Curtea de Apel Bucureşti a anulat hotărârea Ministerului Transporturilor privind majorarea capitalului companiei Aeroporturi Bucureşti, conform informaţiilor publicate pe portalul instanţelor de judecată.
În octombrie 2021, Ministerului Transporturilor, ca acţionar majoritar al Aeroporturi Bucureşti, decisese majorarea capitalului social al companiei, de la 143,77 milioane de lei la 4,91 miliarde de lei prin aport în natură, respectiv terenul Aeroportului Băneasa. Dar Franklin Templeton, administratorul Fondului Proprietatea a contestat evaluarea actuală a terenului, de 3,8 miliarde de lei care este de 11 ori mai mare decât evaluarea anterioară de 336 milioane de lei.
Hotărârea Curţii de Apel Bucureşti este definitivă, conform potrivit informaţiilor de pe portalul instanţelor de judecată.
În cazul în care majorarea capitalului companiei s-ar fi implementat, Fondul Proprietatea risca o diluare masivă a participaţiei în Aeroporturi Bucureşti de la 20% la 0,7%.
La finele lunii ianuarie, valoarea participaţia Fondului în Aeroporturi Bucureşti se ridica la 878,3 milioane de lei, în vreme ce evaluarea întregii companii era de aproape 4,4 miliarde lei, conform calculelor noastre pe baza datelor din ultimele rapoarte ale FP.
1. Interesant e pe ce motiv nu s a aprobat
(mesaj trimis de anonim în data de 07.03.2024, 17:23)
Nu stiu detalii dar pt 2024 terenul din preajma aeroportului are valoare mai mare , decat valoarea contabila mostenita din 1989 .Deci ministrrul transporturilor are dreptate , face o simpla actualizare contabila pentru activele imobilizate . Atunci cand OMV a majorat peste noapte capitalul Petrom FARA SA INCLUDA TERENURILE VASTE CARE AVEAU RESURSE SUBTERANE cum de nimeni n a bagat de seama in 2000 ? Si ce valoare ridicola a acceptat Min Energiei cand s a cerut in 2023 includerea terenurilor ...sa ne reamintim . Si ce sa vezi Ministerul energiei a inghitit si acea broasca in 2023 , ca asa e obisnuinta la guvern : sa nu i suparam pe austrieci ca sa intram in Schengen ! Ei , v a dat cancelarul Schengen , chiar daca ati amanat cresterea redeventelor si ati prelungit concesiunile inca 2 ani gratis pt OMV domnule Virgil Popescu !
1.1. De cs nu se contesta oare decizii dubioase de juri (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.03.2024, 18:27)
Ce au pazit cei de la departamentul min transport turilor in cazul de fata, daca e o simpla actualizare la valoarea pietei a terenurilor? Au lasat sa mearrga speta prin toate instantele fara sa opuna nimic? Similar cu includerea terenurilor in capital social la Petrom pt ca erau masiv subevaluate. De ce ministerele nu apara proprietatile pe care le au in grija vremelnic?!?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Asdepica în data de 07.03.2024, 19:14)
Nu era o simplă actualizare. Ai angajat un evaluator de apartament, care a stabilit că valoarea terenului din Băneasa (despre ăla e vorba) valorează, ca aeroport cât unul cu un trafic anual de 3 mil pasageri pe an. Evaluarea a ajuns foarte aproape de teren rezidential. Doar că Băneasa are acum vreo 50000 pasageri pe an. Și blocuri nu poți construi acolo. Prin evaluarea min. tr., capitalul social al întregii companii, deci inclusiv Otopeni, creștea de... atenție! ... 30 de ori! Doar prin reevaluarea terenului din Băneasa. Or, la valoarea actuală a CNAB din van-ul fp, dacă s-ar face ipo, nu s-ar da vreo acțiune cu primă, cel mult la cat e evaluata compania acum. De 30 de ori, nici vorba. Așa că m.t. a încercat o manevră cu o firmă de apartament iar F.T. le-a dat peste bot...
1.3. De ce ministerele nu apara interesele? (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.03.2024, 20:14)
Nu conteaza cat pierde statul, ci mai important e ce castiga ministrul si altii de pe langa, chiar daca acel castig se poate "reduce" si la angajarea sotiei intr-un post si pe un salariu nemeritat (cazul Ungureanu, Dancila)
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.03.2024, 21:22)
au vazut baietii ca a mers la oil terminal, de ce nu si aici?
ghinion...ar zice unul.
l-ai dat o data acum x ani si acum mai vrei pe ce nu aveai atunci. adica ai vandut ceva fara sa ai. normal ca discutia e lunga, dar...
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 01:16)
Valoarea terenului daca il aloci pentru imobiliare, da. Dar ca aeroport nexam.
4. Ministerul sa ceara amanarea si sa ceara contraexr
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 16:14)
Daca hotararea s a bazat pe contestarea evaluarea sper ca se poate cere cokntradxpertiza sau alta evaluare a pretului si sa amane AGA pina se reface evaluarea. Acesasta majorare e necesara in eventualitatea unor tranzactii.