Interactive Intelligence Group Inc estimează că mai mult de 65% dintre companiile private din regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) vor aborda proactiv clienţii în următorii doi ani.
"Peste 77% dintre companiile de servicii medicale şi aproximativ 67% dintre companiile din domeniul FMCG sunt interesate de derularea unor programe proactive pentru a intra în contact cu clienţii, care includ mai multe tehnologii, precum e-mail, SMS, Facebook sau alte reţele de socializare, pentru a creşte gradul de loialitate al acestora", se arată într-un comunicat de presă.
Contactul proactiv cu clienţii (Proactive Customer Contact - PCC) se referă la serviciile iniţiate de companie şi adresate clienţilor vechi sau noi, utilizând o varietate largă de canale, de la apeluri telefonice, la e-mail, SMS sau chiar servicii poştale. PCC nu include vânzările tradiţionale şi programele de marketing destinate obţinerii de noi clienţi, nici activităţile de up-selling şi cross-selling iniţiate în urma apelurilor primite din partea clienţilor, întrucât acestea sunt în mod inerent reactive, nu proactive, potrivit sursei citate.
"Principalul motiv pentru care orice companie ar trebui să utilizeze o formă sau alta de PCC este creşterea veniturilor. Contactul proactiv cu clienţii le arată acestora cum compania este interesată de timpul şi relaţia lor, ceea ce, în timp, conduce la consolidarea acestei relaţii. Clienţii mulţumiţi sunt clienţi fideli, iar clienţii fideli au tendinţa de a cheltui mai mulţi bani", a explicat Marcin Grygielski, Manager Teritorial pentru Europa de Est al Interactive Intelligence.
Compania menţionează că reducerea cheltuielilor este un alt beneficiu rezultat în urma folosirii PCC, utilizarea e-mail-ului, SMS-urilor sau campaniilor automate de outbound pentru a contacta clienţii în mod proactiv putând reduce cerinţele financiare, taxele telefonice şi costurile asociate apelurilor primite de la aceiaşi clienţi.