Uniqa Asigurări de viaţă a înregistrat cea mai importantă evoluţie, în primele şase luni ale acestui an, pe segmentul asigurărilor de viaţă, unde s-au vândut poliţe în valoare de 9,1 milioane de euro, cu 56 % mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat transmis redacţiei.
De asemenea, potrivit datelor transmise, au crescut cu 9% şi primele brute subscrise pe segmentul non-motor, valoarea acestora ridicându-se la 13,4 milioane de euro. Cu toate acestea, în ciuda creşterilor semnificative pe cele două segmente, primele brute subscrise de cele două companii în primul semestru al acestui an au ajuns la o valoare totală de 44,3 milioane euro, în scădere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul adoptării unei strategii de dezvoltare asumată pe termen lung, ce vizează reducerea expunerii pe segmentul motor.
Franz Weiler, CEO-ul UNIQA Asigurări, a declarat: "Conform strategiei noastre de business, înregistrăm o creştere pe clasele de asigurări pe care am decis să ne concentrăm, respectiv asigurările non-motor şi asigurările de viaţă. În acest context, am înregistrat o scădere a vânzărilor pe segmentul motor în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, care a condus către o diminuare a veniturilor companiei cu 1,3 milioane euro. În prezent, ne confruntăm cu o scădere a profitului, dar acest lucru este asumat şi temporar, în contextul unui plan ce vizează diversificarea portofoliului în sensul creşterii ponderii asigurărilor non-motor".
Paul Cazacu, vicepreşedinte - director general adjunct - CFO UNIQA Asigurări, a precizat: "După primele 6 luni ale acestui an, UNIQA Asigurări are o rată de solvabilitate de 160,55%, iar UNIQA Asigurări de viaţă o rată de solvabilitate de peste 200%. Acesta este un indicator al solidităţii financiare şi al capacităţii celor două companii de a se autosusţine din surse proprii şi de a-şi acoperi, fără probleme, obligaţiile financiare pe termen mediu şi lung".
Cele două companii au în plan, pentru perioada următoare, dezvoltarea gradului de standardizare a produselor vândute, precum şi a gradului de automatizare a proceselor.
"În acest sens, am scăzut şi costurile administrative cu aproximativ 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, semn că ne aflăm pe drumul cel bun în ceea ce priveşte eficientizarea proceselor", a adăugat Paul Cazacu.