Reprezentanţa românească a companiei "Hörmann", cel mai mare producător european de uşi (de garaj, industriale şi speciale), îşi propune o creştere cu 18% a cifrei de afaceri în acest an, în ciuda contextului economic actual.
Bogdan Cojocaru, Directorul General "Hörmann" România, a declarat că "2009 este un an în care nu vom avea o creştere spectaculoasă, aşa cum s-a întâmplat în ultimii opt ani. Din acest motiv, estimăm ca sporirea cifrei de afaceri în acest an va fi de 18%, mai scăzută decât cea din anul precedent, când creşterea a fost de 39%", a explicat domnia sa. Acesta a menţionat că "vom lua în calcul mult mai serios piaţa renovărilor. Oamenii nu-şi mai permit locuinţe noi, aşa că vor investi în reamenajarea celor pe care le au la momentul actual". În plus, reprezentanul "Hörmann" a ţinut să menţioneze că intenţia producătorului german este de a dezvolta şi în ţara noastră servicii de mentenanţă pentru produsele sale, asemenea altor ţări europene. Domnul Cojocaru a precizat că "e o problemă de mentalitate în România - clienţii sunt reticenţi la aceste contracte de mentenanţă, din cauza costurilor suplimentare la care se gândesc, când în realitate aceste servicii însumează în jur de 50 de euro pe an". Domnia sa a oferit ca exemplu situaţia înregistrată în Olanda, unde pe o piaţă de opt milioane de uşi, cărora li se adaugă alte două milioane de uşi de garaj, compania "Hörmann" a încasat circa 16 milioane de euro doar din serviciile de mentenanţă.
Directorul General al diviziei româneşti "Hörmann" a afirmat că "potenţialul din România este foarte mare, e doar o problemă de mentalitate peste care sperăm să putem trece cât mai curând".
• "Hörmann" îşi continuă investiţiile
Reprezentanţii companiei au declarat că, în 2009, se concentrează asupra tuturor investiţiilor pe sectorul industrial - atât cele aflate în desfăşurare, cât şi cele viitoare. Baza americană NATO din Kogălniceanu reprezntă un astfel de proiect, al cărui contract are valoarea de 500.000 de euro, livrările produselor începând săptămâna viitoare. În plus, în perioada ianuarie - sfârşitul lui februarie, compania are în derulare câteva contracte directe pe zona industrială, în valoare de 2,5 milioane de euro.
O altă potenţială investiţie a companiei o reprezintă construcţia sediului propriu pe terenul de 77.000 de metri pătraţi din comuna Ciorogârla din judeţul Ilfov. Costurile anticipate anul trecut pentru realizarea acestui obiectiv erau de aproximativ trei milioane de euro.
De asemenea, "Hörmann" lansează, la sfârşitul acestei luni, două produse din gama populară. Este vorba despre uşa de garaj "Europa Renomatic", o uşă secţională cu un sistem de automatizare integrat, care are un preţ final de 899 de euro (TVA inclus), şi uşa din oţel "Europa Renodoor" pentru intrarea în casă, cu un preţ pentru client de 1.199 de euro cu tot cu TVA.
Un alt obiectiv pentru anul acesta îl reprezintă training-urile pentru dealeri, având ca temă responsabilizarea dezvoltatorului de proiect pentru respectarea normelor de siguranţă ale utilizatorului. "Piaţa din România este orientată în funcţie de preţ, de aceea mulţi dezvoltatori nu iau în calcul specificaţia tehnică. Încercăm să îi instruim întâi pe dealerii noştri şi prin intermediul lor să îi ajutăm pe clienţi să îşi schimbe viziunea", a explicat Bogdan Cojocaru. Acesta a mai spus că "pentru fiecare proiect trebuie să se ţină cont atât de numărul de persoane care accesează uşa respectivă, cât şi de gradul lor de instruire".