Reclamele a peste 400 de branduri, între care Coca-Cola şi Starbucks, au dispărut miercuri de pe Facebook, după eşuarea unor discuţii de ultim moment pentru oprirea unui boicot legat de propagarea urii pe reţeaua de socializare, transmite Reuters, citată de News.ro.
Grupuri de protecţie a drepturilor civile au atras sprijinul multinaţionalelor pentru a presa gigantul de media socială să ia măsuri concrete pentru a bloca propagarea urii, în urma morţii afro-americanului George Floyd în custodia poliţiei şi a mişcării împotriva nedreptăţilor rasiale care s-a extins la nivel naţional în Statele Unite.
Directori ai Facebook, între care s-a aflat Carolyn Everson, vicepreşedintă pentru soluţii de afaceri la nivel global, şi Neil Potts, director pentru politici publice, au avut marţi cel puţin două întâlniri cu advertiserii, în ajunul intrării în vigoare a boicotului de o lună, au declarat trei surse care au participat la discuţii.
Directorii nu au oferit detalii despre modul în care vor combate răspândirea urii, au spus sursele. În schimb, au făcut referire la comunicatele de presă recente, nemulţumindu-i pe advertiserii participanţi la discuţii, care consideră că planurile sunt insuficiente.
Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a acceptat să se întâlnească cu organizatorii boicotului, a spus un purtător de cuvânt.
Unul dintre grupuri, Anti-Defamation League, a anunţat că întâlnirea va avea loc săptămâna viitoare, luni sau marţi.
Grupurile pentru protejarea drepturilor civile, între care Anti-Defamation League, NAACP şi Color of Change, au lansat campania "Stop Hate for Profit" (opriţi ura pentru profit) după ce George Floyd a murit sufocat sub genunchiul unui poliţist care îl arestase.
Grupurile au adresat Facebook 10 solicitări, între care permisiunea ca persoanele hărţuite puternic să poată discuta cu un angajat al companiei şi rambursarea banilor plătiţi pentru reclame de către brandurile ale căror reclame sunt afişate lângă un conţinut ofensator care ulterior este retras.