Profitul trimestrial al grupului spaniol Inditex a crescut cu 10%, sprijinit de evoluţiile cursului de schimb, după ce în ultimii doi ani marjele de profit au fost afectate de aprecierea euro, transmit MarketWatch şi Reuters.
Inditex a raportat, în perioada februarie-aprilie 2019, un profit net de 734 milioane de euro (830,9 milioane de dolari), în timp ce vânzările au urcat cu 5%, la 5,93 miliarde de euro, sub estimările analiştilor, de 6,08 miliarde de euro, din cauza vremii nefavorabile din sudul Europei.
Inditex şi-a menţinut estimarea pentru 2019 privind o creştere cu 4% - 6% a vânzărilor la magazinele deschise de mai mult de un an.
Marja brută a crescut cu 6% în perioada februarie - aprilie 2019, la 59,5%, sprijinită de lansarea vânzărilor online pentru Zara în Brazilia. În mai, Zara anunţase vânzări online pe încă opt pieţe, inclusiv Israel, Arabia Saudită şi Indonezia.
Luna trecută, Inditex a anunţat separarea funcţiilor de preşedinte şi director general prin numirea lui Carlos Crespo în postul de CEO, o dovadă a importanţei strategiei digitale pentru a creşte vânzările.
Pablo Isla, care până acum deţinea ambele poziţii de preşedinte al Consiliului de Administraţie şi director general, va rămâne preşedinte, iar Carlos Crespo va colabora cu Isla pentru a pune la punct strategia generală a companiei, a precizat grupul spaniol.
Inditex, controlat de Amancio Ortega, a înregistrat în anul financiar care s-a încheiat la 31 ianuarie un profit net de 3,44 miliarde de euro (3,89 miliarde de dolari), în creştere cu 2% faţă de anul precedent, şi vânzări de 26,15 miliarde de euro (29,55 miliarde de dolari), o expansiune de 3% comparativ cu anul precedent.
Analiştii estimau un profit net de 3,49 miliarde de euro şi vânzări de 26,45 miliarde de euro.
În ţara noastră, la finele anului trecut, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.