Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Ilan Laufer, a declarat, ieri, că România a devenit o destinaţie atractivă pentru investiţiile japoneze după decizia Marii Britanii de a părăsi Uniunea Europeană şi acordul de liber schimb între Japonia şi UE, transmite agenţia Kyodo, potrivit Agerpres.
Laufer afirmă că odată cu brexitul, "întregul centru al Europei se mută spre est". "Este o oportunitate uriaşă pentru companiile japoneze să înţeleagă mai bine potenţialul european pentru că Marea Britanie este un jucător important dar Europa Centrală şi de Est are un potenţial uriaş care trebuie explorat", a precizat Ilan Laufer, care în perioada 16 - 22 septembrie efectuează o vizită oficială în Hong Kong, Japonia şi Coreea de Sud.
În opinia ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, nu a existat un moment mai bun pentru companiile japoneze şi româneşti decât după ce Uniunea Europeană şi Japonia au convenit în luna iulie un acord de liber schimb. "Va exista mai mult interes din partea companiilor româneşti să lucreze pe piaţa japoneză şi sunt sigur că firmele japoneze vor fi mai atrase să investească în România", care oferă una din cele mai competitive forţe de muncă din Europa, un sistem de taxe favorabil şi ajutoare de stat, a subliniat Ilan Laufer.
Exporturile japoneze în România sunt compuse în principal din componente auto şi echipamente electronice în timp ce Japonia importă din România articole de îmbrăcăminte şi cherestea. Potrivit cifrelor Ministerului japonez de Externe, în 2015 valoare totală a exporturilor Japoniei în România a fost de 39,5 miliarde yeni (354 milioane de dolari) iar importurile s-au cifrat la 52,5 miliarde yeni.