Grupul suedez IKEA a avut un profit net de 2,7 miliarde euro, în anul financiar 2009-2010, încheiat în data de 31 august, în creştere cu 6,1% comparativ cu câştigul din exerciţiul financiar anterior. Cifra de afaceri s-a cifrat la 23,1 miliarde euro, în urcare cu 7,7%.
IKEA rămâne unul dintre retailerii cei mai rentabili, cu o marjă de 11,7%, potrivit publicaţiei franceze Les Echos, citată de Mediafax. Cheltuielile operaţionale, excluzând elementele excepţionale, au scăzut, în perioada analizată, cu 2,7%, ceea ce reflectă ameliorarea costurilor structurale.
Din vânzarea de alimente, grupul a înregistrat venituri de 1,1 miliarde de euro.
IKEA, care şi-a redus datoriile pe termen lung la 213 milioane de euro, nu a plătit dividende proprietarului grupului, "Stichting Ingka Foundation".
"Rezultatele din 2009-2010 ne-au depăşit aşteptările, cu o creştere a vânzărilor şi a cotei de piaţă în majoritatea statelor. În China şi Rusia am înregistrat avansuri de două cifre. Am evoluat foarte bine şi în Europa, unde pieţele din sud-est sunt mai volatile. În total au fost deschise 12 noi magazine, în opt ţări", a declarat Mikael Ohlsson, directorul general al IKEA.
Grupul a încheiat anul financiar cu 280 de magazine operaţionale, în 26 de state şi cu 127.000 de angajaţi.
Pentru exerciţiul financiar în curs, IKEA are în vedere deschiderea a şapte noi magazine şi se pregăteşte pentru un nou val de extinderi.
Magazinul IKEA din Bucureşti, deschis în martie 2007, a înregistrat, în anul de catalog 2010, respectiv 1 septembrie 2009-31 august 2010, vânzări de 327,4 milioane de lei, în scădere cu 13% faţă de perioada similară anterioară, potrivit datelor anunţate în octombrie de către retailerul de mobilă.