Profitul net al Flanco Retail în anul 2014 a fost de 2,2 milioane de lei, în creştere cu 61% faţă de 2013, potrivit unui comunicat al companiei.
Flanco Retail a înregistrat în anul 2014 o creştere de 8% a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent, aceasta ajungând la 665 milioane de lei. Vânzările au fost susţinute de categoria produselor de necesitate (electrocasnicele mari şi mici), de segmentul de tehnologie şi de televizoarele cu diagonală mare, acestea având cea mai bună evoluţie pe parcursul întregului an, mai arată sursa citată.
"Anul 2014 a confirmat datele de piaţă care prevedeau o revenire a încrederii consumatorilor în creditul de consum. Acest instrument de finanţare, pe care Flanco l-a oferit direct în magazine, prin partenerii financiari, a avut o evoluţie pozitivă şi a fost unul dintre factorii care au susţinut creşterea pieţei. Pe acest fond, 20% din vânzările totale au fost vânzări în rate. Principalele motoare de creştere ale Flanco Retail au fost electrocasnicele mari şi mici, segmentul de tehnologie, cu smartphone-uri, televizoare smart, Ultra HD, în special cele cu diagonală mare, de peste 40 inch. Ritmul ascendent al vânzărilor de televizoare a fost influenţat şi de Campionatul Mondial de Fotbal, dar şi de accesibilitatea largă a tehnologiei de ultimă. Divizia de telecom a avut un plus de 60% faţă de anul trecut", arată sursa citată.
"Oportunităţile de creştere din 2014 au inclus şi www.flanco.ro, unde vânzările au fost cu 150% mai mari faţă de 2013, contribuind consistent la cifrele finale. Traficul s-a dublat, iar rezultatele obţinute au confirmat focusul nostru de creştere a performanţelor tehnice ale site-ului şi de îmbunătăţire a experienţei de cumpărare a clientului pe www.flanco.ro. De asemenea, am dezvoltat şi varianta pentru mobil a site-ului, odată cu creşterea traficului de pe dispozitivele mobile - smartphone-uri şi tablete", a adăugat Dragoş Sîrbu.
Planul de investiţii a inclus expansiunea şi remodelarea magazinelor (9 noi deschideri şi 2 relocări), dezvoltarea echipamentelor IT şi tehnologice.
În 2014, numărul de angajaţi ai Flanco a ajuns la 1.100, iar compania a alocat sumele rezultate din reducerea de 5% a CAS către extinderea echipelor de vânzări şi training-ul acestora, în vederea îmbunătăţirii serviciilor de consultanţă oferite în magazine.