Facebook a obţinut profit şi venituri peste aşteptări în trimestrul al treilea, pe fondul creşterii numărului de utilizatori şi a publicităţii, informaţii care au făcut ca acţiunile operatorului reţelei de socializare să atingă un nivel record, informează Reuters.
Veniturile totale au urcat în trimestrul al treilea de la 3,2 miliarde de dolari în urmă cu un an la 4,5 miliarde de dolari. Analiştii anticipau venituri de 4,37 miliarde de dolari.
Profitul net a avansat de la 802 milioane de dolari la 891 milioane de dolari.
La 30 septembrie, Facebook avea 1,55 milioane de utilizatori activi pe lună, în creştere cu 14% faţă de intervalul similar din 2014. Dintre aceştia, 1,39 milioane au folosit serviciul Facebook de pe dispozitive mobile.
Acţiunile Facebook au urcat cu circa 5% în urma informaţiilor, la un nivel record de 109,34 dolari pe unitate.
Datele referitoare la audienţă sugerează că Facebook este pe cale să depăşească media tradiţională, ca forţă de publicitate, astfel că investitorii au trecut cu vederea cheltuielile uriaşe ale Facebook pentru angajări şi construcţia de centre de date.
Facebook a înregistrat 8 miliarde de vizualizări video pe zi, din partea a 500 de milioane de persoane, comparativ cu 4 miliarde de vizualizări în aprilie.
Site-ul Facebook şi serviciul photo Instagram, care a deschis platforma pentru toţi furnizorii de publicitate, în trimestrul trei, au atras mai mult de un minut din cinci petrecute online de utilizatorii de dispozitive mobile din SUA, a declarat directorul operaţional Sheryl Sandberg.
Veniturile din publicitate au crescut cu 45,4%, la 4,3 miliarde de dolari, 78% fiind generate pe dispozitive mobile, faţă de 66% în urmă cu un an.
Cheltuielile Facebook au crescut cu 68% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 3 miliarde de dolari.