Numărul de accesări ale conturilor de internet banking de pe smartphone a crescut cu 114%, de la 40,6 milioane de autentificări, la 87 de milioane, în intervalul 2015 - 2016, potrivit unui comunicat de presă al ING Bank, transmis cu ocazia lansării unui credit de nevoi personale ce poate fi accesat complet online.
Totodată, numărul de tranzacţii realizate de pe mobil, în aceeaşi perioadă, a urcat cu 111%, de la 6 milioane de tranzacţii, la 12,7 milioane.
În cazul ING, la finalul primului semestru din acest an, peste 700.000 de clienţi au folosit Home'Bank şi s-au autentificat de 35 de milioane de ori, în 63% din cazuri, de pe telefoanele mobile. În primul semestru din 2017, clienţii ING au realizat peste 10,4 milioane de tranzacţii din aplicaţie, cu 26% mai mult decât în perioada similară din 2016, conform comunicatului băncii.
ING a mai precizat că gradul de conectivitate la Internet a înregistrat o creştere de 11% în ultimii doi ani în gospodării, până la 72%, faţă de media europeană de 85%.
Potrivit băncii, românii sunt utilizatori avizi de social media, dar mai puţin entuziaşti când vine vorba de internet banking. Totuşi, tendinţele indică un mare potenţial: în ultimii doi ani, piaţa de e-commerce s-a dublat, 80% din tineri, cu vârsta cuprinsă între 16 şi 34 de ani, accesând Internetul de pe dispozitivele mobile, iar abilităţile digitale sunt în creştere.
În acest context, ING România a lansat creditul de nevoi personale instant, ce poate fi obţinut printr-un proces complet online în doar 15 minute, suma împrumutată urmând să fie transferată în contul curent al clientului.
Produsul va fi disponibil prin Home'Bank, iniţial, doar clienţilor activi ai băncii.
Potrivit reprezentanţilor instituţiei, cei ce vor accesa acest credit vor beneficia de aceleaşi condiţii ca în cazul creditelor de nevoi personale contractate în agenţii. Astfel, clientul trebuie să achite o taxă de analiză de 200 de lei, iar dobânda anuală aferentă creditului variază între 8,25% şi 11,95%, valoarea maximă împrumutată fiind de 90.000 de lei.
"Creditul instant online de nevoi personale poate fi contractat datorită protocolului de lucru cu ANAF şi a semnăturii electronice certificate, care înlocuieşte semnătura fizică, având aceeaşi valoare legală", se arată în comunicatul ING, care adaugă: "În procesul de a obţine creditul, clientul ING solicită emiterea unui certificat digital de către InfoCERT SPA Italy, prin intermediul Home'Bank, pe care îl va folosi pentru a semna termenii şi condiţiile creditului. InfoCERT SPA Italy este cea mai mare autoritate de certificare din Europa, colaborează cu Comisia Europeană şi sprijină companiile să inoveze modul de a interacţiona cu clienţii şi procesele operaţionale, prin soluţii digitale. Obţinerea semnăturii electronice certificate este gratuită pentru clienţii ING şi se realizează instantaneu".
Pe baza datelor completate de către client, banca verifică solvabilitatea acestuia la ANAF şi Biroul de Credit. Toată documentaţia este trimisă pe adresa lui de e-mail ataşată contului.
Daniel Llano, head of retail ING România a precizat că banca nu vizează transferul tuturor clienţilor către online pentru că există situaţii în care aceştia au nevoie de consiliere din partea angajaţilor băncii.
Potrivit celor prezentate de instituţia de credit, un procent de 95% din clienţii pe care are banca aleg interacţiunea online şi doar 5% unităţile sau apelează la call center.