INSIGHTS: ''Tinerii din România se confruntă cu o încredere scăzută în propria persoană, frica de a greşi şi lipsa valorii''

G.U.
Companii / 27 mai 2021

''Tinerii din România se confruntă cu o încredere scăzută în propria persoană, frica de a greşi şi lipsa valorii''

Tinerii din România se confruntă cu o încredere scăzută în propria persoană, frica de a greşi şi lipsa valorii provenită din diferite interacţiuni cu profesori sau mediul familial, lucru care le afectează performanţa la locul de muncă şi în viaţă, conform unui comunicat al companiei Insights. Când aceşti tineri intră pe piaţa forţei de muncă, aşteptarea de la companii este ca ei să vină cu iniţiativă şi să fie implicaţi în timp ce ei au de fapt nevoie de o restaurare a încrederii în propria persoană. În plus, deşi Generaţia Z are o înţelegere mai bună asupra propriei identităţi aceştia se confruntă cu o presiune mai mare venită din partea celor apropiaţi pentru a lua o decizie cu privire la ce fac în viitor, în contextul în care oferta de joburi este mult mai variată şi duc lipsă de mentorat şi orientare în carieră.

"Ne putem conecta mai mult cu milenialii (managerii) decât cu propriii părinţi." - a declarat unul dintre tinerii participanţi la eveniment.

Programul Insights @Viitorul tău job desfăşurat în luna aprilie a adus împreună tineri din toată ţara şi manageri dintr-o companie multinaţională pentru a discuta despre care sunt nevoile tinerilor în pregătirea pentru un viitor job, care sunt abilităţile pe care ei le percep ca fiind importante comparativ cu percepţia managerilor care angajează şi care sunt aşteptările cu privire la angajare şi procesul de angajare, se menţionează în comunicat.

Gândirea critică este esenţială

Potrivit sursei citate, generaţia Z (tinerii născuţi între 1997 şi 2015) are acces la foarte multă informaţie iar asta determină un grad mai mare de confuzie fiindcă ele sunt de multe ori contradictorii iar efortul de filtrare este mare, uneori chiar epuizant. Drept urmare, această expunere continuă la informaţii face ca gândirea critică să devină esenţială şi importantă ca abilitate.

O altă concluzie legată de învăţare este că managerii aparţinând generaţiei Millenials (născuţi între 1981 şi 1996) învaţă mai mult din offline în timp ce tinerii învaţă mai mult din online şi sunt obişnuiţi ca nevoia lor de informaţie să fie satisfăcută imediat.

Despre abilităţile necesare la job şi învăţare

Una dintre concluziile evenimentului a fost aceea că abilităţile de tip soft skills sunt mai importante decât hard skills în accepţiunea managerilor. Pornind de la raportul World Economic Forum legat de top 10 abilităţi necesare în viitor, atât tinerii cât şi managerii au aranjat în ordinea importanţei care sunt acestea, iar top două abilităţi atât pentru Generaţia Z cât şi pentru manageri au fost creativitatea şi originalitate alături de ascultarea activă.

Din punct de vedere al factorilor diferenţiatori între generaţii managerii văd adaptabilitatea ca fiind cel mai important soft skill în timp ce pentru tineri este comunicarea.

Întrebaţi despre stilurile de învăţare preferate, majoritatea respondenţilor au spus că pentru ei este relevantă învăţarea practică, training-ul face to face, micro-learning şi e-learning. Un aspect ce s-a evidenţiat în sesiuni a fost că tinerii se aşteaptă să scurteze calea şi durata de învăţare.

"Timpul la job trebuie să fie timp câştigat, nu timp pierdut." - a declarat Andreea, manager în cadrul companiei multinaţionale

Cum se pregăteşte Generaţia Z pentru angajare

Tinerii se pregătesc pentru angajare prin obţinerea de certificate, participarea la cursuri extra-şcolare, workshopuri, cursuri tehnice şi mentorat. Aceştia au menţionat că preferă să plătească pentru un curs, chiar şi un preţ mic, pentru a-i ambiţiona mai mult să continue învăţarea. De asemenea, implicarea în activităţi de voluntariat este foarte importantă pentru ei fiindcă îi pregăteşte pentru un job viitor.

Dacă vorbim despre aşteptările tinerilor din momentul în care se alătură unei companii, aceştia au evidenţiat:

Se aşteaptă să primească feedback, în special la începutul carierei lor pentru a identifica atât punctele forte, cât şi pe cele slabe;

Să afle mai multe despre companie, cum a început, să afle despre misiunea şi viziunea companiei şi apoi să primească informaţii specifice despre activitatea pe care urmează să o deruleze.

Să primească încurajări de la management şi de la colegi, să se simtă în siguranţă

Să îi fie întărită încrederea în sine şi să aibă contextul prin care îşi poate dezvolta soft skill-urile prin traininguri

Mentorul ca fiind un pilon principal de învăţare

Dacă printre aşteptările companiei de la tineri s-a remarcat adaptabilitatea, de la aceştia s-a observat dorinţa de a beneficia de un mediu de lucru care favorizează incluziunea, inclusiv trans-generaţională.

Evenimentul a fost realizat cu 15 manageri din generaţia Millenials din compania Societe Generale Global Solution Centre şi 22 tineri din Generaţia Z selectaţi din toată ţara cu scopul de a crea o punte de legătură care să sprijine cunoaşterea şi învăţarea dintre diferite generaţii.

"Am descoperit că şi dacă ai un job de la 9 la 5 poţi să fii fericit. Eu credeam că doar dacă eşti antreprenor poţi să fii fericit." - a declarat Andrei, unul dintre tinerii GenZ.

"Astfel de evenimente contribuie la modelarea viitorului organizaţiei prin conştientizarea aşteptărilor fiecărei generaţii şi adaptarea pentru a performa la cea mai bună capacitate, împreună." - a declarat Radu, Continuous Improvement Project Manager din cadrul companiei

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb