"Heineken" NV, al treilea producător mondial de bere, a raportat vânzări peste estimări pentru trimes-trul întâi din acest an, în baza cererii din afara Europei de Vest.
Potrivit anunţului făcut ieri de compania olandeză, volumul organic consolidat de bere vândut a sporit cu 4,7% în ritm anual, în timp ce analiştii aşteptau o creştere de numai 2%. Vânzările "Heineken", care exclud achiziţiile şi înstrăinările, au crescut cu 6,8% în perioada de raportare, la 3,83 miliarde euro, faţă de un avans de 2,8%, cât arătau estimările analiştilor.
Profitul net obţinut de "Heineken" în primele trei luni din acest an a ajuns la 175 de milioane de euro, de la 151 de milioane de euro în intervalul similar din 2011.
În trimestrul întâi, "Heineken" a contabilizat costuri de 23 de milioane de euro aferente înstrăinării unui producător de bere din China.
În februarie anul acesta, compania anunţa că vrea să realizeze economii de aproape 500 de milioane de euro până în 2014, prin reducerea costurilor.
"Heineken" se extinde pe pieţele emergente, în condiţiile în care cheltuielile de consum din Europa sunt afectate de criza datoriilor. Volumul de bere vândut de "Heineken" a scăzut cu 1,3% în Europa, în primul trimestru din anul curent, în timp ce în Africa şi Orientul Mijlociu a crescut cu 9,7%, iar în Asia Pacific - cu 7,5%.