ÎN ANUL 2014, Piaţa de publicitate online din România a crescut cu 7%, faţă de 2013

Marius Constantin
Companii / 2 iunie 2015

Conform celei mai recente ediţii a studiului ROADS, realizat de către IAB Romania şi PwC România pentru al 8-lea an consecutiv, piaţa de publicitate online din România a înregistrat, în 2014, o creştere de 7%, faţă de anul precedent, ajungând la o valoare de 112.824.515 lei, adică 25,4 milioane de euro, arată un comunicat transmis redacţiei.

Ionuţ Oprea, preşedintele asociaţiei IAB România, a declarat: "Cred că dacă la această creştere naturală de 7% în termeni reali mai adăugăm şi rezultatele unor viitoare eforturi de industrie, în următorii doi ani vom putea avea şi o creştere de două cifre. Pentru a ajunge acolo ne propunem să avem o mai mare implicare în acest tip de activităţi din partea cât mai multor actori din aceasta piaţă".

În ambele semestre din 2014, formatele publicitare de tip display au rămas cele mai populare segmente ale publicităţii online, acestea fiind urmate de content sponsorships.

Printre industriile care au condus topul investiţiilor în publicitatea online în a doua jumătate a anului 2014, se numără: Telecomunicaţii lider pe piaţă, pentru al şaselea an consecutiv, secondat de data aceasta de Drinks şi Online retail. Retailul online ajunge astfel în premieră pe locul trei în topul consumului de publicitate online, depăşind segmentul Auto care deţinuse locul al treilea la nivel de volum în primul semestru al anului 2014.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) este studiul de referinţă pentru analiza vânzărilor industriei de publicitate online din România, analizând piaţa în funcţie de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet şi lunile din fiecare semestru şi an pentru determinarea sezonalităţii. Încă din 2008, ROADS agregă direct vânzările nete, directe de publicitate online, ale companiilor participante (publisheri), oferind astfel cifre exacte despre volumul total al vânzărilor companiilor participante, în acelaşi timp asigurând confidenţialitatea datelor oferite de fiecare dintre acestea.

Asociaţia IAB România a fost creată în anul 2006 şi reuneşte cele mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet: regii de media, agenţii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicităţii online, publisheri autohtoni şi filiale internaţionale.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb