Exploratist, prima agenţie de employee experience din România, încheie anul 2021 cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro, prag ce marchează revenirea peste nivelul pre-pandemic (2019), potrivit unui comunicat de presă. Verticala de business care a generat cel mai mare volum din afaceri - 50% - a fost segmentul evenimentelor corporate digitale. Organizaţia continuă strategia de creştere şi în 2022 pe fondul investiţiilor în tehnologie realizate, de 100.000 de euro, întregul portofoliu Exploratist fiind reconfigurat pentru mediul online.
Potrivit sursei citate, dinamica pozitivă a performanţei financiare, aflată pe un trend crescător încă de la jumătatea anului precedent, a venit pe fondul nevoii companiilor de a păstra o comunicare continuă şi eficientă cu angajaţii, de a le recunoaşte meritele prin experienţe inedite, centrate pe ei, şi de a se repoziţiona din perspectiva employer branding-ului (brandului de angajator). De asemenea, o contribuţie importantă în contextul pieţei a avut şi oportunitatea de a livra experienţe complexe online şi hibrid, cu formate atipice, interactive. De fapt, 100% din experienţele livrate de Exploratist anul precedent, indiferent că provin din sfera evenimentelor corporate, programelor de comunicare internă, employer branding-ului sau zonei de learning & developement, s-au desfăşurat online şi hibrid.
"În ciuda unor semne ale revenirii la interacţiunea offline, apărute în trimestrul 2 al anului, 2021 s-a consolidat totuşi ca un an al experienţelor online pentru angajaţi. Din păcate, valurile 4 şi 5 ale pandemiei au făcut ca interacţiunile faţă în faţă să rămână doar la nivel de intenţie. Cu toate acestea, experienţele online au adus beneficii mari, focusul fiind pe nevoile de comunicare rapidă, autentică ale oamenilor şi pe formate creative şi inovative", a precizat Silviu Andrei Petran, managing director Exploratist.
• Proiectele de comunicare internă şi employer branding - 45% din cifra de afaceri
Conform comunicatului, strategia Exploratist este construită pe patru verticale de business: evenimente digitale, comunicare internă, employer branding şi learning & development. În 2021, într-un context nou de piaţă, Exploratist a intensificat adopţia tehnologiei prin investiţii şi reskilling al echipei pentru a oferi companiilor cele mai bune soluţii de employee experience într-un context nou cum a fost pandemia.
Astfel, la nivel de an, cifra de afaceri din anul 2021 are următoarele ponderi pe cele patru verticale strategice: evenimente corporate digitale (50%), comunicare internă (30%), employer branding intern şi extern (15%) şi learning & development (5%). Cei mai activi clienţi au fost companiile IT&C (40%), cele din sectorul financiar (30%) şi FMCG (30%).
"Strategia noastră acoperă mai multe verticale cu obiectivul final de a creşte nivelul de engagement al angajaţilor în organizaţii şi de a le oferi acestora o experienţă unică şi de calitate care să îi inspire şi să le crească satisfacţia pe întregul lor parcurs în companie. Ne diferenţiem pe piaţă prin experienţe personalizate pe nevoi, soluţii creative şi inovative şi o abordare integrată, concentrată pe interacţiune", a mai precizat Silviu Andrei Petran.
• 2022: companiile se concentrează pe retenţia angajaţilor
Potrivit sursei citate, ca urmare a contextului epidemiologic şi a mutării interacţiunii sociale în online, la începutul anului 2021, Exploratist a lansat Digital Stage, o suită de soluţii pentru evenimentele corporate digitale. Pe această platformă au fost organizate până în prezent peste 35 de evenimente la care au participat peste 20.000 de oameni în peste 500 de ore de live streaming.
În 2021, programele de comunicare internă - peste 60 de proiecte - au fost din ce în ce mai mult solicitate de clienţi, deoarece prin elemente de informare, dialog, well-being şi team engagement, răspund strategic unei nevoi bine identificate de employee engagement din organizaţie.
Ca trend adus de pandemie, employer branding-ul a devenit un domeniu al concurenţei companiilor, manifestat mai vehement decât comunicarea corporativă externă de business.
"Dacă 2021 a fost anul demisiilor, se vorbeşte în piaţă că anul 2022 va fi anul retenţiei. Conform studiilor internaţionale, bugetele dedicate iniţiativelor de employer branding şi strategiilor de recrutare au crescut cu peste 10% faţă de 2020. Cei mai atractivi angajatori la nivel mondial au revizuit sau iau în considerare revizuirea EVP-ului (Employee Value Proposition, n.n.), într-un procent de 70%. Programele noastre de employer branding aflate în implementare acoperă multe direcţii, cum ar fi împrospătarea poziţionării brandului de angajator şi a EVP-ului, inclusiv prin aliniere la conceptele de grup, campanii de recrutare inovatoare, proces de induction şi onboarding experienţial, digitalizat pe platforme de gamification în funcţie de nevoi, prin care noul coleg se familiarizează cu cultura corporativă a companiei şi, în final, se integrează mai rapid în organizaţie", a mai declarat Silviu Andrei Petran.
Principala prioritate a Exploratist în 2022 rămâne adaptarea programelor şi soluţiilor în funcţie de nevoile organizaţiilor, personalizate contextului actual de lucru online, hibrid sau offline, şi continuarea investiţiilor în tehnologie. În contextul tendinţelor, Exploratist estimează că numărul proiectelor de comunicare internă şi employer branding va depăşi numărul evenimentelor corporate, generând 50% din cifra de afaceri a companiei.
"Strategia noastră este agilă şi permite adaptarea rapidă a portofoliului de experienţe şi iniţiative la contextele aflate în permanentă schimbare. În T2 2020 întregul nostru portofoliu a fost mutat în mediul online, iar în 2021 am inclus treptat elemente hibrid în formatele construite personalizat pentru client. 2022 se conturează ca un an al iniţiativelor hibrid, cu o tendinţă de a reveni la normalitatea pre-pandemie, însă diferenţierea în piaţă o vor face proiectele creative, care reuşesc să ţină angajaţii engaged şi creează afinitate faţă de companie, " a concluzionat Silviu Andrei Petran.