Accentul pus pe digitalizare şi îmbunătăţirea constantă a experienţei clientului se reflectă direct în indicatorii privind utilizarea serviciului ING Home'Bank destinat persoanelor fizice. Astfel, la finalul primelor 6 luni, aproximativ 81% dintre clienţii activi persoane fizice foloseau aplicaţia Home'Bank aproape zilnic (vs. 77% în S1 2022), iar 88% dintre aceştia utilizau exclusiv telefonul mobil pentru a face banking (vs. 83% în S1 2022), conform unui comunicat de presă al băncii.
Potrivit sursei citate, în primul semestru din 2023, logările în aplicaţie au crescut cu 17% (vs. S1 2022), iar numărul plăţilor iniţiate din Home'Bank a fost cu 20% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Banca a continuat să introducă funcţionalităţi noi în Home'Bank şi să le îmbunătăţească pe cele existente. Pe lângă plăţile instant introduse în luna martie, utilizatorii Home'Bank pot acum vedea unde şi-au salvat datele cardurilor în mediul online, ceea ce îmbunătăţeşte şi securitatea conturilor. Este o facilitate extrem de utilă, lansată la finalul primului semestru, care asigură o gestionare prudentă şi eficientă a accesului comercianţilor (care folosesc tokenizarea pentru salvarea datelor cardului) la datele de card. În cazul în care nu mai doresc să efectueze plăţi către aceste site-uri sau aplicaţii, clienţii ING pot şterge uşor, direct din Home'Bank, token-ul asociat respectivilor comercianţi.
Plata cu cardul a câştigat şi mai mult teren în rândul clienţilor persoane fizice ai băncii, care folosesc acest mijloc de plată atât la cumpărăturile în magazine (la POS), cât şi în mediul online (e-commerce). În primele 6 luni ale anului, volumul sumelor tranzactionate cu cardul la POS sau online a reprezentat cca. 60% din volumul total al tranzacţiilor cu cardul realizate de către clienţii băncii. Totodată, aproximativ jumătate dintre tranzacţiile contactless au fost efectuate prin carduri înrolate în aplicaţii tip wallet, ceea ce dovedeşte încă o dată aplecarea către digital a clienţilor ING, arată sursa citată.
În acelaşi timp, au fost aduse îmbunătăţiri soluţiei ING SoftPOS, destinate clienţilor business care folosesc acest produs inovator de acceptare a plăţilor cu cardul, care transformă dispozitivul mobil Android într-un POS. Soluţia este în prezent utilizată de aproximativ 1 din 4 clienţi ING cu POS. În primul semestru, serviciul a depăşit bornele de 2.600 de terminale active şi 120.000 tranzacţii efectuate lunar, volumele tranzacţionate fiind în creştere.
"În prima jumătate a anului, ne-am continuat parcursul pozitiv, ajungând la 1,73 milioane de clienţi activi - persoane fizice şi juridice - în timp ce am crescut mai departe portofoliul de credite şi depozite al băncii noastre. Indicatorii de adopţie digitală sunt în continuă creştere şi demonstrează zi de zi interesul clienţilor noştri pentru serviciile şi produsele digitale. De remarcat că rata creditelor neperformante a rămas la un nivel foarte scăzut, în jurul valorii de 3%, chiar şi în contextul inflaţiei şi al ratelor de dobândă mai ridicate, ceea ce atestă soliditatea portofoliului nostru de credite, precum şi maturitatea financiară a clienţilor noştri", a declarat Mihaela Bîtu - CEO ING Bank România.
Parteneri pentru dezvoltarea economiei
La începutul acestui an, grupul ING a fost unul dintre cei cinci aranjori pentru suma de 3,99 miliarde dolari atrasă pentru obligaţiuni emise de către Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor, la prima ieşire pe pieţele externe din acest an. Tranzacţia a fost executată în 3 tranşe: o emisiune de 1,24 miliarde de dolari pe 5 ani, de 1,5 miliarde de dolari pe 10 ani şi de 1,25 miliarde de dolari pe 30 de ani. Pe lângă valoarea record, această acţiune s-a remarcat prin complexitate, având o componentă de refinanţare a unor obligaţiuni mai vechi, şi a evidenţiat bonitatea României şi interesul investitorilor. Totodată, ING Bank România s-a menţinut pe primul loc în clasamentul dealerilor primari pe piaţa internă a titlurilor de stat în primele şase luni din 2023.
Pe segmentul companiilor mari, în primul semestru, grupul ING a sprijinit grupul Digi, unul dintre cei mai importanţi operatori telecom din România şi din Europa, în aranjarea unei facilităţi sindicalizate de 250 de milioane de euro, pentru accelerarea planurilor de creştere ale companiei, pe plan local şi internaţional. Tranzacţia a fost condusă de ING din calitate de Coordonator, Aranjor Principal Mandatat şi Agent de Facilitate şi a fost susţinută de un consorţiu puternic de creditori.
De asemenea, alături de un sindicat de bănci, ING Bank România a participat la majorarea facilităţii de credit, până la 220 de milioane de euro, acordată grupului Carmistin, unul dintre principalii jucători de pe piaţa agribusiness, pentru dezvoltarea unei noi capacităţi de procesare a cărnii.
Iar finanţarea de 426 milioane de lei acordată companiei RetuRO pentru implementarea Sistemului Garanţie-Returnare în România a fost cea mai mare finanţare verde pentru ING Bank România, dar şi una dintre cele mai importante tranzacţii de acest tip acordate până acum la nivel naţional.
Pe segmentul Business Banking, dedicat microcompaniilor, companiilor mici şi mijlocii, ING Bank România sprijină în mod activ mediul de afaceri românesc. Printre finanţările importante în primele 6 luni ale acestui an se numără:
facilităţi de credit în valoare de 10 milioane de euro oferite companiei 595° Solutions - subsidiara din Braşov a unui grup german care creează, de peste 70 de ani, produse din aluminiu şi magneziu pentru sectorul auto, electromobilitate, tehnică medicală şi aviaţie. Cu fondurile primite, compania vizează creşterea activităţii de producţie pe piaţa din România;
o finanţare de 7 milioane de euro acordată companiei Don Pedro - unul dintre cei mai mari producători cu acţionariat românesc de produse igienico-sanitare din hârtie, cu baza de producţie în judeţul Vâlcea. Prin acest credit, ING a susţinut compania Don Pedro pentru achiziţia unei hale şi extinderea capacităţii de producţie;
o facilitate de 24 milioane de lei pentru servicii de factoring fără regres pentru Eplus Smart Energy - grup antreprenorial românesc specializat în dezvoltarea, furnizarea şi implementarea de soluţii de eficientizare energetică pentru companii.
În luna iunie, ING a implementat plăţile instant şi pentru afaceri mici şi mijlocii, în aplicaţia de internet banking ING Business, dedicată antreprenorilor. În aproximativ 2 săptămâni de la lansare, clienţii băncii din segmentul Business Banking au efectuat peste 300.000 de plăţi instant prin ING Business, ceea ce arată interesul ridicat pentru noua facilitate.