IAB România şi AvocatNet, cu sprijinul Petrom şi BitDefender, organizează luni o dezbatere cu tema "Internet Responsabil".
AGA IAB România a aprobat joi Codul de Autoreglementare, a ales noi membri în Consiliul director şi l-a reconfirmat pe Cristi Petriceanu preşedinte.
Codul de Auto-reglementare a industriei va sta la baza Mărcii de Încredere pe care o va anunţa IAB România luni, la evenimentul Internet Responsabil.
Referitor la acest proiect, Cristi Pârvan, vicepreşedinte IAB România declara că "Marca de încredere IAB nu introduce responsabilitatea pe Internet ci doar o certifică. Acest demers de autoreglementare este asumat de IAB România, asociaţia ce reuneşte principalii playeri din industria de advertising pe Internet şi se adresează tuturor site-urilor publice din România. Codul de conduită propus reuneşte reguli de responsabilitate agreate de website-urile aderante şi asigură pentru public certificarea respectării acestor reguli."
Poziţia lui este susţinută atât de Ionuţ Oprea - Director executiv IAB România, cât şi de jucători importanţi din mediul online.
"Acest cod şi marca de încredere care atestă respectarea lui vor oferi recunoaşterea publică, în faţa utilizatorilor şi a clienţilor de publicitate, pentru meritul unui site de a respecta un set clar de principii etice. În plus, marca încredere va fi completată de un mecanism de feedback, care va permite raportarea facilă în cazul unei încălcări, reale sau percepute, a codului etic", a declarat Ionuţ Oprea.
La rândul său, Dragoş Stanca, managing director F5 sublinia că "Prin proiectul "Marca de Încredere", iniţiat de IAB, se face un mare pas înainte: se certifică nu doar faptul că un site respecta regulile tehnice ci şi, poate şi mai important, pe cele etice".
Asociaţia IAB România a fost creată în anul 2006 şi reuneşte agenţii interactive şi de media şi publisheri autohtoni, precum şi regii de publicitate. Este o asociaţie profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică şi autonomă care îşi propune să protejeze şi să promoveze interesele profesionale şi investiţiile realizate pe piaţa de publicitate online din România, să elaboreze standarde ale industriei şi să creeze cadrul pentru autoreglementare, să dezvolte şi să promoveze programe de educare a clienţilor de publicitate, dar şi a celor care vor să dezvolte proiecte de publishing sau servicii online, să demareze şi să susţină diverse studii privind eficienţa şi puterea oferită de publicitatea online.