Compania aeriană HiSky a înregistrat o creştere semnificativă a numărului de pasageri transportaţi, în primele patru luni ale anului 2023. Conform datelor raportate de companie, cu peste 260% mai mulţi pasageri au zburat cu HiSky în intervalul ianuarie-aprilie 2023, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Înainte de începutul sezonului de vară, perioada din an cu cel mai crescut volum al traficului aerian, datele publicate de companie confirmă nu doar consolidarea poziţiei acesteia pe piaţa din regiune dar oferă semnale clare şi asupra mult aşteptatei reveniri a cererii de transport aerian la nivelurile anterioare pandemiei.
În luna aprilie 2023, HiSky a transportat 107.000 de pasageri, cel mai mare număr raportat pentru această lună, de la înfiinţarea companiei. Comparativ, în aprilie 2022, numărul de pasageri a fost de 40.000. Acesta nu a fost însă singurul salt impresionant, în martie 2023, numărul de pasageri a atins 61.000, faţă de doar 11.000 în martie 2022, o creştere substanţială de 455%. În februarie, compania a raportat 47.000 de pasageri, faţă de 7.000 în 2022, în timp ce în ianuarie 2023, HiSky a transportat 51.000 de pasageri, în comparaţie cu 17.000 în ianuarie 2022.
Ritmul accelerat de creştere este şi un rezultat direct al extinderii portofoliului de rute operate, nu mai puţin de 12 rute noi, domestice şi internaţionale au fost deschise de companie, în ultimul an. În plus, la începutul lunii aprilie, în flota HiSky au intrat două aeronave noi, Airbus A321LR, cu 201, respectiv 220 de locuri, care au determinat o creştere a capacităţii operaţionale cu aproape 50%.
"Aceste cifre reflectă, în primul rând, încrederea pe care pasagerii ne-au acordat-o atunci când au ales să zboare cu noi pe rute operate, de altfel, şi de alte companii. Funcţionăm într-o piaţă extrem de competitivă, însă faptul că oferim un serviciu de calitate, la un preţ corect, ne respectăm pasagerii şi încercăm să ne îndeplinim toate angajamentele faţă de ei, se vede astăzi în cota de piaţă pe care am reuşit să o câştigăm. Sunt un susţinător al construcţiilor temeinice şi asta încercăm să facem la HiSky. Nu promitem mai mult decât putem duce pentru că, în definitiv, creşterea susţinută este cea care contează, pe termen lung. Rezultatele din prima parte a anului sunt într-adevăr spectaculoase însă nu reflectă în totalitate impactul celor două aeronave noi. Ne pregătim de o vară plină, cu o capacitate de transport de aproape 1300 de locuri, aşadar suntem siguri că raportul de la finalul sezonului ne va prezenta noi recorduri.", Iulian Scorpan, CEO HiSky.