Grupul hotelier Orbis a înregistrat, în prima jumătate a anului 2019, venituri consolidate de 155,3 milioane euro, în creştere cu 4,8%. EBITDA al grupului s-a ridicat la 51 de milioane EUR cu o creştere de 19,3%, potrivit datelor companiei.
Gilles Clavie, preşedintele şi CEO-ul al Orbis, consideră că 2019 va fi un an fundamental pentru Orbis, mai ales că în urma unor analize complexe, compania a decis să împartă afacerea în două linii separate - active de tip light şi active imobiliare. Această decizie a reprezentat un pas natural în strategia de dezvoltare a grupurilor hoteliere internaţionale. Argumentele acestei separări au fost dezvoltarea rapidă a componentei de active de tip light (deja aproape 50% din reţea) şi diferenţele dintre modelele de afaceri ale Orbis, respective Accor (partenerul nostru strategic), după cum a mai precizat reprezentantul Orbis.
Domnia sa a declarat: "Prin separarea celor două modele de afaceri, Orbis va putea să valorizeze activele de tip light, printr-o cedare către Accor, şi să îşi concentreze toată atenţia asupra activităţii sale principale - activele imobiliare, care constituie un nucleu al ADN-ului său. Odată încheiat acest proces, Orbis, cu 73 de hoteluri proprietate exclusivă, va fi gata să înceapă o perioadă de creştere. Întrucât Accor şi-a anunţat intenţia de a vinde întreaga participaţie la Orbis, credem cu tărie că noii noştri acţionari vor împărtăşi noua strategie. Ne-am transformat profilul, dar principalele noastre trei priorităţi rămân aceleaşi: Performanţă, Portofoliu şi Oameni".
Conform datelor transmise de companie, rezultatele din întreaga regiune a Europei de Est au rămas puternice cu o creştere a RevPAR cu +5%. Principalul motor al creşterii a fost preţul mediu, cu +4,4% ADR. Orbis îşi păs-trează ritmul accelerat în extinderea reţelei. În prima jumătate a anului 2019, compania a deschis 3 noi hote-luri, respectiv Bachleda Luxury Hotel Krakow MGallery By Sofitel (64 de camere); Mercure Sibiu Airport din România (85 de camere), ambele în baza unor acorduri de franciză, şi ibis Tallinn (190 camere), printr-un contract de management, intrând astfel într-o noua ţară, Estonia. În aceeaşi perioadă, echipa Orbis a semnat 12 noi acorduri de parteneriat pentru active uşoare, care ar adăuga portofoliului existent aproape 1.600 de camere noi, în hoteluri care vor fi deschise în perioada 2020-2022. Noile contracte au consolidat planul de dezvoltare, care rămâne solid, cu un total de 49 de hoteluri (adică peste 6.800 de camere). În prima jumătate a anului 2019, a început construcţia noului proiect de dezvoltare - ibis Styles Szczecin (161 camere). În această perioadă, compania a modernizat Mercure Budapest Buda şi Korona, a finalizat renovarea Sofitel Warsaw Victoria şi ibis & Novotel Poznan Center. Totalul cheltuielilor de tip Capex s-a ridicat la 19 milioane euro.
"Contextul în care operăm se schimbă, dar Orbis rămâne puternic ca lider regional şi îşi consolidează rezultatele operaţionale şi financiare. Din nou, echipele noastre, prin implicarea şi profesionalismul lor, s-au dovedit a fi o forţă motrică a creşterii noastre. Privim optimist în viitor şi confirmăm prognoza lansată în iunie", a sintetizat Gilles Clavie.