Inteligenţa artificială va fi tot mai integrată în procesele zilnice ale companiilor

A consemnat Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii #IT / 9 decembrie 2024

Inteligenţa artificială va fi tot mai integrată în procesele zilnice ale companiilor

(Interviu cu Elena Radu, Director Operaţional Medialine România)

Inteligenţa artificială va deveni, în 2025, tot mai integrată în procesele zilnice ale companiilor, ajutându-le să fie mai eficiente şi mai inovatoare, este de părere Elena Radu, Director Operaţional Medialine Români. În acelaşi timp, securitatea cibernetică va rămâne o prioritate, mai ales în contextul reglementărilor NIS 2, mai consideră domnia sa. Aceasta ne-a precizat, într-un interviu, că soluţiile SaaS, automatizarea şi modelele cloud-hybrid vor continua să redefinească modul în care companiile îşi gestionează operaţiunile.

Medialine Eurotrade SRL este o companie internaţională specializată în furnizarea de soluţii IT complete şi personalizate pentru companii medii şi mari, operând în peste 20 de locaţii din Germania, Austria şi România. Medialine funcţionează ca un hub digital de business pentru companiile care pot accesa dintr-un singur loc toate serviciile IT necesare în operaţiunile de business. Cu o reputaţie solidă şi o experienţă în domeniu de peste 20 de ani, Medialine este un furnizor complet de soluţii şi sisteme IT, cu un portofoliu bogat de soluţii software şi hardware pentru infrastructura IT, Managed Services, soluţii de Cloud Public si Privat, Multicloud şi Solutii de Business, dar şi consultanţă şi suport tehnic.

Reporter: Cum caracterizaţi anul 2024 pentru Medialine România? Care au fost principalele provocări?

Elena Radu: 2024 a fost un an productiv pentru Medialine România. Ne-am păstrat o evoluţie constantă, în linie cu obiectivele de business şi am angrenat proiecte interesante şi care răspund nevoilor actuale ale companiilor. Ca lider în transformarea digitală şi partener pentru soluţii integrate şi specializate pentru companii care au nevoie de servicii IT&C competente, ne-am concentrat anul acesta pe dezvoltarea de soluţii personalizate pentru clienţii noştri, indiferent de domeniul lor de activitate. Astfel, am putut consolida parteneriate şi explora noi sectoare de business, aşa cum este segmentul bancar, de exemplu, unde am implementat pentru un jucător important din piaţă o soluţie personalizată de CRM pentru fluidizarea operaţiunilor interne. Principalele provocări au fost adaptarea la schimbările rapide din piaţă şi identificarea celor mai bune soluţii pentru nevoile diverse ale companiilor din România.

Reporter: Cum a evoluat portofoliul de soluţii tehnologice oferite de Medialine România în 2024?

Elena Radu: Suntem mereu atenţi la tendinţe şi nevoile dictate de noile tehnologii, astfel că anul acesta am extins portofoliul grupului Medialine cu un produs nou, extrem de util, CompanyAI Agent. Acest produs este de fapt o platformă avansată de inteligenţă artificială creată pentru a îmbunătăţi procesele interne ale companiilor, menţinând în acelaşi timp standarde stricte de securitate. Datele sunt stocate în cloud-ul privat Medialine sau în infrastructura clientului, ceea ce înseamnă un grad sporit de confidenţialitate şi protecţie a informaţiilor companiei. CompanyAI Agent este un produs ce poate fi configurat pentru diverse nevoi, de la asistenţă în relaţiile cu clienţii la automatizarea proceselor interne, optimizând fluxurile de lucru. Soluţia este perfectă pentru industriile care operează cu cantităţi mari de date sensibile, aşa cum sunt sectoarele financiar, sănătate sau transporturi, dar poate fi persoanlizată pentru orice tip de companie.

Totodată, am dezvoltat noi funcţionalităţi pentru soluţiile noastre de CRM, ERP, adaptate nevoilor specifice ale fiecărui client şi am lansat şi PickADesk, o soluţie modernă pentru gestionarea eficientă a spaţiilor de lucru, adaptată nevoilor modelelor hibride de muncă.

Reporter: Care au fost produsele Medialine cele mai căutate de companii în 2024 şi cum arată în acest moment profilul companiilor cliente ale Medialine?

Elena Radu: Este clar că procesele de digitalizare sunt foarte utile în fluxul de lucru operaţional de zi cu zi, iar companiile sunt tot mai deschise în a-şi integra soluţii care să le eficientizeze munca. Astfel, anul acesta am observat o tendinţă accentuată către digitalizare şi automatizare, iar companiile caută soluţii eficiente şi personalizate. A existat un interes deosebit pentru soluţiile noastre CRM, serviciile cloud şi proiectele de infrastructură. În privinţa portofoliului nostru de clienţi, lucrăm cu o paletă diversificată de companii, incluzând atât IMM-uri, cât şi companii mari din industrii precum automotive, servicii financiare, service-uri şi tehnologii de laborator.

Reporter: Anul acesta s-a vorbit mult despre Inteligenţa Artificială şi despre securitate. Cum au influenţat acestea sau alte tehnologii emergente strategia companiei în 2024?

