, 11:37)
Nu trebuie pierdut nici o clipă din vedere motivul real, fundamental, profund, al întâmplărilor din ultima vreme, unele scandaloase, altele revoltătoare, iar altele aparent inexplicabile: distrugerea și tranșarea dinozaurului PSD, ultimul mare partid de stânga din Estul Europei, un partid ce continuă să le stea ca un ghimpe în ochi multor jupâni, creatori de scenarii din UE și de peste ocean.
De ce? Pentru simplul motiv că acest partid continuă să pară atrăgător pentru o bună parte a electoratului, în special pentru cei din Vechiul Regat, în special pentru pensionari, de departe fracțiunea cea mai numeroasă a electoratului disciplinat, care iese sistematic la vot. Dar și din pricina unor idiosincrazii ale vestului față de social democrație, considerată din start drept indiciu cert al unui comportament pro-moscovit (?).
Din această obsesie permanentă a vestului de a înăbuși în fașă ipotetice tendințe filo-ruse, se coagulează un filon epic gros, cel al distrugerii PSD-ului. Din acest filon derivă și lui îi sunt subsumate, toate celelalte dezvoltări, diversiuni sau manevre care ne lasă cu gura căscată, în aceste zile. Interesul imens al celor de afară este să ciopârțească și apoi să toace mărunțel acest partid, astfel încât, așchiile rămase să rămână pe viitor în afara guvernării, de unde nu vor mai putea vreodată să determine reducerea profiturilor jupânilor, creșterea redevențelor la resursele exploatate sau diminuarea facilităților fiscale acordate multinaționalelor (inclusiv prin menținerea unui nivel scăzut al salariilor bugetarilor!).
Fiindcă după catastrofa guvernului “tehnocrat”, PSD-ul a fost perceput și ca singurul sprijin național pe care se pot bizui categoriile sociale defavorizate, ca susținător al familiei tradiționale și, nu în ultimul rând, al identității românești, acum se fac eforturi uriașe de scindare a lui, sunt activați acoperiții din presă și TV, posturile își reorientează, peste noapte, politica editorială, respingerea moțiunii de cenzură pare a fi în acest moment ordinul general, impus în toate cotloanele societății. E trist, e înfricoșător că băltește atâta frică indusă în jurul nostru, că suntem înconjurați de atâția duplicitari și trădători, că atât de mulți oameni s-au ticăloșit în așa hal, încât militează toți, la unison, pentru adâncirea și extinderea unei crize, invocând motive hilare și susținând nerespectarea celor mai elementare reguli ale democrației.
În ceea ce o privește pe LCK, cred că veți fi de acord că, o comparație între ea și “Tovarășa Ana Pauker”, nu este chiar deplasată, cele două personaje având multe lucruri în comun, printre cele mai importante fiind disponibilitatea maniacală de a băga oameni la pușcărie, în disprețul legii, dar și insațiabila ambiție de mărire și nemăsurata poftă de putere. Dacă privim cu atenție la soarta împărtășită în final de Ana Mendelsohn și o comparam cu ultimele evenimente ale politicii dâmbovițene, descoperim similitudini frapante. Atunci, la începutul anilor ’50, Ghiță Dej s-a dus la Moscova, unde a reușit să obțină o întrevedere cu Stalin. Acum, lui Klaus i s-a aranjat o întrevedere la Washington cu Donald Trump. Atunci, la scurtă vreme de la revenirea lui Dej în țară, Ana Pauker a fost mătrășită, fiind acuzată de deviaționism de dreapta. Acum LCK, intrată evident în colimatorul vrășmașilor, este pe făraș, iar zilele ei la conducerea DNA sunt numărate. Atunci Stalin adoptase o linie mai dură împotriva evreilor care acaparaseră periculos de multe din pârghiile puterii, în tinerele “democrații populare” ale lagărului comunist extins, amenințând hegemonia sovietică monolitică, prin exacerbarea reacțiilor populare naționaliste. Acum, când abuzurile lui LCK, susținută bezmetic, ani la rând, de Gittenstein, Nulan, Klem și alte oficialități occidentale, s-au acumulat periculos de mult, apropiindu-se de masa critică. Ca urmare, este timpul delimitării de acest executant docil, dar totalmente compromis. E clar că trebuie renunțat urgent la ea și, pentru a împușca doi iepuri dintr-un foc, scenariștii s-au grăbit să îl distribuie pe Klaus în rolul vânătorului vigilent, cu pușca la ochi. Cu această ocazie, îl vor lansa spectaculos în cursa pentru un nou mandat, fiindcă, ce să vezi? Ghinion! Nu au găsit altul mai bun! După ce va fi demisă, probabil LCK va fi extrasă și izolată undeva, la loc sigur, iar colaboratorii ei apropiați vor fi executați cu cea mai mare asprime, fiind demascați drept abuzivi și fiind declarați singurii vinovați de excese nepermise. Curând vom intra într-o nouă etapă. Scapă cine poate!