HEINEKEN România a publicat cel mai recent raport de sustenabilitate. Acesta reflectă progresele companiei în anul 2023 cu privire la obiectivele stabilite prin strategia globală de sustenabilitate, Brew a Better World 2030, pe cele trei direcţii principale de acţiune: Mediu, Social şi Consum responsabil.
Potrivit comunicatului primit la redacţie, HEINEKEN România are în prezent trei fabrici în ţară, la Miercurea Ciuc, Ungheni şi Craiova. Anul trecut avea 1.077 de angajaţi, a produs local peste 4.3 milioane hectolitri de bere şi cidru şi a colaborat cu peste 600 de furnizori locali de bunuri şi servicii, achiziţionând peste 70% din materiile prime principale de la furnizori din ţară. Totodată, compania este un contributor constant la economia românească, având în 2023 contribuţii fiscale de 452.326.131 lei.
"Sustenabilitatea se află la baza activităţii HEINEKEN România, fiind integrată în strategia noastră de afaceri EverGreen. Investim constant în proiecte care ne ajută să ne îmbunătăţim performanţa în domeniul sustenabilităţii şi nu ne vom opri aici. Ne angajăm să continuăm această călătorie către atingerea obiectivelor strategiei noastre de sustenabilitate Brew a Better World pentru cei trei piloni - Mediu, Social şi Consum responsabil," spune Thibaut Boidin, Managing Director, HEINEKEN România.
La nivel global, ambiţia Grupului HEINEKEN este de a ajunge la Net Zero 1 emisii de carbon până în 2040 în întregul lanţ valoric. Un maxim de 10% din emisiile reziduale care nu pot fi eliminate trebuie să fie acoperite cu soluţii permanente de eliminare şi stocare a carbonului.
Creşterea gradului de încărcare a camioanelor şi înlocuirea treptată a stivuitoarelor cu GPL cu modele electrice; renunţarea la maşinile Diesel; înlocuirea treptată a frigiderelor vechi cu unele din clasă energetică C conform Energy Efficiency Index.
Gestionarea ambalajelor şi a deşeurilor generate; trimiterea către reciclare a peste 96% din deşeurile generate în producţie; reducerea greutăţii capselor metalice utilizate la toate produsele ambalate în sticlă; reducerea cu 18% a greutăţii unui ambalaj din sticlă din portofoliul nostru; înlocuirea ambalajelor din carton pentru multi-pack-uri cu o variantă care utilizează mai puţin material şi eliminarea etichetei de pe spatele sticlelor pentru brandurile locale; susţinerea înfiinţării Sistemului Garanţie Returnare (SGR), cel mai mare proiect de economie circulară din ţară, fiind unul dintre fondatorii RetuRO.
Totodată, compania a redus cu 11,58 % consumul de apă în producţie, de la 3.54 la 3.13 hl/hl şi a reutilizat apa în alte procese din producţie.
Mai mult, compania se implică în susţinerea iniţiativelor din comunităţi , prin dezvoltarea de parteneriate cu organizaţii non-guvernamentale şi sprijinirea echipelor sportive de
tradiţie din zonele în care se află fabricile HEINEKEN.
> 33 % dintre poziţiile de senior management au fost ocupate de femei
> 100% din manageri au fost instruiţi în tema managementului incluziv
> Oferirea de oportunităţi egale astfel încât să nu existe discrepanţe între salariile bărbaţilor şi femeilor
> Oferirea unui pachet salarial corect şi echitabil
> Peste 2 milioane de lei investiţi pentru iniţiative ale organizaţiilor non- guvernamentale
HEINEKEN România susţine şi promovează consumul responsabil de alcool. Compania acţionează în acest sens prin programe dedicate prevenţiei şi programe care adresează
consumul dăunător de alcool, prin acţiuni la nivelul portofoliului de produse, oferind alternative fără alcool şi printr-o etichetare transparentă a produselor.
Raportul de Sustenabilitate a fost întocmit folosind standardele de raportare Global Reporting Initiative (GRI2021), pentru perioada de raportare 01.01.2023-31.12.2023.
În ţara noastră, HEINEKEN este prezentă din 2003 cu 1.100 de angajaţi.
Opinia Cititorului