Elena Radu: Inteligenţa Artificială şi securitatea cibernetică au fost şi sunt priorităţi în strategia noastră. Tendinţa de adoptare a soluţiilor AI se va accelera decisiv în perioada următoare, ea fiind deja utilizată în numeroase domenii. La Hannover Messe, cel mai mare târg internaţional dedicat dezvoltării industriale, am văzut cum sistemele de chat AI vor domina în curând unităţile de producţie şi vor împinge industria înainte.

Totodată, într-un context global în care ameninţările cibernetice continuă să se înmulţească, organizaţiile publice şi private din Europa se pregătesc să răspundă cerinţelor stricte impuse de Directiva privind securitatea reţelelor şi a sistemelor informatice, NIS 2, o directivă actualizată, care va aduce schimbări semnificative pentru companii, devenind nu doar o obligaţie legală, ci şi un pas esenţial pentru protejarea operaţiunilor proprii.

Pentru Medialine România, lansarea CompanyAI Agent a reprezentat un pas important, deoarece prin acest produs am reuşit să oferim companiilor o soluţie inteligentă şi complet securizată pentru optimizarea proceselor. În acelaşi timp, ne-am concentrat pe pregătirea clienţilor pentru conformitatea cu noile reglementări, precum NIS 2, prin dezvoltarea de soluţii care asigură protecţie avansată şi gestionarea proactivă a riscurilor.

Reporter: Medialine are o experienţă îndelungată pe piaţa de profil, de peste 20 de ani, atât în Germania şi Austria, cât şi în România. Cum caracterizaţi piaţa locală în comparaţie cu ţara-mamă a companiei pe care o reprezentaţi?

Elena Radu: Medialine România este parte a unui grup internaţional care operează şi în Germania şi Austria, oferind servicii IT&C personalizate pentru companii, inclusiv soluţii cloud, securitate IT şi business continuity. Funcţionăm, practic, ca un hub în care companiile găsesc soluţii integrate şi adaptabile propriilor nevoii. Piaţa locală din România este una dinamică şi într-un proces accelerat de digitalizare, vedem o cerere în creştere pentru soluţii de automatizare, infrastructură cloud şi securitate IT, iar companiile locale caută să adopte tehnologii moderne pentru a-şi creşte eficienţa operaţională şi pentru a răspunde cerinţelor de conformitate. În acelaşi timp, piaţa germană, mult mai matură, este caracterizată de o infrastructură IT bine dezvoltată şi un accent major pe sustenabilitate şi proiecte ecologice, cum ar fi utilizarea energiei regenerabile pentru centrele de date. Medialine România aduce pe plan local expertiza acumulată pe aceste pieţe internaţionale, adaptând soluţiile la specificul ţării noastre.

Reporter: Sunt diferite cerinţele clienţilor din România faţă de cele din Germania şi Austria?

Elena Radu: Cerinţele clienţilor din România diferă în anumite privinţe faţă de cele din Germania şi Austria, în special în ceea ce priveşte accentul pus pe soluţii care optimizează costurile, flexibilitate şi suport pentru digitalizarea proceselor, mai ales în sectorul IMM-urilor. Companiile locale sunt interesate să implementeze soluţii rapide şi eficiente, cu un raport cost-beneficiu ridicat. Pe pieţele din Germania şi Austria, clienţii au tendinţa să prioritizeze sustenabilitatea, securitatea IT de ultimă generaţie şi soluţiile integrate pentru automatizare. Adaptabilitatea Medialine de a personaliza soluţiile pentru fiecare regiune, bazându-ne pe experienţa solidă de peste 20 de ani pe piaţa de profil şi o echipă de echipă de peste 600 de specialişti, permite satisfacerea acestor nevoi diverse.

Reporter: Care credeţi că vor fi cele mai importante tendinţe în IT în 2025?

Elena Radu: În 2025, mă aştept ca inteligenţa artificială să devină tot mai integrată în procesele zilnice ale companiilor, ajutându-le să fie mai eficiente şi mai inovatoare. În acelaşi timp, securitatea cibernetică va rămâne o prioritate, mai ales în contextul reglementărilor NIS 2. Soluţiile SaaS, automatizarea şi modelele cloud-hybrid vor continua să redefinească modul în care companiile îşi gestionează operaţiunile.

Reporter: Care sunt obiectivele Medialine pentru 2025?

Elena Radu: Ne dorim ca în 2025 să continuăm să aducem tehnologia mai aproape de oameni. Vom pune un accent deosebit pe dezvoltarea soluţiilor de inteligenţă artificială, consolidarea securităţii cibernetice, extinderea serviciilor cloud şi implementarea unor infrastructuri performante şi sigure. Scopul nostru rămâne acelaşi: să fim un partener de încredere pentru clienţii care îşi doresc să crească prin digitalizare.

Reporter: Mulţumesc!

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
boromir.ro
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

09 Ian. 2025
Euro (EUR)Euro4.9736
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8269
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2922
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9269
Gram de aur (XAU)Gram de aur414.0962

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb