• Pentru 2011, Casa Artmark îşi propune lansarea unui Fond de Investiţii în Artă
Piaţa românească de artă a devenit tot mai dinamică în ultimii ani, atrăgând din ce în ce mai mulţi investitori care caută variante sigure de investiţii.
Din rândul celor mai cunoscute case de licitaţii din ţara noastră, "Artmark" a înregistrat la sfârşitul anului 2010 vânzări în valoare totală de 5,5 milioane de euro, potrivit unui comunicat de presă. Cifra reprezintă 68% din volumul total al vânzărilor înregistrare anul trecut pe piaţa româ-nească de artă, poziţionând Artmark în fruntea celor mai performante companii din industrie.
Compania a reuşit să tranzacţioneze cea mai scumpă lucrare vândută vreodată pe piaţa de artă din România - "Păstoriţa", semnată Nicolae Grigorescu şi vândută pentru 175.000 de euro. O altă performanţă a casei a fost rata de adjudecare în proporţie de 100%, în cadrul Licitaţiei 12+1 Capodopere Impresioniste şi Postimpresioniste şi alte două vânzări în valoare de peste 100.000 de euro fiecare ale operelor lui Nicolae Tonitza şi Nicolae Grigorescu.
Dacă în 2009 Artmark înregistra 48% din volumul vânzărilor efectuate de casele de licitaţii româneşti, în 2010, procentul a crescut cu 20%, acoperind astfel trei sferturi din totalul tranzacţiilor de artă ale pieţei.
Pentru 2011, Casa Artmak îşi propune lansarea unui Fond de Investiţii în Artă, extinderea portofoliului şi specializarea pe noi segmente (arta contemporană şi arta decorativă) şi organizarea a peste 16 licitaţii tematice.
Artmark este o casă de licitaţii de artă înfiinţată în iulie 2008 care selectează, evaluează şi pune în circuitul pieţei de artă opere autentice, susţinând în paralel activitatea Centrului Cultural ArtSociety, care organizează expoziţii de artă de anvergură naţională. În mai 2010, a fost lansat Indexul Artmark, primul instrument de pe piaţa de artă din România care măsoară randamentele anuale ale celor mai tranzacţionaţi artişti români, în ultimii 15 ani.