HORVATH: Acţiunile întreprinse de companii în privinţa sustenabilităţii duc la o creştere a veniturilor cu 30%

S.B.
Companii / 27 octombrie 2022

Acţiunile întreprinse de companii în privinţa sustenabilităţii duc la o creştere a veniturilor cu 30%

Acţiunile întreprinse de companii pentru a deveni sustenabile şi a-şi reduce emisiile de carbon până la stadiul de "neutralitate carbonică" le pot aduce o creştere cu peste 30% a veniturilor, arată un studiu realizat de compania de consultanţă în management Horvath.

În acelaşi timp, urmărind atingerea unor obiective legate de sustenabilitate, companiile pot obţine reduceri de costuri de până la 7%.

Intitulat "Economic Potentials through Green Transformation", raportul Horvath atestă faptul că, pentru tot mai multe companii, obiectivele legate de sustenabilitate nu se mai regăsesc doar la nivel declarativ, ci iau forma unor planuri concrete, cu termene limită clare.

Astfel, 80% dintre firmele respondente, provenind din arealul economic de limbă germană DACH (Germania, Austria, Elveţia), îşi propun să aibă un rating ESG ("Environmental, Social, and Governance" - criterii non-financiare care măsoară comportamentul sustenabil şi etic al companiilor faţă de toţi stakeholderii şi mediu) până în 2025. Comparativ, numai 30% dintre companiile româneşti şi-au asumat un target clar de reducere a emisiilor de CO2, potrivit altui studiu Horvath din acest an, "CxO 2022".

Dintre companiile care şi-au stabilit obiective de sustenabilitate, peste 70% vor să atingă "neutralitatea carbonică" până la finele actualului deceniu. Pentru îndeplinirea acestor obiective, studiul Horvath a identificat patru categorii de "acţiuni decisive": (1) acţiunea rapidă (pentru a deveni companii "neutre" în privinţa amprentei carbonice în 2030, principale măsuri trebuie luate de pe acum); (2) concentrarea pe cererile consumatorilor (care cer transparenţă şi schimbări reale); (3) adoptarea unor noi modalităţi de generare a veniturilor; şi (4) transformarea lanţurilor de aprovizionare (produse, logistică şi operaţiuni). Companiile care acţionează în aceste patru direcţii vor obţine avantaje competitive şi beneficii economice reale.

Participanţii la studiu văd un potenţial de creştere a business-ului şi profitabilităţii de pe urma demersurilor pe care le întreprind privind sustenabilitatea: 50% dintre ei văd potenţiale surse de venit în pieţele deja existente, care le-ar aduce venituri suplimentare de cel puţin 11%, în timp ce 60% se aşteaptă să deschidă noi pieţe sau segmente de piaţă cu un portofoliu de produse sustenabile, care să conducă la potenţiale venituri suplimentare (de circa 23%). În plus, 40% dintre respondenţi se aşteaptă să obţină reduceri de costuri din eforturile de a deveni mai sustenabili.

"O concluzie îmbucurătoare a studiului nostru este aceea că sustenabilitatea nu mai este doar un concept, discutat la nivel înalt, în board-urile companiilor, ci un fenomen care capătă substanţă, pe măsură ce presiunile consumatorilor s-au intensificat. Oamenii şi firmele vor să fie clienţi ai unor companii sustenabile, iar această dorinţă a devenit motorul schimbărilor, deşi nu sunt de ignorat nici unele efecte secundare fericite: angajându-se pe calea de a deveni sustenabile, business-urile obţin şi noi pieţe, noi surse de venit, respectiv reduceri de costuri. Nu în ultimul rând, studiul a arătat că un angajator sustenabil are mai mari şanse de a atrage şi menţine talente în echipa sa," a spus Kurt Weber, Managing Director, Horvath România.

În ceea ce priveşte principalele consecinţe negative pe care companiile le întrevăd dacă nu ar reuşi să îşi atingă obiectivele legate de sustenabilitate, acestea sunt: (1) pierderea clienţilor; (2) pierderea celor mai buni angajaţi; şi (3) creşterea costurilor. Alte motive de îngrijorare ar fi o imagine proastă, scăderea vânzărilor, un impact nefavorabil asupra relaţiei cu investitorii şi pierderea unor contracte.

La cercetarea Horvath au participat companii din industrii precum inginerie mecanică (26%), automatizare şi tehnologie (20%), inginerie electrică şi tehnologia energiei (11%) şi altele (43%), între care: construcţii, electronice de consum, metalurgie, hârtie şi bunuri de lux.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb