Compania de asigurări de viaţă Aegon România, parte a grupului financiar internaţional Aegon, a luat decizia de a nu aplica excluderea riscului pandemiei la niciunul dintre produsele din portofoliu care acoperă decesul sau spitalizarea din îmbolnăvire, ca o măsură excepţională, pentru acest an. Exceptarea epidemiilor şi pandemiilor este o practică uzuală în industrie, conform unui comunicat remis Redacţiei noastre.
Potrivit sursei citate, reprezentanţii companiei au luat această hotărâre deoarece consideră că situaţia actuală impune măsuri excepţionale de solidarizare a întregii societăţi şi pentru că şi-au dorit să le vină în ajutor clienţilor cu cât mai mult este posibil. Aegon România estimează că, după ce în 2019 industria asigurărilor a cunoscut o perioadă de revigorare, anul acesta vom asista la o scădere a vânzărilor.
Sînziana Maioreanu, Director General al Aegon România, a declarat: " În situaţiile dificile este cel mai bun moment să dăm dovadă de solidaritate, să fim uniţi, să le întindem o mână de ajutor celor din jur. Noi am decis să ne despăgubim clienţii si în cazul îmbolnăvirilor cu noul coronavirus. Concret, pentru asigurările noastre de viaţă unde există excludere de despăgubire în caz de pandemie, am eliminat acele excluderi până la finalul acestui an, măsură valabilă atât pentru contractele deja existente, cât şi pentru cele viitoare. Îmi doresc ca toţi clienţii noştri să fie sănătoşi şi în siguranţă, dar să ştie că, în cazul în care au nevoie, noi suntem gata să îi susţinem. Deja ne-am informat clienţii şi partenerii despre această decizie".
Reprezentanţii companiei sunt de părere că industria asigurărilor va fi afectată de faptul că oamenii nu se mai pot deplasa la bănci sau brokeri, precum şi de climatul de nesiguranţă economică, aşadar se va observa o scădere a vânzărilor, chiar dacă jucătorii din acest domeniu fac demersuri semnificative pentru a continua vânzările în mediul online.
Anul trecut, România a traversat o perioadă de creştere pe segmentul asigurărilor de viaţă şi pentru sănătate. Aegon nu a făcut excepţie şi a înregistrat o creştere de 25% a cifrelor de vânzare pentru principalele produse pe care le promovează prin intermediul partenerilor săi, în 2019 faţă de 2018. Potrivit calculelor interne ale Aegon România, precum şi a rezultatelor oficiale publicate de ASF recent, compania a înaintat două poziţii, ajungând pe locul şapte în clasamentul celor mai importanţi asigurători de viaţă activi pe piaţa locală.
Potrivit raportului Autorităţii de Supraveghere Financiară (A.S.F), dat publicităţii la începutul lui aprilie, în 2019 societăţile de asigurare au subscris prime brute în valoare de circa 11 miliarde lei, cu peste 8% mai mult decât în 2018. Valoarea totală a despăgubirilor achitate de companii a crescut cu 14,5%, la 6,8 miliarde de lei. Piaţa locală a rămas concentrată pe segmentul asigurărilor generale, care au avut o pondere de 79% din totalul primelor brute subscrise. Primele brute subscrise au avut valori cu 8,5% mai mari decât în 2018, iar valoarea subscrierilor pe segmentul asigurărilor de viaţă s-a majorat, la rândul său, cu 7,3%.