Facebook va intensifica eforturile de combatere a dezinformării pe reţeaua sa de socializare, înainte de alegerile pentru Parlamentul European din luna mai, şi va colabora cu agenţia de presă germană DPA pentru verificarea informaţiilor, a declarat, ieri, un oficial al companiei, transmite Reuters.
Compania americană a fost presată la nivel mondial, după alegerile prezidenţiale din Statele Unite din 2016, pentru a împiedica utilizarea conturilor false şi a altor forme de înţelăciune pentru a influenţa opinia publică.
Uniunea Europeană a acuzat, luna trecută, Google, Facebook şi Twitter că nu îşi respectă angajamentele de a combate ştirile false înainte de alegerile europene, după ce au semnat, în mod voluntar, un cod de conduită pentru a evita adoptarea unor reglementări în domeniu.
Facebook a anunţat, ieri, că va înfiinţa un centru operaţional în care vor lucra 24 de ore din 24 ingineri, specialişti în date, cercetători şi experţi în politici, a căror activitate se va coordona cu cea a unor organizaţii externe.
"Vor încerca în mod proactiv să identifice riscurile care apar, astfel încât să poată interveni cât mai rapid posibil împotriva lor", a declarat la Berlin Tessa Lyons, director pentru integritatea news feed la Facebook.
Facebook a mai anunţat că se asociază cu agenţia DPA pentru a ajuta la verificarea acurateţii mesajelor publicate, pe lângă Correctiv, un grup de jurnalişti de investigaţie care a semnalat companiei ştirile false, începând din ianuarie 2017.
Compania va instrui totodată peste 100 mii de studenţi din Germania în domeniul media şi va încerca să oprească utilizarea publicităţii plătite în scopuri politice.