Obiectivele de reducere a expunerii în zona asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto şi creştere pe liniile profitabile de activitate au continuat să susţină, în primul trimestru al anului 2019, strategia de dezvoltare durabilă a companiilor UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă.
Asigurările non-auto şi asigurările de viaţă au rămas principalii contributori la această evoluţie, înregistrând creşteri semnificative, de două cifre, faţă de aceeaşi perioada a anului anterior.
Totodată, dinanimca segmentului auto a sprijinit obiectivele dezvoltării durabile.
Asigurările obligatorii de răspundere civilă auto au continuat să îşi restrângă impactul asupra portofoliului, înregistrând o scădere de 17% a volumului de vânzări, în timp ce asigurările facultative de tip Casco au luat un avans de 4%, comparativ cu primele trei luni din 2018.
În total, cele două companii UNIQA au încheiat primul trimestru al anului 2019 cu prime brute subscrise situate la nivelul de 25,4 milioane de euro, generate de creşterea portofoliului pe segmentele de asigurări profitabile, marcând astfel o creştere de 10% faţă de rezultatele înregistrate anul trecut, pentru acelaşi interval.
"Ne bucurăm să putem spune că anul în care sărbătorim 10 ani de activitate în piaţă asigurărilor din România a debutat cu rezultate pozitive pentru ambele companii UNIQA. Consecvenţă cu care am crescut pe segmentele de asigurări non-auto şi de viaţă, dar şi faptul că am continuat eforturile de limitare a expunerii în zona asiguarilor RCA au făcut că strategia de creştere durabilă să genereze efectele aşteptate, aducând compania în zona de profitabilitate. Este în moment important în evoluţia UNIQA în România, ce ne oferă încrederea că putem continuă să ne consolidăm statutul de partener puternic şi de încredere în rândul clienţilor noştri", a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurări.
În primul trimestru al anului 2019, UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă au continuat procesul de optimizare a costurilor administrative, nivelul acestora înregistrând o scădere de 9,7% faţă de aceeaşi perioada a anului anterior.
"Suntem tot mai conectaţi la rolul de a aduce valoare în viaţă clienţilor noştri, în schimbul costurilor pe care aceştia sunt dispuşi să le plătească pentru produsele şi serviciile de asigurare. De aceea, optimizarea constanţa proceselor şi implementarea de soluţîi digitale care să îmbunătăţească experienţă clienţilor rămân priorităţi importante în cadrul strategiei noastre de dezvoltare durabilă. Efectul acestora a continuat să se reflecte în rezultatele înregistrate de UNIQA şi în primele trei luni ale anului 2019, prin reducerea nivelului costurilor admnistrative", a declarat Paul Cazacu, Vicepreşedinte - Director General Adjunct - CFO UNIQA Asigurări.
În primele trei luni ale anului 2019, UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă au înregistrat un număr total de 46 de reclamaţii, în scădere cu 23% faţă de aceeaşi perioada a anului anterior.
UNIQA Insurance Group operează pe piaţă românească din 2008, oferind toate formele de asigurări de bunuri, de răspundere şi de persoane.