Hornbach România, retailer local de materiale de construcţii şi grădinărit, a înregistrat, în prima jumătate a anului financiar curent (martie 2014 - februarie 2015), o creştere cu 10% a numărului de clienţi datorită strategiei aplicate, arată un comunicat remis redacţiei.
"Anul în curs ne-a reconfirmat, o dată în plus, că strategia Hornbach este una câştigătoare pe piaţa locală. Astfel, în ultima perioadă am înregistrat o creştere cu 10% a numărului de clienţi, semnalele fiind astfel pozitive privind evoluţia noastră", a declarat Mugurel - Horia Rusu, Directorul General al Hornbach România.
Potrivit studiilor interne Hornbach, românii tind din ce în ce mai mult să realizeze proiectele de renovare uşoare în regim propriu şi, tocmai din acest motiv, consilierea primită în magazinele de materiale de construcţii şi grădinărit este foarte importantă pentru ei.
"În acest sens, atât la nivel local, cât şi internaţional, analizăm piaţa atent şi ne asigurăm că avem cele mai mici preţuri permanent, desigur raportat la calitatea produselor noastre. De asemenea, dacă unul dintre clienţi ne semnalează că un concurent de-al nostru are un preţ mai mic la acelaşi produs oferim o recompensă prin serviciul de Garanţie a Preţului", a mai spus reprezentantul companiei.
Totodată, permanent, în fiecare locaţie Hornbach, clienţii au acces la 120.000 de articole diferite, 60.000 pe stoc şi alte 60.000 la comandă.
"Două dintre atuurile reţelei pe plan local sunt zonele speciale Drive-In şi Grădină. Astfel, magazinele Hornbach sunt singurele de pe piaţă ce dispun de o zona de Drive-In foarte extinsă - 8.500 mp - şi de una special dedicată animalelor de companie şi grădinii - zona ZOO şi GRĂDINĂ, de asemenea, pe o suprafaţă întinsă - 5.600 mp", a mai spus Mugurel - Horia Rusu.
În zona specială Drive-In clienţii pot intra direct cu maşina sau cu camioanele de tonaj redus pentru a încărca rapid şi comod materialele de construcţii grele şi voluminoase şi pot plăti la o aceeaşi casă.
Mugurel - Horia Rusu a mai adăugat că serviciile unice pe piaţă sunt, de asemenea, parte din strategia Hornbach. Unul dintre acestea este cel de montaj profesionist - prin care clienţii pot solicita o echipă de montatori specializaţi pentru lucrările pe care le întreprind.
"Toate aceste elemente ne-au ajutat să ne consolidăm poziţia pe piaţa locală de bricolaj şi să devenim unul dintre cele mai vizitate centre de profil. În plus, atenţia sporită la locaţiile alese pentru magazinele noastre are un impact deosebit în dezvoltarea business-ului", a mai afirmat reprezentantul companiei.
În acest moment Hornbach deţine cinci locaţii, dintre care trei în Bucureşti (Berceni - 2007, Militari - 2008 şi Baloteşti - 2010), una în Braşov (2009) şi una în Timişoara (2012). Acestea sunt, în acest moment, cele mai mari magazine de materiale de construcţii şi grădinărit de pe piaţa locală, cu suprafeţe de peste 22.000 de metri pătraţi fiecare.
În ceea ce priveşte planurile de viitor, reprezentantul companiei a subliniat că Hornbach îşi reconfirmă strategia şi vizează locaţii în oraşele importante ale ţării. Astfel, pe primul loc se află identificarea celor mai bune posibilităţi de poziţionare a magazinului, fără a se face rabat de la calitatea zonei doar pentru a forţa termenul de inaugurare.
"Încă de la intrarea pe piaţa locală, în 2005, ne îndreptăm atenţia către oraşe cu peste 300.000 de locuitori care să permită realizarea unei cifre de afaceri corespunzătoare cu investiţiile efectuate. Astfel, pe lista noastră se află în acest moment oraşe precum Cluj, Sibiu, neexcluzând însă nici Estul Capitalei", a încheiat Mugurel - Horia Rusu.