Ialoc, platformă pentru rezervări şi plăţi rapide la masă pentru domeniul HoReCa, a atras o in-vestiţie de 500.000 de euro din partea MaxyGo Invest Holding, conform unui comunicat remis redacţiei. Suma va fi investită în dezvoltarea platformei prin adăugarea de soluţii fintech şi pentru extindere internaţională, începând cu primăvara anului viitor.
Potrivit sursei citate, aceasta este cea de a treia şi cea mai mare investiţie atrasă de ialoc - odată cu suma din partea MaxyGo Invest, compania a ajuns la o finanţare totală de aproximativ 800.000 de euro. Până la această investiţie, compania obţinuse finanţări de aproximativ 300.000 de euro din partea GapMinder (2018), SeedBlink (2020) şi Lister Capital.
ialoc este o platformă lansată în 2017 pentru managementul rezervărilor online în restaurante şi cafenele. Fondatorii sunt Cosmin Măgureanu, Emil Muhtu, Marcel Preda, Adrian Grigore şi Dragoş Badea.
Managementul îşi doreşte ca până la finalul 2023 să ajute peste 350 de restaurante să devină mai eficiente prin digitalizarea procesului de plată la masă.
De asemenea, fondatorii vizează o cifră de afaceri de un milion de euro pentru 2023, subliniază sursa citată.
MaxyGo Invest Holding SA este o companie fondată în ianuarie 2022 şi are 56 de acţionari cu
participaţii între 0,8% şi 16,7%, printre care şi Călin Ile - Preşedinte al Asociaţiei Hotelierilor din România. Compania a fost înfiinţată de Alexandru Apostol şi Luciana Apostol, amândoi deţinând câte 12,9% din acţiuni. MaxyGo Invest Holding SA deţine şi 96% din titlurile MaxyGo Credit IFN, în urma unei investiţii realizate la începutul anului.
"Această investiţie a venit într-un moment în care ne dorim extinderea serviciilor noastre în zona de fintech, mai ales că ştim că partea de plăţi - de la încasarea notei până la oferirea bacşisului - este o activitate care implică foarte mult timp pentru angajaţii din HoReCa, un segment care suferă deja enorm de lipsa personalului. Ne dorim ca prin soluţia de plată prin cod QR pe care am lansat-o anul acesta, dar şi prin ialoc Business - o soluţie pe care restaurantele o utilizează tot mai des pentru managementul rezervărilor - să eficientizăm procesele din restaurante fără a afecta
experienţa clienţilor. Totodată, finanţarea atrasă ne va permite să ne extindem internaţional, printre primele ţări vizate numărându-se două ţări europene în care deja avem discuţii cu posibili
parteneri" afirmă Cosmin Măgureanu, cofondator şi CEO ialoc.
"Am investit în ialoc pentru că suntem convinşi că epoca digitalizării va lua cu asalt şi industria HoReCa. Acest segment este unul dintre cele mai puţin digitalizate în România şi am văzut, de
exemplu, cum în ţările din Europa de Vest tehnologia le-a permis proprietarilor de restaurante să se adapteze rapid la noul status quo generat de pandemie. Suntem convinşi că ialoc poate ajunge un nume de referinţă, cel puţin la nivel regional. Pentru 2023, ne dorim, în primul rând, să vedem creştere susţinută pe piaţa locală. În al doilea rand, ne aşteptăm să facem paşii necesari pentru extinderea pe pieţele externe din regiune", declară Mihai Apostol, reprezentant al MaxyGo Invest Holding.
"Echipa ialoc a făcut parte din prima cohortă de startup-uri pe care am ales-o în cadrul programelor de accelerare dezvoltate de Techcelerator - în 2018. Acţionând şi adaptându-se continuu la provocările HoReCa din timpul pandemiei, echipa condusă de Cosmin Măgureanu şi-a demonstrat maturitatea şi rezistenţa în a se reinventa. Eficienţa este esenţială într-o eră globală a revenirii eco-nomice, a inflaţiei, a lipsei forţei de muncă şi a incertitudinii în privinţa lanţurilor de aprovizionare. Prin soluţia de plată dezvoltată de ialoc, restaurantele ar putea scădea cu 20% timpul alocat de chelneri servirii clienţilor. Mai mult, acest câştig de eficienţă nu afectează clienţii. Dimpotrivă, expe-rienţa este totul, iar rolul plăţilor şi al check-out-ului rapid înseamnă o experienţă excelentă pentru clienţi. Am regăsit recent echipa ialoc cu această soluţie în programul nostru Investment Readi-ness, program prin care sprijinim startup-urile să atragă runde de tip SEED de până la un milion de euro şi suntem foarte mândri că echipa îşi anunţă noua rundă de 500.000 de euro", afirmă Cristian Dascălu, cofondator Techcelerator & partener Gapminder.
După ce clientul scanează codul QR aferent mesei, intră într-un landing page personalizat pentru fiecare restaurant, unde nu este necesar să creeze un cont sau să descarce o aplicaţie. Clientul poate accesa meniul digital, poate chema ospătarul, iar, la final, pentru a nu mai aştepta nota de plată, poate alege să achite online (card, Google Pay sau Apple Pay) şi să adauge bacşiş pentru personal, subliniază sursa citată.
ialoc se integrează cu softurile POS ale restaurantelor pentru a afişa în timp real nota de plată, iar în prezent este integrat cu cinci astfel de soluţii din piaţa din România.
Restaurantele aleg să implementeze plăţile rapide la masă pentru a salva timp şi a putea să se con-centreze pe calitatea produsului şi servire. Clienţii câştigă în medie 15 minute la finalul fiecărei mese, iar personalul restaurantului poate rula mesele mai eficient, în timp ce bacşişul primit creşte cu până la 30% faţă de varianta clasică.
Soluţia de plăţi rapide la masă a fost testată iniţial pe 250 de mese, într-un cerc restrâns de restau-rante partenere şi a procesat peste 300.000 de euro, reprezentând aproximativ 28% din totalul notelor de plată ale restaurantelor.
Pe segmentul consumer (aplicaţia ialoc şi site-ul ialoc.ro), compania înregistrează creşteri de aprox-imativ 15% de la lună la lună în privinţa numărului de clienţi care caută un loc în care să facă
o rezervare. Până acum, aplicaţia ialoc a fost descărcată de peste 100.000 de clienţi, iar în luna au-gust 2022, ialoc a aşezat la mesele restaurantelor aproximativ 34.500 de clienţi, se mai arată în comunicat.