Vânzările H&M în România au crescut de peste două ori în perioada decembrie-august, primele nouă luni ale anului financiar, de la 193 milioane coroane suedeze, în acelaşi interval al anului anterior, la 440 milioane coroane (50,7 milioane euro), a anunţat, ieri, retailerul suedez de îmbrăcăminte.
H&M a deschis în România 5 magazine în intervalul analizat, numărul acestora fiind de 16 la sfârşitul lunii august. În prezent, H&M are 18 magazine în România.
În trimestrul al treilea, iunie-august, retailerul a avut vânzări de 152 milioane de coroane (17,5 milioane de euro) în România, în creştere cu 69% faţă de 90 milioane de coroane în acelaşi interval al anului anterior. În trimestrul al treilea, H&M a deschis un magazin pe piaţa locală.
Retailerul are şase magazine în Bucureşti, două în Cluj şi câte unul în Braşov, Brăila, Timişoara, Oradea, Constanţa, Arad, Craiova, Iaşi, Sibiu şi Suceava.
Grupul H&M (Hennes&Mauritz) a fost fondat în Suedia 1947 şi este listat la NASDAQ OMX Stockholm. H&M are peste 2.600 de magazine pe 47 de pieţe, inclusiv unităţi deschise în sistem de franciză.
La nivel de grup, vânzările H&M (incluzând TVA) au crescut cu 11% în primele nouă luni ale anului financiar, la 103 miliarde de coroane (11,9 miliarde de euro). La trimestru, vânzările au avansat cu 7%, la 33,6 miliarde de coroane (3,9 miliarde de euro), informează Mediafax.
Grupul a avut un profit după taxe de 11,6 miliarde de coroane (1,3 miliarde de euro) la nouă luni şi de 3,6 miliarde de coroane (415 milioane de euro) în trimestrul al treilea.