Companiile UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă au generat în anul 2020 un profit net cumulat de 3,2 milioane de euro, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
UNIQA Asigurări a raportat la finalul anului 2020 o creştere de 11% pe segmentul de asigurări non-auto, comparativ cu perioada similară din anul anterior, înregistăand prime brute subscrise în valoare de 33,7 milioane euro pe această linie de activitate.
De asemenea, activitatea UNIQA Asigurări de viaţă a continuat să fie susţinută de vânzarea asigurărilor tradiţionale, compania încheind anul 2020 cu un avans pe acest segment de aproape 5% faţă de 2019. Volumul de prime brute subscrise din asigurările de viaţă a înregistrat o valoare totală de 17,1 milioane euro, conform IFRS, cu 3% sub cea din anul anterior.
Asigurările non-auto şi-au menţinut ritmul de creştere de două puncte procentuale, înregistrând un avans de 11%, comparativ cu perioada similară a anului anterior. Pe acest segment, asigurările de locuinţă, incendiu şi răspunderi au fost, mai departe, principalii contributori la evoluţia rezultatelor UNIQA.
Pe segmentul de asigurări auto, obiectivele au vizat, în continuare, îmbunătăţirea calităţii portofoliului CASCO şi restrângerea ponderii asigurărilor obligatorii de răspundere civilă la nivelul portofoliului companiei.
"Am încheiat un an atipic sub toate aspectele cu rezultate stabile, reuşind să asimilăm, în mare masură, impactul generat de contextul pandemic. Experienţa din 2020 ne-a arătat că, având o bază financiară solidă şi obiective clare în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă a companiei şi calitatea experienţei oferită clienţilor, suntem capabili să ne adaptăm, accelerând procesele pentru a răspunde rapid noii realităţ în care ne regăsim. Transformarea UNIQA continuă, pozitionând cu mai multă hotărâre clienţii în centrul acţiunilor noastre. Intrăm într-o nouă etapă de evoluţie, cu obiective ambiţioase pentru a obţine evaluări de 5 stele din partea clienţilor. Modelul nostru de afaceri ne va permite să adresăm nevoile acestora în mod personalizat, bazându-ne pe procese bine calibrate şi pe competenţele echipei noastre de profesionişti", a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurări.
Cele două companii UNIQA au încheiat anul 2020 cu un volum total al primelor brute subscrise situat la nivelul de 93,8 milioane euro, conform IFRS, cu 3,4 procente mai mic decât cel înregistrat la finalul anului 2019. Factorii care au influenţat această dinamică vizează, dincolo de contextul generat de pandemie, efectele măsurilor aplicate cu consecvenţă pentru îmbunătăţirea calităţii portofoliului auto, prin reducerea ponderii RCA şi a asigurărilor facultative pe segmentul de leasing.
"Continuăm să dezvoltam activitatea de asigurări de viaţă, poziţionând clienţii în centrul acţiunilor noastre, întelegăndu-le nevoile şi oferindu-le soluţii de asigurare inovatoare, relevante, simple şi accesibile. Am lansat, de curând, un nou produs de asigurare de viaţă la termen, care ne permite să fim alături de clienţii nostri în momentele importante din viaţa lor, ajutându-i să îşi construiască planurile de protecţie de care au cu adevărat nevoie", a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurări de viaţă.