Avenir Telecom a înregistrat anul trecut o creştere de peste 50% a cifrei de afaceri pe segmentul de distribuţie. Creşterea fost generată de extinderea portofoliului de produse cu noua linie de accesorii de înaltă calitate Celly, noi telefoane şi accesorii Energizer, dar şi de parteneriatul cu Samsung, prin care distribuie accesorii Samsung şi operează magazinul Samsung Experience Store, din zona comercială Băneasa, redeschis la finalul anului 2018, conform unui comunicat remis Redacţiei noastre.
Costin Soare, director general Avenir Telecom, a declarat: "Anul trecut a fost unul bun pentru Avenir Telecom, cu o cifră de afaceri în creştere cu peste 20% şi o rată de profitabilitate rezonabilă. Am avut o evoluţie bună a vânzărilor de accesorii pentru telefoane mobile, pe fondul dezvoltării pieţei şi al unui interes crescut al utilizatorilor pentru produse de calitate, certificate, durabile. Ne aşteptăm ca ritmul să se menţină şi în perioada următoare, iar zona de distribuţie va rămâne ca direcţie strategică în viitor şi, implicit, va atrage mai multe resurse interne, inclusiv de personal."
Anul trecut, piaţa locală de accesorii pentru telefoane mobile a depăşit 20 de milioane de unităţi, în condiţiile în care numărul de smartphone-uri vândute a fost de aproape 4 milioane, fiecare nou telefon generând achiziţia a cel puţin 3 accesorii. La acestea se adaugă şi telefoanele mobile deja existente în piaţă, care generează achiziţii suplimentare de accesorii, precum folii şi carcase de protecţie.
În 2019, preţul mediu al unui smartphone a depăşit 1.000 de lei, ajungând deja la un nivel destul de ridicat pentru piaţa din România. Creşterea preţului mediu al telefoanelor inteligente a angrenat o cerere mai mare şi vânzări în creştere pentru accesorii originale, din portofoliul producătorilor de telefoane.
Costin Soare a mi adăugat: "Românii şi-au dorit anul trecut smartphone-uri de o calitate mai bună, produse de branduri renumite pe piaţă, dar şi accesorii făcute de producătorii consacraţi din acest domeniu sau de cei de telefoane mobile, mai ales în ceea ce priveşte zona de protecţie şi fashion. Vânzări mai mari am avut şi pe segmentele de încărcare şi conectivitate. De asemenea, în 2019, o categorie aparte a fost cea a căştilor, tendinţa aici fiind, în continuare, de majorare a vânzărilor, pe fondul creşterii în popularitate a platformelor de streaming de muzică şi de conţinut online video plătit, şi a interesului pentru podcasturi. "