Conform celei mai recente ediţii a studiului ROADS, realizat de către IAB Romania şi PwC România pentru al 8-lea an consecutiv, piaţa de publicitate online din România a înregistrat, în 2014, o creştere de 7%, faţă de anul precedent, ajungând la o valoare de 112.824.515 lei, adică 25,4 milioane de euro, arată un comunicat transmis redacţiei.
Ionuţ Oprea, preşedintele asociaţiei IAB România, a declarat: "Cred că dacă la această creştere naturală de 7% în termeni reali mai adăugăm şi rezultatele unor viitoare eforturi de industrie, în următorii doi ani vom putea avea şi o creştere de două cifre. Pentru a ajunge acolo ne propunem să avem o mai mare implicare în acest tip de activităţi din partea cât mai multor actori din aceasta piaţă".
În ambele semestre din 2014, formatele publicitare de tip display au rămas cele mai populare segmente ale publicităţii online, acestea fiind urmate de content sponsorships.
Printre industriile care au condus topul investiţiilor în publicitatea online în a doua jumătate a anului 2014, se numără: Telecomunicaţii lider pe piaţă, pentru al şaselea an consecutiv, secondat de data aceasta de Drinks şi Online retail. Retailul online ajunge astfel în premieră pe locul trei în topul consumului de publicitate online, depăşind segmentul Auto care deţinuse locul al treilea la nivel de volum în primul semestru al anului 2014.
Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) este studiul de referinţă pentru analiza vânzărilor industriei de publicitate online din România, analizând piaţa în funcţie de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet şi lunile din fiecare semestru şi an pentru determinarea sezonalităţii. Încă din 2008, ROADS agregă direct vânzările nete, directe de publicitate online, ale companiilor participante (publisheri), oferind astfel cifre exacte despre volumul total al vânzărilor companiilor participante, în acelaşi timp asigurând confidenţialitatea datelor oferite de fiecare dintre acestea.
Asociaţia IAB România a fost creată în anul 2006 şi reuneşte cele mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet: regii de media, agenţii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicităţii online, publisheri autohtoni şi filiale internaţionale.