Hotel Sky din Africa de Sud este primul hotel de pe continentul african care a introdus utilizarea roboţilor, anunţă travelandleisure.com, menţionând că aceştia nu au înlocuit angajaţii unităţii, ci se ocupă de anumite servicii, ajutând personalul.
Inaugurat spre finele anului trecut, Hotel Sky din Sandton, Johannesburg, are 453 de camere şi oferă unele servicii cu ajutorul a trei roboţi: Lexi, Micah, şi Ariel. Roboţii sunt răspunsul hotelului la dorinţa din ce în ce mai crescută a călătorilor de a evita interacţiunea umană, în contextul pandemiei de Covid.
Lexi, Micah şi Ariel, care sunt îmbracăţi fiecare cu ţinuta lor personalizată, pot oferi room service, pot furniza informaţii de călătorie şi pot transporta, fiecare, până la 300 de kilograme de bagaje din holul hotelului până în camere.
Oaspeţii au opţiunea să interacţioneze cu membrii personalului, ori să utilizeze self-service-ul, care este controlat prin intermediul aplicaţiei Hotel Sky. Hotelul pune la dispoziţie un serviciu de check-in automat, precum şi o aplicaţie pentru accesarea camerei, contactarea personalului şi comanda de mâncare.
Herman Brits, directorul general al Hotel Sky, declară: "Este important că roboţii noştri nu înlocuiesc în niciun fel personalul uman sau locurile de muncă. Oamenii se află în centrul afacerii noastre şi al industriei hoteliere în ansamblu, astfel încât roboţii doar completează experienţa oaspeţilor. Răspunsul oaspeţilor a fost pozitiv. Ei s-au distrat interacţionând cu roboţii, dat fiind că aceştia reprezintă o experienţă interesantă şi nouă pentru un sejur la hotel. Există un echilibru între interacţiunea dintre robot şi om. Roboţii nu vor înlocui niciodată oamenii din unităţile noastre, deoarece personalul contează mult pentru noi".
Hotel Sky urmează să deschidă o altă proprietate în Cape Town luna aceasta, cu trei noi roboţi care se vor alătura personalului din unitatea respectivă.