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2017, 11:50)
"Nu știu dacă domnul Coldea este partenerul domnului Dragnea. Anterior, doamna Adelina Palade, șefa departamentului de comunicare din SRI, a fost propulsată direct în funcția de secretar de stat în Ministerul Românilor de Pretutindeni, tot de domnul Grindeanu. Premeierul nu joacă departe de această lume a serviciilor, iar societatea nu are nicio reacție", a spus Florea la B1.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 21.06.2017, 11:54)
Este posibil sa fie adevarat tot ceea ce spui, dar, ca acoperit in presa, am fost activat sa te intreb daca oficializarea limbii maghiare in Bucuresti a agreat-o Kovesi sau a agreat-o Dragnea.
Dupa aceea vorbim si de agenturi si de piscina patriotica de la domiciliul lui Dragnea.
Etcaetera in PSD - partidul celor ce nu cuvinta, dar este al pensionarilor si al identitatii nationale.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2017, 12:28)
Lasati maghiara in pace. Se pare ca aveti o problema si cu limba romani. Pentru ca ea ar fi devenit limba oficiala in spitale si administratie. UDMR a depus aceasta modificare pe care CCR a declarat-o constitutionala.
(1) In unitatile administrativ-teritoriale, in care cetatenii apartinand minoritatilor nationale au o pondere de peste 10% din numarul total al locuitorilor care si-au declarat apartenenta etnica sau in care exista un numar semnificativ de cetateni apartinand minoritatilor nationale,
Semnificativ inseamna peste 10000 in cazul localitatilor cu peste 100000 locuitori. Doar tiganii sunt atat de numerosi in Bucuresti, nu maghiarii. Iar in Constanta, ar fi devenit limba turca.
Care-i problema, Make?
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2017, 12:29)
Plicușor Dan e bulversat de scandalul făcut de cele două tabere din PSD și a pus o poză cu cei trei membri ai guvernului Grindeanu 2, una dintre tabere.
Cu așa o logică Plicușor n-avea cum să-și ia bac-ul pe bune.
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de Securistul de la Agerpres în data de 21.06.2017, 13:07)
Da, ne-a reusit dezinformarea prin intermediul cartitei de la Agerpres. Lansam o minciuna, nimeni nu o verifica, Make se inflameaza. C-asa-i in tenis. Securitatea in tot și toate. Si in Grinda.
ERATĂ: Numărul de cetăţeni din Bucureşti care s-au declarat de etnie maghiară este de doar 3.359 la ultimul recensământ, potrivit Institutului Naţional de Statistică, şi nu de 34.000, aşa cum a publicat informaţia agenţia de presă Agerpres, informaţie care a fost preluată de ECONOMICA.NET. Facem cuvenita rectificare şi cerem scuze cititorilor noştri.
Ca atare, chiar dacă proiectul ar deveni lege în această formă, limba maghiară nu va deveni oficială în Bucureşti. Însă, ar putea deveni obligatorie limba romani, dat fiind că în Bucureşti s-au declarat de etnie romă aproape 24.000 de cetăţeni.
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 21.06.2017, 13:42)
Nu, nu-i nici o problema, am vrut, doar, sa vad cu cine vorbesc, cu cineva pentru care e o problema, sau cu cineva pentru care nu-i o problema, dar , in mod nu prea coerent, este ingrijorat de conservarea identitatii nationale.
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 21.06.2017, 13:46)
Nu, domnule, cunosc cifrele si ai fi putut sa-ti dai seama de asta, de vreme ce, in articolul de ieri, am scris ca maghiara ar putea deveni limba oficiala in Bucuresti, prin simpla stramutare a citorva mii de unguri.
2.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2017, 14:02)
Conservarea identitatii nationale facuta prin plafonarea si limitarea exprimarii identitatii altor etnii? Ciudat.
Dle Make, la intrarea sediului Bursa sunt desfasurate falnic doua drapele, al Romaniei si al UE.
In UE, oricat de mic ar fi un stat, actele UE tot sunt traduse in limba acelui grup social. V-ati tras steagul UE la intrare, respectati principiile care deriva din multiculturalismul european. Etnicitatea monolitica nu are ce cauta in UE.
Romanismul nu se mai poate baza pe sufocarea exprimarii minoritatilor nationale, inclusiv in spitale sau administratie. Romanismul trebuie sa se bazeze exclusiv pe valorile proprii, nu pe dominarea majoritatii.
2.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.8)
(mesaj trimis de MAKE în data de 21.06.2017, 15:09)
Din nou, nu esti logic, pentru ca scaderea proportiei de etnici maghiari necesara adoptarii oficiale a limbii maghiare, de la 20%, la 10% nu reprezinta nicidecum eliminarea "plafonarii si limitarii exprimarii identitatii altor etnii", cum tu formulezi, ci doar o alta proprtie in cadrul aceluias principiu.
Problema este veche, este specioasa, depinde de evolutii de mentalitate si nu trebuia ridicata intr-un moment de tulburare politica. Involuntar sau nu, replica ta o prelungeste diversionist, as zice.
2.10. Gata, (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 21.06.2017, 17:25)
PSDul a invins conspiratia jupinilor vestici! :))
Capitane,
Este destul de greu de argumentat cum ca “motivul real, fundamental, profund, al întâmplărilor din ultima vreme,” ar fi actiunea jupinilor din vest. Poate fi si asta, dar, totusi, este greu sa pui actiunile PSDului in circa acestora. Singur nu i-au impus jupinii din vest PSDului sa adopte OUG 13 in modul scandalos in care aceasta a fost adoptata, sa faca pe repede-inainte monstruozitate aia cu impozitul pe gospodarie, sa faca mizeria aia de lege a salarizarii in care salariile alesilor si a altor favoriti ai sortii le cresc salariile acum si celorlati, celor multi, napastuitilor sortii, cind o da Domnul, daca, daca acesta se va indura si va da, etc, etc... Fara sa mai punem la socoteala intunericul in care se ascunde deficitul bugetar, deficitul commercial, deficitul balantei de plati si mai ales incredibila negociere cu UDMR. Toate acestea fapte inexplicabile stirnesc nedumeriri, intrebari, iar lipsa raspunsurilor rationale revolta. Cind se intimpla toate acestea, ce sa faca media? Raspunsul este ca aceasta actioneza dupa cum actioneza, fapt favorizat ca si ea este in stapinirea unor jupini, poate nu din vest, dar tot jupini. Presa ca presa, dar ce sa faca cetatenii?
Personal doresc sa avem doua partide mari, puternice, imbatabile, colosale in ambitia si rezultatele de a face bine. Dar se pare ca nu asta este mersul vremurilor. Cel mai bun exemplu este Franta jupinilor din vest. Lumea politica este foarte, foarte... fluida. :))
Justitia a fost total aservita in prima faza PSDului, in a doaua lui Basescu, iar acum din nou PSDului. A fost mereu o unealta in mina puterii, nu reuseste sa ajunga la starea de putere independenta. Si ceea ce face acum PSDul din Justitie este incalificabil. Ma refer in principal la actiunile distrugatoare de tara ale CCR.
Felicitari pentru comentariu, soliditatea constructiei, cit despre fundamente...
2.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2017, 19:01)
Iar aberezi jupine.
Daca legea salarizarii s-ar ocupa doar de alesi, deficitul bugetar ar fi nesemnificativ, alesii fiind foarte putini. Daca exista deficit (pe care il spui) este pentru ca largi categorii sociale vor avea cresteri semnificative. Dar nu toate pentru ca nu se poate pentru toate. Statul a decis ca prioritate nationala sunt medicii si profesorii, apoi contabilii si electricienii vor astepta ceva mai mult. Turui toata ziua fara logica.
Justitia nu este acum aservita PSD-ului. Este un porc ala care crede asta.
