Este nevoie de educaţie financiară şi aceasta trebuie să devină obligatorie, a declarat, astăzi, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, precizând că aceasta ar trebui condusă către zona consumatorului mediu informat, transmite Agerpres.
"Da, este nevoie de educaţie financiară şi aceasta trebuie să devină obligatorie. Am avut o discuţie la nivelul săptămânii trecute invitat fiind la Guvernul României pentru a discuta cu un reprezentant al sistemului bancar. Da, este nevoie de educaţie financiară obligatorie şi trebuie să luăm în calcul că cei mici se familiarizează cu tot ceea ce înseamnă financiar de la momentul la care aleg să-şi cumpere sau nu ceva, de la momentul la care aleg să facă sau nu economii în puşculiţa proprie. Vă spune tatăl unui băieţel de 9 ani. Ştiu mult mai multe despre bani decât ne imaginăm noi. Şi da, au nevoie să înţeleagă de ce trebuie, nu cum să procedeze după ce au luat un credit, să răspundă întrebărilor mult mai simple: îmi trebuie sau nu un credit? La ce voi folosi sau nu banii pentru a mă împovăra cu o situaţie care iată este nevoită să răspundă unor exigenţe de schimb valutar, de dobânzi variabile şi toate lucrurile interesante pe care le-aţi spus aici. Abia după aceea să ne dăm seama cui ne adresăm. Şi spun acest cui pentru că un consumator mediu informat nu are bagajul de cunoştinţe pe care probabil unii dintre noi, cu un alt bagaj de cunoştinţe decât al celui mediu informat, îl estimăm şi-l evaluăm. De ce spun acest lucru? Pentru că atunci trebuie să conducem educaţia financiară către zona acestui tip de consumator mediu informat", a declarat Horia Constantinescu, la conferinţa cu tema "Educaţia financiară şi sistemul bancar", organizată de Banca Naţională a României şi Bancherul.ro.
Preşedintele ANPC susţine că instituţiile financiare ar trebui să centralizeze informaţiile despre consumatorii lor din ultimii 10 ani, respectiv nivelul lor de pregătire şcolară, iar în funcţie de acest aspect să se realizeze o estimare a numărului de clienţi care au înţeles informaţiile transmise şi coborît dialogul la nivelul lor de înţelegere.
El a afirmat că pentru multe dintre discuţiile făcute de oricare dintre vorbitorii de dinaintea sa, un consumator mediu informat are nevoie de translator.
"Consider esenţial la acest moment să stabilim profilul consumatorului mediu informat. Nu numai profilul consumatorului mediu informat de servicii bancare, ci profilul consumatorului mediu informat la nivelul societăţii din România şi profit de lansarea invitaţiei de a naşte astfel de proiecte, invitaţie a Băncii Naţionale. Haideţi să demarăm şi să vedem ce şi cum formulăm pentru a ne asigura că toate aceste informaţii ajung pe limba care trebuie în mintea celor care trebuie", a mai spus Horia Constantinescu.
În opinia sa, ar trebui găsită o formulă de simplificare a mesajului.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.10.2022, 20:57)
bai tine minte cineva bula de credit din anii 1900 si cv de pe teritoriul romaniei si saracia de dupa 45?
mai tine minte cineva bula de credit de dupa 45 pana in 82 si saracia de dupa in 92?
mai tine minte cineva bula de credit pornita din 98 si continuata pana in prezent?
si saracia de dupa ce ar putea urma?
intreb nu dau cu parul.
s c cret
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.10.2022, 23:08)
"Romania educata",
a rezolvat toate problemele educationale
din Romania
3. ?
(mesaj trimis de ?????? în data de 19.10.2022, 00:58)
& ,,Popularii din Ardeal"
Foaie verde popular să fiu
În partid de grabă mă înscriu
Ca să-mi dea o funcție de vizitiu , !
, ?
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.10.2022, 05:42)
Horia, vrei sa fii ministrul de interne in viitorul guvern pesede?
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.10.2022, 09:43)
Prostii sint mai usor de condus , de asta sint tinuti elevii acasa sub diverse motive , pandemii inventate , frig , etc