Indicele Baltic Dry, care măsoară evoluţia preţurilor de transport maritim (cu nave mari) al materiilor prime, a coborât cu 136 de puncte (10%) în data de 2 ianuarie, ajungând la 1.230 puncte.
Zerohedge.com notează că, până nu demult, indicele Baltic Dry, a confirmat "povestea" creşterii economice mondiale, însă a urmat o perioadă de declin, acesta scăzând timp de opt zile la rând, în care a pierdut mai bine de 21%, ceea ce arată o decuplare importantă faţă de mersul economiei.
Conform sursei, "în ultimele şase luni, a fost înregistrată o creştere aproape fără precedent a datelor macroeconomice mondiale, iar povestea aşa-zisei expansiuni economice coordonate la nivel mondial a surprins economiştii critici". Chiar dacă există o sezonalitate în evoluţia indicelui mai sus amintit, evoluţia din ultimele zile a acestuia arată că nu mai este influenţat de datele privind mersul economiei.
Declinul de 21% din cele opt zile recente este cel mai important din ianuarie 2015 până acum, potrivit zerohedge.com.
Indicele, care priveşte evoluţia preţurilor de transport (shipping) al unor mărfuri precum cărbunele, cerealele ori minereul de fier, este calculat în baza unui sondaj zilnic realizat în rândul agenţilor de transport din întreaga lume.
Baltic Dry a atins un vârf istoric de 11.793 puncte în 20 mai 2008, iar cel mai redus nivel a fost consemnat în 10 februarie 2016: 290 de puncte, conform Hellenic Shipping News Worldwide.
În ultimul trimestru din 2017, indicele a pierdut 1,8%.
Indicele Baltic Dry este publicat de Baltic Exchange, un grup de trading constituit din mai bine de 600 de companii care reprezintă interesele celei mai mari părţi a industriei de shipping din lume. Baltic Exchange, cea mai mare sursă de informaţii la nivel mondial privind transportul maritim, a luat fiinţă în 1744, iar sediul său se află la Londra.