2.12. Dragul meu, (răspuns la opinia nr. 2.11)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 21.06.2017, 23:13)
ma bucur sa vad ca intelegi si apreciezi faptul ca lor si-au dublat sau triplat salariile, in timp ce celorlalti le-au dat niste firfirei, ca CCR a aruncat in aer legile justitiei, ca suntem pe cale de a permite condamnatilor sa ocupe functii guvernamentale, ca... In urma acestor masuri, sigur tara va prospera si romanii vor fi niste oameni fericiti. Cei mai fericiti!
2.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.12)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2017, 23:17)
Legile justitiei erau injuste deci erau deja in aer. Ce pazeste Iohannis de nu cere parlamentarilor sa le refaca?
3. De ce l-a tradat Grindeanu pe Dragnea
(mesaj trimis de Radu Soviani în data de 21.06.2017, 12:19)
De ce l-a tradat Grindeanu pe Dragnea. Calul Grindean.
Răspunsul la care va ajunge raționamentul alternativ, folosind teoria jocurilor, este pentru că Liviu Dragnea nu e prostanac și pentru că Sorin Grindeanu este ,,un fake”.
Dilema prizonierului
Profesorul Universității Princeton, Albert Tucker, este inventatorul ,,dilemei prizonierului”, pe care eu o descriu mult mai simplist:
Două persoane sunt bănuite de infracțiuni și riscă maxim 5 ani de închisoare, dacă infracțiunile vor fi descoperite.
Anchetatorii le fac simultan o propunere: cel care recunoaște fapta scapă nepedepsit dar își împovărează partenerul care ia maximul de 5 ani.
Dacă nu recunosc, pe baza dovezilor prezumptive, fiecare merge 2 ani la pușcărie.
Dacă amândoi recunosc, dovezile prezumptive sunt confirmate, iar pedeapsa este de 4 ani de pușcărie (minus un an față de pedeapsa maximă, pentru că totuși au recunoscut’.
În 3 dintre cele 4 variante (2,4,5 ani), amândoi merg la pușcărie, în a patra, doar unul (5 ani) iar cel care recunoaște, cu condiția să recunoască doar el, primește ,,recompensa” și scapă de pușcărie.
E greu pentru ca este de presups că cei doi complici în comiterea faptelor își vor păstra complicitatea: varianta de a nu recunoaște amândoi este cea optim rațională pentru ei (fiecare ia câte 2 ani de pușcărie, nevenind cu dovezi suplimentare), iar varianta de a recunoaște amândoi este suboptimală: fiecare ia patru ani.
Este o decizie extrem de greu de luat individual de către fiecare dintre cei doi complici pentru că numărul de ani de pușcărie nu depinde în final doar de propria decizie ci și de decizia complicelui. Situatia este simpla daca amandoi sunt lichele: lichelismul și oportunismul îl va conduce pe fiecare în parte să o dea pe celălalt, dar rezultatul este extrem de prost pentru ei: fiecare câte 4 ani.
A doua situatie este cand amandoi nu sunt prostanci și dacă ar fi sută la sută convins fiecare despre celalalt ca nu este prostanac. Nerecunoasterea amandurora a faptelor ii conduce pe fiecare la câte 2 ani de pușcărie.
A treia situatie este si cea mai se complicată dintre ele: când unul nu este prostanac, iar celalalt este o lichea, un oportunist marunt, un fake.
Aici apare paradoxul în dilema priozonierului, pentru că opțiunile sunt antagonice: a recunoaște versus a nu recunoaște.
O să mă întrebați: ce treaba are asta cu Dragnea și cu Grindeanu. Și primul indiciu vi-l dau chiar acum: în dilema prizonierului din guvernarea PSD, Dragnea este cel care nu e prostănac, iar Grindeanu cel care este un fake.
Dilema prizonierului cu Liviu Dragnea și cu Sorin Grindeanu.
În ,,dilema” lui Tucker, înlocuiesc subiectul infracțiunii comise care este mărturisită/nemărturisită, cu o alta infracțiune: a face pace cu infractorii = a subordona guvernarea. Mergând mai în adâncime, a subordona guvernarea înseamnă a nu mai separa serviciile de partide, așa cum Liviu Dragnea a anunțat imediat după rezultatul alegerilor, și am fost printre puținii jurnaliști care am remarcat acest lucru, imediat, aici, în 28 decembrie 2016:
Declaratii memorabile ale lui Liviu Dragnea dupa nominalizarea lui Sorin Grindeanu ca premier.
