Pe parcursul primului semestru al anului 2010, activitatea C.N.S.C. a cunoscut o dinamică constantă cu cea înregistrată anul trecut, instituţia având un rol activ în sistemul achiziţiilor publice, fiind un garant al respectării principiilor fundamentale consacrate de legislaţia în vigoare. Statisticile oficiale arată în primele 6 luni ale anului în curs o majorare a numărului de contestaţii depuse la C.N.S.C. comparativ cu perioada similară a anului precedent, informează un comunicat remis redacţiei.
În intervalul 1 ianuarie - 30 iunie 2010, numărul contestaţiilor depuse la C.N.S.C. a atins cifra de 4.198, ceea ce a însemnat o creştere cu 16,03% comparativ cu perioada similară a anului 2009, când au fost depuse 3.618 dosare (contestaţii) şi cu 50,36% comparativ cu perioada similară a anului 2008, când au fost depuse 2.792 dosare (contestaţii).
Raportând numărul de contestaţii formulate la numărul de complete de soluţionare a contestaţiilor care funcţionează efectiv în cadrul C.N.S.C, rezultă că în intervalul 1 ianuarie - 30 iunie 2010 fiecărui complet i-au revenit spre soluţionare, în medie, aproximativ 420 dosare, ceea ce a însemnat o "încărcătură" lunară medie de 70 dosare/complet de soluţionare a contestaţiilor. Deşi numărul contestaţiilor depuse la C.N.S.C. pe parcursul primului semestru al anului 2010 a fost mare, totuşi cele 10 complete de soluţionare a contestaţiilor care au funcţionat efectiv în cadrul Consiliului au reuşit să emită 3.307 decizii (+20,8% comparativ cu perioada similară a anului precedent).