Merită să recitiți întreg articolul de mai sus, dar în cazul în care nu aveți timp, extrag din articol:
a) punctul meu de vedere exprimat în direct, în 11 decembrie 2016, în ziua alegerilor, la TVR: ,,Pentru prima data, cu acest procent, Liviu Dragnea are posibilitatea sa formeze un guvern care sa nu mai fie legat de fosta securitate”.
b) declarațiile memorabilă a lui Liviu Dragnea, după:
,,Exista institutii pe care eu le respect foarte mult, dar eu am decis, si colegii mei ma sustin, mai ales dupa ce s-a intamplat ieri, sa separam apele dintre servicii si partide” (declaratie facuta la conferinta de presa de azi);
,,Mi-a ajuns la urechi ca doamna Sevil Shhaideh este un risc pentru securitatea nationala. Poate pentru SECURITATE” (declaratie facuta la Romania TV in interventia de la ora 20);
Am urmărit cu atenție după 11 decembrie 2016 dacă Liviu Dragnea și-a pus acțiunile acolo unde și-a pus și vorbele, și concluzia mea este că da:
un prim pas a fost fermitatea cu care nu l-a mai lăsat pe Mișu Negrițoiu să scape încă o dată, nerevocat de la șefia ASF;
un pas nuclear a fost fermitatea cu care l-a susținut pe Tudorel Toader în cazul SIPA, respectiv desecretizarea arhivei SIPA.
În timp ce Iohannis numea, securistic, scandalul furtului de date (și folosirii lor) din arhiva SIPA drept ,,o ciorbă reîncălzită”, Dragnea i-a opus cu fermitate încurajarea lui Tudorel Toader: ,,dacă Tudorel Toader nu desecretizează arhiva SIPA încrederea în el va fi aproape zero”, ,,sunt total împotriva ideii ca arhiva SIPA să fie distrusă”, ,,un pas bun al lui Tudorel Toader”.
Menționez, pentru că este extrem de important, inclusiv în ziua în care Tudorel Toader a impus pe ordinea de zi suplimentară desecretizarea, Grindeanu a avut declarații în linie cu ciorba reîncălzită a lui Iohannis: ,,Al doilea punct, care se află pe ordinea suplimentară, este hotărârea de Guvern privind desecretizarea arhivei SIPA. E un lucru despre care s-a tot vorbit, s-a discutat, astăzi adoptăm hotărârea de Guvern” (31 mai 2017).
Liviu Dragnea a acționat ferm ca și când ar dori să lase FĂRĂ arma șantajului pe cei care ar fi fost capabili să îi propună să lase fosta securitate în pace, cu alte cuvinte, să îi lase fostei securități manevrarea ocultă a ,,justiției independente” pe baza ,,știm că știți că știm”. Dragnea l-a încurajat fără echivoc pe Tudorel Toader. Grindeanu a adoptat discursul ,,ciorbei reîncălzite”.
Desecretizarea SIPA reprezintă literalamente pierderea influenței în justiție a fostei securități. Întrucât pași ireversibili pentru desecretizare s-au făcut, în opinia mea, cei care doreau ca SIPA să fie distrusă, l-au scos la înaintare pe Grindeanu. Într-o primă fază, Grindeanu a fost cel care a temporizat publicarea în Monitorul Oficial a ordonanței de desecretizare a arhivei SIPA, pe care am numit-o, un pas istoric
,,Arhiva SIPA o pata pe obrazul justitiei romane!”. Cu semn de exclamare, Tudorel Toader face azi inca un pas istoric în desecretizarea arhivei SIPA.
La acest moment, sunt 90% convins că ceea ce a declanșat trădarea ,,prizonierului” Grindeanu a fost fermitatea cu care Tudorel Toader a impus desecretizarea SIPA. Faptul că hoțul de cuvinte Victor Ponta (și-a furat doctoratul, plagiindu-l), pe principiul ,,#ocupaiPalatulVictoria” ; a avut ca primă declarație un răspuns la ,,preocuparea” Danei Gârbovan – Președinte UNJR privin anularea ordonanței de desecretizare, îmi întărește această presupunere.
Atunci când Klaus Iohannis l-a acceptat pe Sorin Grindeanu ca premier desemnat, nu am avut niciun dubiu că Grindeanu este ,,prizonier”. Am și scris în 28 decembrie 2016, încercând să anticipez ce va face Iohannis cu Grindeanu: ,,va marca o infrangere de etapa – si il va nominaliza, caz in care doar isi va temporiza caderea. In oricare dintre cazuri, lupta care va urma va fi crancena.”
Date de ultimă oră, îmi confirmă ceea ce bănuiam încă de la început. Grindeanu este ,,prizonier”, în sensul dilemei prizonierului. Sincer, evaluam starea de prizonierat, pe baza altor premize: ca fiind mai degrabă legată de audierea din 10 ianuarie 2017, la DNA Timișoara, așa cum scria Adevărul, în cazul prezumtivei semnări a unui ordin de plată de 300.000 de lei în favoarea lui Poli Timișoara, ca viceprimar, acolo unde Primăria Timișoara s-a constituit parte civilă pentru suma de 31 de milioane de lei. Sau, în instrumentarea legăturilor lui Grindeanu cu frații Cristescu.
Semne de întrebare privind ,,înhățarea” lui ,,domnu’ Premier”
Încă stau și mă întreb de ce DIICOT, cel care a acționat cu celeritate în cazul Black Cube, nu a anunțat cu surle și trâmbițe cercetările in rem pentru modul în care ar fi fost înregistrată Laura Codruța Kovesi, înregistrări neautentice (DNA), în care șefa DNA ar fi anunțat că l-ar vrea înhățat ,,pe domnu’ premier” în dosarul cu casele?
3.1. domnului Soviani (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de SR în data de 21.06.2017, 15:10)
Va multumesc pentru exemplificarea calului troian!
Si dilema prizonierului se potriveste insa nu explica totul! Mai sapati!
3.2. Radule, (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 21.06.2017, 17:43)
Urmaresc cu atentie licarirea stelelor nou aparute. Desi uneori este destul de complicat. :))
Constat cu orecare surprindere ca il pupi pe Dragnea pe toate gaurile, desi macar pe unele n-ar fi cazul. :))
Este de notorietate faptul ca Dragnea si Grindeanu se cunosc bine. Ca Dragnea stie, cum stiu tot cei interesati ca Grindeanu face parte din “familia” Ponta. Totusi l-a uns premier. De ce? Raspunsul este ca l-a pus pentru ca si Dragnea face parte din “familia largita” si a facut o intelegere.
Dragnea si Grindeanu sunt ambii baieti destepti si fetele aceleiasi monede. Dragnea bazindu-se nimeni nu stie pe ce, probabil pe Programul de guvernare :)) elaborat in buna masura de vestitul Vilcov, a trecut peste niste limite rationale in administrarea tarii, ducind-o/tirind-o spre un tarim necunoscut. Si trebuia cumva tras de mineca, si a fost tras.
Alta intrebare! :))
4. Poza
(mesaj trimis de Titus în data de 21.06.2017, 14:47)
Poza asta trebuia jumatate alb-negru, jumatate color!
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2017, 15:11)
Dosarul ăla cu casele ar putea să coloreze poza într-un mod neașteptat.
Dosarul era util cât încă era premier. De azi Grindeanu e nimeni cu dosar, deci poate merge la instanță.
5. Democratie = hotie ?!?
(mesaj trimis de A politic în data de 21.06.2017, 17:32)
S-a mai intamplat undeva pe Glob ca un partid sa isi dea jos guvernul?
Sunt doua variante :
1. Anticipate pentru ca majoritatea nu are oameni competenti sa guverneze!
2. Dragnea prim ministru. Penal prim ministru, UE accepta asa ceva ?!? Nu l-a obligat sa isi dea demisia din fruntea Psd.
Ceva pute cu 13-14, din declaratia lui Dragnea se vede " a spus asa ceva?" ca el l-a obligat sa o puna pe roate.
Dragnea -Tariceanu se vede ca sunt comunisti convinsi: l-au dat afara pe Grindeanu din Psd, Borza Alde; parca recomanda celor grei de cap din cele doua partide sa citeasca : Afurisenia Psd-Make.
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2017, 19:03)
E greu de crezut că s-a mai întâmplat.
De ce nu cauți răspunsul la întrebarea de ce s-a întâmplat?
În ce țară Securitatea controlează parchetele și șantajează persoanele ajunse în poziții cu avizul SRI?
5.2. Visezi (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.06.2017, 20:50)
Suntem in Uniunea Europeana.